Berta Sándor
Autonóm közlekedési leányvállalatot alapított a Toyota
A japán autógyártó külön céget hozott létre az önálló vezetés kutatására.
A projektben a Toyota mellett részt vesz két beszállító, az Aisin és a Denso is. A három fél összesen több mint 300 milliárd jent (2,3 milliárd eurót) fektet be a leányvállalatba és összesen 1000 fejlesztőt akar foglalkoztatni. A Toyota Research Institute – Advanced Development (TRI-AD) nevű társaságnak jelenleg 300 munkatársa van és a tervek alapján jelentős mértékben felgyorsíthatja az autonóm vezetéssel kapcsolatos kutatásokat. Az elsődleges cél a teljesen integrált szoftverek készítése az önálló közlekedéshez.
Az elképzelések szerint James Kuffner, a Szilícium-völgyben lévő Toyota Kutatóintézet műszaki vezetője lesz az új kutatóközpont első embere. A menedzser kijelentette, hogy a sorozatgyártású szoftverek fejlesztése a Toyota autonóm vezetési programjának elengedhetetlen sikertényezője. Fel akarják gyorsítani a programok készítését azáltal, hogy világklasszis szoftverfejlesztőket alkalmaznak és kiépítik a Toyota képességeit ezen a területen.
Az új projekttel a japán gyártó növelni szeretné a versenyképességét, s szoros és gyors együttműködést akar kialakítani a TRI-AD és a néhány évvel ezelőtt létrehozott Toyota Kutatóintézet (TRI) szakembereivel. A TRI a mesterséges intelligencia, az automatizált vezetés és a robotika területén végez kutatásokat. Emellett gyorsabbá tennék a termékfejlesztéssel kapcsolatos kutatási eredmények továbbítását és megosztását. Gill Pratt, a TRI vezetője és az új TRI-AD igazgatótanácsának elnökének meggyőződése, hogy képesek lesznek a hardvergyártás alapvető elveit átvinni a kódolásba is, ezáltal pedig jelentős mértékben növelhetik a szoftveres képességeiket.
A projektben a Toyota mellett részt vesz két beszállító, az Aisin és a Denso is. A három fél összesen több mint 300 milliárd jent (2,3 milliárd eurót) fektet be a leányvállalatba és összesen 1000 fejlesztőt akar foglalkoztatni. A Toyota Research Institute – Advanced Development (TRI-AD) nevű társaságnak jelenleg 300 munkatársa van és a tervek alapján jelentős mértékben felgyorsíthatja az autonóm vezetéssel kapcsolatos kutatásokat. Az elsődleges cél a teljesen integrált szoftverek készítése az önálló közlekedéshez.
Az elképzelések szerint James Kuffner, a Szilícium-völgyben lévő Toyota Kutatóintézet műszaki vezetője lesz az új kutatóközpont első embere. A menedzser kijelentette, hogy a sorozatgyártású szoftverek fejlesztése a Toyota autonóm vezetési programjának elengedhetetlen sikertényezője. Fel akarják gyorsítani a programok készítését azáltal, hogy világklasszis szoftverfejlesztőket alkalmaznak és kiépítik a Toyota képességeit ezen a területen.
Az új projekttel a japán gyártó növelni szeretné a versenyképességét, s szoros és gyors együttműködést akar kialakítani a TRI-AD és a néhány évvel ezelőtt létrehozott Toyota Kutatóintézet (TRI) szakembereivel. A TRI a mesterséges intelligencia, az automatizált vezetés és a robotika területén végez kutatásokat. Emellett gyorsabbá tennék a termékfejlesztéssel kapcsolatos kutatási eredmények továbbítását és megosztását. Gill Pratt, a TRI vezetője és az új TRI-AD igazgatótanácsának elnökének meggyőződése, hogy képesek lesznek a hardvergyártás alapvető elveit átvinni a kódolásba is, ezáltal pedig jelentős mértékben növelhetik a szoftveres képességeiket.