A Google volt menedzsere vezeti a Toyota okosváros-projektjét

A település alapkövét néhány héten belül leteszik.

James Kuffner, a Google robotikai részlegének társalapítója 2016 januárjában hagyta el az óriáscéget és csatlakozott az önálló vezetést kutató Toyota Research Institute - Advanced Development (TRI-AD) nevű társaság csapatához, ahol műszaki vezető lett. Tavaly januárban kiderült, hogy a vállalat saját várost épít, ahol ki akarja próbálni az emberek és a robotok együttélésének koncepcióját, 2020 augusztusában pedig ismertté vált, hogy idén januártól az újonnan létrehozott Woven Planet Holdings keretében összevonja a különböző kutatóintézeteit. Az új holding többek között magába foglalja majd a Woven Core és a Woven Alpha leányvállalatokat. Az előbbi fog felelni az automatizált meghajtástechnikákért, míg az utóbbi az új üzleti területekre és projektekre összpontosít majd. Így a Woven Alpha felügyeli például a teljes mértékben hálózatba költött Woven City metropoliszt is.

A projekt hamarosan újabb mérföldkőhöz érkezik, hiszen Akio Toyoda, a Toyota első embere néhány héten belül lerakja az új okosváros alapkövét. Egyetlen más program sem szimbolizálja egyszerűbben és hatékonyabban az óriáscég azon törekvését, hogy autógyártóból mobilitás szolgáltatóvá váljon. A település azt a célt is szolgálja majd, hogy városi környezetbe lehessen integrálni az autonóm autókat és pénzt lehessen keresni az újszerű vezetési szolgáltatásokkal. A hosszú távú cél pedig az, hogy a robotgépkocsikat olyan gyorsan lehessen elkészíteni, mint ma az okostelefonokat.

Kuffner irányítása alá immár 600 kutató és mérnök tartozik, s a munkájuk eredménye az Arene nevű járműfedélzeti operációs rendszer. Az utóbbival kapcsolatban a menedzser azt mondta, hogy versenyképes termék, amely bármilyen típusú autóban működhet, akár egy Teslában is. Ez komoly figyelmeztetés a versenytársaknak.

Toyoda régóta a „Software first“ szlogent hangoztatja. Emlékeztetett rá, hogy korábban a gépkocsijaik minősége, tartóssága és megbízhatósága alapján értékelték a japán gyártót, mostanában viszont a szoftverek jelenthetik a többletértéket. Úgy éli, ha a járművek guruló számítógépekké válnak, akkor a növekedésnek is a programok irányából kell bekövetkeznie.

Kiichiro Toyoda Toyota-alapító 64 éves unokája hívta életre a Woven Planet nevű anyatársaságot, az automatizált közlekedésre összpontosító Woven Core-t, a TRI-AD-ból kialakított Woven Alphát és az autóipari, mesterséges intelligencia, robotikai és okosváros-startupokba 800 millió dollárt befektető Woven Capitalt. Kuffner felügyeli mind a négyet. Ez egy alapvető szakítás a hagyományokkal, hiszen Kuffner egy külföldi, nem pedig helyi szakember, aki viszont nagyon sok szállal kötődik a szigetországhoz, például a felesége is japán. A Woven Alpha kommunikációs nyelve sem a japán, hanem az angol.

Kuffner meggyőződése, hogy az Arene idővel olyan lesz a gépkocsiknál, mint a Windows a számítógépeknél és az iOS az okostelefonoknál. Szerinte stabil szoftverháttérrel a járművek fejlesztési idejét a jelenlegi felére lehet majd csökkenteni, és a hardverek és a szoftverek megalkotása egymással párhuzamosan haladhat. Eddig mindig a hardverek készültek el, ezután került sor az egyes vezérlések integrálására és a teljes rendszer tesztelésére. Az Arene lehetővé teszi a funkciók utólagos becsatolását és gyors piacra dobását, hiszen a felhőkörnyezetben több millió tesztkilométer tehető meg virtuálisan, s tetszőleges számú partner csatlakozhat a rendszerhez, amelynek a szoftvereszközeit bárki licencelheti is. Ez pedig túlmutat a kizárólag a Toyotánál való alkalmazáson.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!