Berta Sándor
Kínai cégek szállíthatják az Apple e-autóinak akkumulátorait
Az amerikai konszern két ázsiai vállalattal is egyeztet.
A Reuters számolt be arról, hogy egyre konkrétabbá válnak az Apple elektromos gépkocsikkal kapcsolatos elképzelései. A bennfentesektől kiszivárgott értesülések alapján a társaság a Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) és a BYD (Build Your Dreams) Co. Ltd. nevű kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal, de a megbeszélések még nagyon korai szakaszban vannak és így egyelőre kérdéses, hogy végül sikerül-e a feleknek megállapodniuk.
A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő, lévén a vas olcsóbb, mint a nikkel és a kobalt. Az Apple a lehetséges jövőbeli együttműködés feltételeként határozta meg, hogy a kiválasztott partnere építsen fel az Amerikai Egyesült Államokban egy akkumulátorgyártó üzemet. A CATL azonban, amely a nagy járműgyártókat, például a Teslát látja el, az USA és Kína közötti politikai feszültségek, valamint a várható magas költségek miatt meglehetősen visszafogottan áll a kérdéshez. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az amerikai konszern más akkumulátorgyártókkal is tárgyalásokat folytat-e. Az Apple - szokásához híven - nem kommentálta a hírt és hasonlóképpen tett a CATL, illetve a BYD is.
A Reuters számolt be arról, hogy egyre konkrétabbá válnak az Apple elektromos gépkocsikkal kapcsolatos elképzelései. A bennfentesektől kiszivárgott értesülések alapján a társaság a Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) és a BYD (Build Your Dreams) Co. Ltd. nevű kínai akkumulátorgyártó vállalatok képviselőivel tárgyal, de a megbeszélések még nagyon korai szakaszban vannak és így egyelőre kérdéses, hogy végül sikerül-e a feleknek megállapodniuk.
A társaság a lítium-vas-foszfát energiatárolókat részesítené előnyben, mert azok olcsóbban állíthatók elő, lévén a vas olcsóbb, mint a nikkel és a kobalt. Az Apple a lehetséges jövőbeli együttműködés feltételeként határozta meg, hogy a kiválasztott partnere építsen fel az Amerikai Egyesült Államokban egy akkumulátorgyártó üzemet. A CATL azonban, amely a nagy járműgyártókat, például a Teslát látja el, az USA és Kína közötti politikai feszültségek, valamint a várható magas költségek miatt meglehetősen visszafogottan áll a kérdéshez. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az amerikai konszern más akkumulátorgyártókkal is tárgyalásokat folytat-e. Az Apple - szokásához híven - nem kommentálta a hírt és hasonlóképpen tett a CATL, illetve a BYD is.