Fontos jármű­funkciókhoz szeretne hozzáférést az Apple

A vállalat által hét évvel ezelőtt bevezetett CarPlay komoly újításon eshet át a közeljövőben.

A Bloomberg szellőztette meg azokat az információkat, amelyek szerint a szoftver a jövőben hozzáférhetne számos autófunkcióhoz. A gyártók számára az Apple tervei egyszerre jelenthetnek áldást és átkot. A CarPlay jelenleg mindenekelőtt egy multimédiás, navigációs és üzenetküldő megoldás, amelynek a segítségével az iPhone készülékek beköthetők az adott gyártó gépkocsijának a fedélzeti rendszerébe azért, hogy az integrált kijelzőn egy iOS-szerű kezelőfelület és számos okostelefonos alkalmazás jelenhessen meg.

Az óriáscég IronHeart projektnév alatt a CarPlay eddiginél jóval mélyebb integrációján dolgozik azért, hogy a különböző járművek egyre több funkciójához férhessen hozzá. A CarPlay így a jövőben elérhetné a fedélzeti klímaberendezés, az ülések és a hangrendszer beállítási lehetőségeit, s ezáltal több szenzorhoz (külső és belső hőmérő, fordulatszámmérő, tachográf, üzemanyagszint-jelző) is hozzáférést kapna.

Egyelőre kérdéses, hogy a gyártók mit szólnak a fejlesztéshez, ugyanis az együttműködéssel korszerűnek és nyitottnak állítják be magukat, hiszen lehetővé teszik, hogy a felhasználók másodpercek alatt bevihessék az autóikba az ökorendszerüket, viszont gyakorlatilag egy külső félnek adják át a fedélzeti rendszerek irányítását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Agyturbinikusz #10
    Senki nem láthatja mire gondolok, a szavak meg sokan vannak de nem elegen.
    A CAN buszon szaladgáló adatokat használja fel az összes elektromos egység ami rá csatlakozik, csak úgye kinek mi kell. Vagyis ha látod, hogy az adott kerék X% kiforog, és akkor küldi a motor fordulatszám visszavételére az utasítást, akkor az megvan nem? Nem kell neked ezt 0 ról kigondolni. Max finomítani.
    Egy dolog a sok közül.
    Olyan algoritmust nem is akar senki vissza fejteni aminek semmi haszna a jelenben.

    A CAN busz nem a kulcslyuk ez esetben, hanem inkább egy kis ablak.

    Miért is halad a Tesla "önvezető" fejlesztése olyan gyorsan?
    Mert minden adatot behúznak az eladott autókból is
    Erre értettem.

    Különben csak javítottam Mindent is.
    Fejleszteni csak a gyári hülyeségre adott javítások során kellett. Mert úgye én sosem értettem semmihez, de pl észrevettem hogy a tengely csap rövid, persze ez a tervezőnek/gyárnak nem tűnt fel 5E darab után sem.... csak javítatták velem a következmény kárt nem az okot.
  • And37 #9
    "ezen elgondolás mögött ott van, maga a meglévő rendszerek teljes átvizsgálása, amely azt jelenti, sokkal egyszerűbb dolguk lesz ha saját autót akarnak fejleszteni"

    Ez alapján nem sokat dolgoztál az autóiparban. Attól, hogy CAN buszon vagy FlexRayen megkapsz pár adatot meg valamiféle felületet, amin pár értéket állítani tudsz, nem sokkal vagy közelebb a rendszer "lelkéhez", a működése megértéséhez és a nagyüzemi gyártásához. Amitől félnek, hogy ha ezt az interfészt elrontják, sebezhetően valósítják meg - gondolom ezért nem szeretnék az autógyártók nagyon beengedni a többieket. Tuti lenne pár száz kínai meg észak-koreai szaki aki napi 24 órában próbálná törni.

    Ha az autó működését akarod megérteni, akkor az Apple esetében dupla pénzért felveszel 250 mérnököt, akik különböző gyártóknál a megfelelő részeit fejlesztették, nem kulcslyukon keresztül küldesz be 320x200-as kamerát.

    "Egy algoritmus visszafejthető ha tudod a be és kimeneteket."

    Ezt vagy nem gondoltad végig, vagy nem tudod, mit jelent, amit írtál, vagy csak felét írtad le annak amit gondoltál, de így biztosan nem állja meg a helyét. Ha csinálok egy algoritmust, ami 1-re 0-t ad, 0-ra egyet, de csak kétmillió évig, utána fordítva, akkor kétmillió évig kellene tesztelned, hogy megismerd, és nem tudhatod, hogy négymillió év múlva lesz-e újabb váltás.

    "Ha az összes infohoz hozzáférsz, akkor pont ott vagy mint a Tesla."

    Max. mint Nikola Tesla, elönt az infóáradat és a papírhalom alatt veszel. :)

    Lesz egy kiépített töltőhálózatod, gigafactoryk, folyamatban levő akkufejlesztések ráállított penge kutatókkal, korrektnek tűnő kínai kapcsolatok, hype-hegyeknek köszönhető brutális tőzsdei árfolyam és egy Musk-szintű CEO?
    Vagy szerinted mi a Tesla?
  • Agyturbinikusz #8
    Példa volt felhozva, nem a teljes lista....
    Mert ki tudja, még mihez fog hozzáférni, hiszen a radar infó jó arra, hogy vadhúsból készült recepteket tukmaljon, pl.
  • M2 #7
    Ha te a légkondi és az ülésbeállítás adataiból önvezető autót hozol össze, akkor korszakos zseni vagy!

    Elég egyértelmű, hogy ezek az adatok olyan kényelmi funkciókhoz kellenek, amik a személyes profillal hordozhatók. Az autó telefonnal/okosórával nyitható, majd az ülés/klíma/egyebek beállnak a saját kedvencre.
  • Agyturbinikusz #6
    Egy algoritmus visszafejthető ha tudod a be és kimeneteket. Ha az összes infohoz hozzáférsz, akkor pont ott vagy mint a Tesla. Apple azt akarja, hogy mások gyűjtsék az adatot, Ő még csak felhasználja.
    Mennyivel könnyebb így nem?
    Egy darab autót sem kell legyártani mégis minden megvan ami majdan kell.
  • repvez #5
    Az egy dolog , hogy az AA és a carplay egy bizonyos szintig jol jön, hogy elkerülje az ember, hogy a telefonját kelljen nyomkodni.
    DE vezetés közben egyáltalán nem kellene, hogy a telefon ugyan olyan széleskörü lehetőséget adjon a vezetőnek mint a telefon.

    Mert vezetés közben semmi szökség, hogy elvonja a vezető figyelmét mindenféle lényegtelen értesités vagy alkalmazás használat.
    Az meg végkép nem értem, hogy mire akarja használni az autó fontos rendszereit.
    Egy átlag felhasználonak, böven elég azok az adatok amik gyárilag ki vannak jelezve neki, a légkondinak meg van szintln gyári állitása többnyire fizikai gomb, tehát nem kell odanézni egy idö után, hogy állitsd, ellenben ha a kijelzőre teszik, ott nem lehet máshogy állitani csak ha odafigyel az ember.

    Ha meg a lehetőségeket korlátozzák, hogy csak állo helyzetbe lehet mondjuk videot nézni vagy netezni , annak megint nem sok értelme van , mert állo helyzetbe nem sokat tölt a kocsiba az ember és amugy is kijátszanák, hogy a dugoban állva arra a pár percre is nézegetné.
    Egy szó mint száz, semmi keresnivaloja a kocsi rendszereihez.
  • Macropus Rufus #4
    "Egyébként egy jobb képességű óvodás a fenti adatokat simán leszedi OBD-ről. "
    ez kb. így is van. Nekem is van eszközöm én is szoktam olvasgatni a hibákat.
    De egy preparált telóval lehet többre lennék képes. Mint említetted ugye kérnek írási jogot is... Mókólt telő + írás/olvasás jog.
    Ez minden hacker álma :D
  • grobs #3
    "a meglévő rendszerek teljes átvizsgálása, amely azt jelenti, sokkal egyszerűbb dolguk lesz ha saját autót akarnak fejleszteni."

    "mi köze van a telefonnak pl. a tachografhoz vagy a üzemanyagszint jelzőhöz"

    Ezek csak kijelzendő adatok. Nem is értem eddig miért nem adták ki a csak olvasható adatokat egy normális interface-en ... jah de kiadták, csak nem BT-n.
    Az autók 99%-a annyira hulladék elekronikával, és olyan primitív szoftverrel jön, hogy kár átvizsgálni. Egyébként egy jobb képességű óvodás a fenti adatokat simán leszedi OBD-ről.

    Ami valós gond, hogy "írhási" lehetőséget is szeretnének. pl. klíma állítása legfeljebb kellemetlen, de az ülés állítása már komoly baleset forrása lehet. Még jó, hogy nem a kormány álláshoz, vagy a tempomathoz akarnak hozzáférést. Megjegyzem ezek a vezérlési adatok is hozzáférhetőek egy csomó típusnál, csak csatlakozni kell hozzá.
  • Macropus Rufus #2
    én nem igazán tartom jó 5letnek azt, hogy egy olyan rendszer ami könnyen támadható hozzá férjen egy autó minden zugához (ide vonatkozik am. a droid is.) Meg hát mi is az indok? Miért kell nekem az, hogy a telóm hozzá férjen pl. az üzemanyagszint jelzőmhöz? Picit sokat akarnak nem? Én a gyártók helyben ezt nem tenném nekik lehetővé. Ha megindokolják, hogy mi köze van a telefonnak pl. a tachografhoz vagy a üzemanyagszint jelzőhöz és ez teljesen érthető, még akkor sem.
  • Agyturbinikusz #1
    És az még Mindig semmi, ezen elgondolás mögött ott van, maga a meglévő rendszerek teljes átvizsgálása, amely azt jelenti, sokkal egyszerűbb dolguk lesz ha saját autót akarnak fejleszteni. Ipari kémkedés lvl99.