Berta Sándor
Autonóm autók - erősödik a Toyota-Suzuki együttműködés
A két gyártó elmélyíti a meglévő kooperációját.
A hivatalos bejelentés alapján a Toyota 96 milliárd jenért cserébe megvásárolja a Suzuki részvényeinek 4,94 százalékát (ez 24 000 000 értékpapírt jelent), míg a Suzuki 48 milliárd jenért vesz Toyota-részvényeket. A két konszern mindenekelőtt az új technológiák kifejlesztése során és az olyan új területeken dolgozik együtt, mint az autonóm közlekedés.
A két társaság képviselői már 2016 októberében tárgyalásokat kezdeményeztek egymással egy lehetséges együttműködésről, majd idén márciusban bejelentették, hogy egyeztetések kezdődtek közöttük a konkrét termékfejlesztési és gyártási projektekkel kapcsolatban.
Az óriáscégek a kooperációt azzal indokolták, hogy jelenleg nehéz a piaci helyzet, s a szigorú károsanyag-kibocsátási előírások, valamint az új piaci szereplők megjelenése új kihívásokat jelentenek az ágazat szereplői számára. Az együttműködés erősítésével ugyanakkor a vállalatok szeretnének megbirkózni ezekkel a kihívásokkal és tartós növekedést érnének el a területen. A cél egy hosszú távú partneri kapcsolat kialakítása amellett, hogy mind a két gyártó továbbra is azon technológiáira és termékeire összpontosít majd, amelyekre szakosodtak és amelyek az üzletük alapjait jelentik.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a Toyota és Suzuki közösen piacra dob-e majd autonóm autómodelleket vagy nem, illetve megosztják-e egymással a fejlesztéseiket és a technológiákat vagy sem.
A hivatalos bejelentés alapján a Toyota 96 milliárd jenért cserébe megvásárolja a Suzuki részvényeinek 4,94 százalékát (ez 24 000 000 értékpapírt jelent), míg a Suzuki 48 milliárd jenért vesz Toyota-részvényeket. A két konszern mindenekelőtt az új technológiák kifejlesztése során és az olyan új területeken dolgozik együtt, mint az autonóm közlekedés.
A két társaság képviselői már 2016 októberében tárgyalásokat kezdeményeztek egymással egy lehetséges együttműködésről, majd idén márciusban bejelentették, hogy egyeztetések kezdődtek közöttük a konkrét termékfejlesztési és gyártási projektekkel kapcsolatban.
Az óriáscégek a kooperációt azzal indokolták, hogy jelenleg nehéz a piaci helyzet, s a szigorú károsanyag-kibocsátási előírások, valamint az új piaci szereplők megjelenése új kihívásokat jelentenek az ágazat szereplői számára. Az együttműködés erősítésével ugyanakkor a vállalatok szeretnének megbirkózni ezekkel a kihívásokkal és tartós növekedést érnének el a területen. A cél egy hosszú távú partneri kapcsolat kialakítása amellett, hogy mind a két gyártó továbbra is azon technológiáira és termékeire összpontosít majd, amelyekre szakosodtak és amelyek az üzletük alapjait jelentik.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a Toyota és Suzuki közösen piacra dob-e majd autonóm autómodelleket vagy nem, illetve megosztják-e egymással a fejlesztéseiket és a technológiákat vagy sem.