Berta Sándor
Nagy felbontású térképeket készít a Toyota
A műholdfelvételek alapján készített térképeket az automatizált autók használhatják majd.
A Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) bejelentette, hogy a jövőben együttműködik a Maxar Technologies nevű céggel és az NTT Data Corporation nevű IT-szolgáltatóval. A kooperáció célja, hogy a Maxar műholdkép-adatbázisából származó fotókat az NTT algoritmusaival nagy felbontású térképekké alakítsák át.
A folyamat során a mesterséges intelligencia segítségével kivonják a rendelkezésre álló információmennyiségből azokat az adatokat, amelyek szükségesek a részletes, nagy felbontású úthálózati térképek elkészítéséhez, majd azok a felhőkörnyezeti kapcsolatnak köszönhetően a tesztjárművekbe kerülnek. Az együttműködő társaságok arra összpontosítanak, hogy először Tokió környékének automatizált nagy felbontású térképét hozzák létre.
Mandali Khalesi, a TRI-AD automatizált közlekedésért felelős alelnöke kiemelte, hogy az elektronika, a repülés és az űrhajózás területén megvalósított legújabb fejlesztések nagyobb felbontásokat és a műholdfelvételek gyakoribb frissítéseit teszik lehetővé. Emellett a gépi tanulás is segít és automatizálja, illetve integrálja az útelemek és a képi adatok közötti összefüggéseket.
A TRI-AD-ot az autógyártó tavaly márciusban alapította meg és a projektben a Toyota mellett részt vesz két beszállító, az Aisin és a Denso is. A három fél összesen több mint 300 milliárd jent (2,3 milliárd eurót) fektetett be a vállalatba és összesen 1000 fejlesztőt akar foglalkoztatni.
A Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) bejelentette, hogy a jövőben együttműködik a Maxar Technologies nevű céggel és az NTT Data Corporation nevű IT-szolgáltatóval. A kooperáció célja, hogy a Maxar műholdkép-adatbázisából származó fotókat az NTT algoritmusaival nagy felbontású térképekké alakítsák át.
A folyamat során a mesterséges intelligencia segítségével kivonják a rendelkezésre álló információmennyiségből azokat az adatokat, amelyek szükségesek a részletes, nagy felbontású úthálózati térképek elkészítéséhez, majd azok a felhőkörnyezeti kapcsolatnak köszönhetően a tesztjárművekbe kerülnek. Az együttműködő társaságok arra összpontosítanak, hogy először Tokió környékének automatizált nagy felbontású térképét hozzák létre.
Mandali Khalesi, a TRI-AD automatizált közlekedésért felelős alelnöke kiemelte, hogy az elektronika, a repülés és az űrhajózás területén megvalósított legújabb fejlesztések nagyobb felbontásokat és a műholdfelvételek gyakoribb frissítéseit teszik lehetővé. Emellett a gépi tanulás is segít és automatizálja, illetve integrálja az útelemek és a képi adatok közötti összefüggéseket.
A TRI-AD-ot az autógyártó tavaly márciusban alapította meg és a projektben a Toyota mellett részt vesz két beszállító, az Aisin és a Denso is. A három fél összesen több mint 300 milliárd jent (2,3 milliárd eurót) fektetett be a vállalatba és összesen 1000 fejlesztőt akar foglalkoztatni.