Berta Sándor
Apple - egyre valószínűbb a dél-koreai autógyártás
Úgy tűnik, hogy a társaság a projektben valóban az ázsiai állam vállalataira támaszkodhat.
A Hyundai januárban elismerte, hogy tárgyal az Apple menedzsmentjével a lehetséges jövőbeni együttműködésről és ennek része lehet akár egy elektromos gépkocsi gyártása is. Most a The Korea Times arról számolt be, hogy az amerikai óriáscég valóban a dél-koreai gyártókra és beszállítókra támaszkodhat az iCar programban. A helyi újság a dél-koreai ipar egyik magas rangú képviselőjét idézte, aki közölte, hogy a helyi partnerek nélkül az Apple nem lesz képes megvalósítani az elektromos jármű kifejlesztését és gyártását. Ő úgy tudja, hogy az amerikai társaság a Hanwha, az LG Electronics, az LG Magna és az SK Innovation képviselőivel tárgyalt, de az egyeztetések még csupán korai szakaszban vannak.
Az mindenesetre egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Apple lítium-vas-foszfát akkumulátor-technológián dolgozik, amely a lítium-ionos akkumulátorokhoz képest kevésbé hevül túl és ezáltal biztonságosabb. A technikának ugyanakkor vannak hátrányai is, például az energiatárolók a hidegben kisebb teljesítménnyel rendelkeznek és lassabban tölthetők fel. A The Korea Times rámutatott, hogy a dél-koreai gyártók jelenleg nem készítenek lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, olyanokat kizárólag Kínában gyártanak.
A Business Insider július végén azt írta, hogy Kevin Lynch, aki az Apple Watch okosórák fejlesztéséért felelt, immár a Titan (iCar) programon dolgozik. A szakember korábban az Apple egészségügyi projektjeiért felelt.
A Hyundai januárban elismerte, hogy tárgyal az Apple menedzsmentjével a lehetséges jövőbeni együttműködésről és ennek része lehet akár egy elektromos gépkocsi gyártása is. Most a The Korea Times arról számolt be, hogy az amerikai óriáscég valóban a dél-koreai gyártókra és beszállítókra támaszkodhat az iCar programban. A helyi újság a dél-koreai ipar egyik magas rangú képviselőjét idézte, aki közölte, hogy a helyi partnerek nélkül az Apple nem lesz képes megvalósítani az elektromos jármű kifejlesztését és gyártását. Ő úgy tudja, hogy az amerikai társaság a Hanwha, az LG Electronics, az LG Magna és az SK Innovation képviselőivel tárgyalt, de az egyeztetések még csupán korai szakaszban vannak.
Az mindenesetre egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Apple lítium-vas-foszfát akkumulátor-technológián dolgozik, amely a lítium-ionos akkumulátorokhoz képest kevésbé hevül túl és ezáltal biztonságosabb. A technikának ugyanakkor vannak hátrányai is, például az energiatárolók a hidegben kisebb teljesítménnyel rendelkeznek és lassabban tölthetők fel. A The Korea Times rámutatott, hogy a dél-koreai gyártók jelenleg nem készítenek lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, olyanokat kizárólag Kínában gyártanak.
A Business Insider július végén azt írta, hogy Kevin Lynch, aki az Apple Watch okosórák fejlesztéséért felelt, immár a Titan (iCar) programon dolgozik. A szakember korábban az Apple egészségügyi projektjeiért felelt.