Berta Sándor
2200 robotot vásárolt a Volkswagen
A gépeket a konszern három gyárában fogják alkalmazni.
A német gyártó bejelentette, hogy több mint 2200 robotot rendelt, amelyeket az Emdenben, a Hannoverben és az amerikai egyesült államokbeli Chattanoogában lévő létesítményekben szerelik majd fel. A beruházások után ezek lesznek az autóipar legkorszerűbb üzemei.
A Volkswagen jelenleg a FANUC nevű japán gyártó több mint 1400 gépét használja a Chattanoogában és az Emdenben lévő gyáraiban. Emellett a társaság további 800 robotot rendelt az ABB svájci gyártótól a Hannoverben lévő létesítménye számára. A berendezéseket elsősorban a karosszériagyártásban, s az akkumulátorok összeszerelésében és beépítésében fogják alkalmazni. Az elképzelések alapján 2022-től Chattanoogában és Emdenben készül majd az ID.4 modell, továbbá Hannoverben az ID. BUZZ.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős vezetője kiemelte, hogy nem véletlenül fektetnek be ezekben az időkben az olyan legújabb technológiákba, mint a digitalizálás és az automatizálás. A hosszú távú cél az, hogy a vállalat 2024-ig 33 milliárd euró befektetést hajtson végre - mindenekelőtt az elektromos meghajtású járművek területén. Az összegből több milliárd eurót fordítanak majd a három megnevezett üzem fejlesztésére.
Áprilisban a BMW ötezer robotot rendelt a KUKA-tól. A tervek alapján a gépeket az új gyártósorokon és üzemekben fogják alkalmazni, s a következő esztendőkben egyaránt komoly szerephez jutnak a meglévő és a jövőbeli modellek készítése során. A BMW az új robotokra elsősorban a karosszériagyártásban számít majd.
A német gyártó bejelentette, hogy több mint 2200 robotot rendelt, amelyeket az Emdenben, a Hannoverben és az amerikai egyesült államokbeli Chattanoogában lévő létesítményekben szerelik majd fel. A beruházások után ezek lesznek az autóipar legkorszerűbb üzemei.
A Volkswagen jelenleg a FANUC nevű japán gyártó több mint 1400 gépét használja a Chattanoogában és az Emdenben lévő gyáraiban. Emellett a társaság további 800 robotot rendelt az ABB svájci gyártótól a Hannoverben lévő létesítménye számára. A berendezéseket elsősorban a karosszériagyártásban, s az akkumulátorok összeszerelésében és beépítésében fogják alkalmazni. Az elképzelések alapján 2022-től Chattanoogában és Emdenben készül majd az ID.4 modell, továbbá Hannoverben az ID. BUZZ.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős vezetője kiemelte, hogy nem véletlenül fektetnek be ezekben az időkben az olyan legújabb technológiákba, mint a digitalizálás és az automatizálás. A hosszú távú cél az, hogy a vállalat 2024-ig 33 milliárd euró befektetést hajtson végre - mindenekelőtt az elektromos meghajtású járművek területén. Az összegből több milliárd eurót fordítanak majd a három megnevezett üzem fejlesztésére.
Áprilisban a BMW ötezer robotot rendelt a KUKA-tól. A tervek alapján a gépeket az új gyártósorokon és üzemekben fogják alkalmazni, s a következő esztendőkben egyaránt komoly szerephez jutnak a meglévő és a jövőbeli modellek készítése során. A BMW az új robotokra elsősorban a karosszériagyártásban számít majd.