Berta Sándor
Autonóm közlekedési céget alapított a Volkswagen
Az autógyártó koordinálja akarja az önálló vezetéssel kapcsolatos fejlesztéseit.
A társaság által megalapított Volkswagen Autonomy (VWAT) GmbH kompetenciaközpontként fog működni a jövőben, a vezetője Alexander Hitzinger, a gyártó autonóm közlekedésért felelős alelnöke lesz. A tervek alapján az új társaságnak Münchenben, Wolfsburgban, a Szilícium-völgyben és Kínában lesz kirendeltsége. A Szilícium-völgyben és Kínában külön leányvállalatokat hoz létre az óriáscég, az utóbbi 2021-től működik majd. A VWAT elsősorban a mérnöki és az ipari megoldásokra fog összpontosítani, s a cél egy olyan önjáró rendszer megalkotása, amelyet szabványos modulként a konszern összes márkája alkalmazhat majd.
Hitzinger elmondta, hogy a Volkswagen Autonomy GmbH esetében egy olyan globális technológiai társaságot akarnak létrehozni, amelynél ötvözni tudják az autóipari és a technológiai ipar kompetenciáit azért, hogy kombinálhassák az agilis és kreatív munkát a folyamatorientációval és a skálázhatósággal. Azáltal, hogy a fejlesztéseket minden márkával használni fogják, csökkenthetik az önállóan közlekedő gépkocsikkal, a nagy teljesítményű számítógépekkel és a szenzorokkal kapcsolatos költségeket. Körülbelül a következő évtized közepén el akarják kezdeni az autonóm vezetés nagy léptékű kommercializálását.
A Volkswagen különleges rendeltetésű járműveket, például robottaxikat akar készíteni és az önálló közlekedéssel kapcsolatos erőforrásokat az év végéig átcsoportosítja a VWAT GmbH-ba. Ahogy Hitzinger fogalmazott, az autonóm vezetés az egész ágazatot nagy kihívások elé állítja: magasak a fejlesztési költségek és komoly elvárások vannak a szenzorokkal szemben, miközben hiányzik a megfelelő szabályozás és a regionális szabványok heterogének. A feladatok közül a biztonság biztosítása az elsődleges. Bár már napjainkban is már számos korszerű asszisztens- és biztonsági rendszer jellemzi a korszerű autókat, de az önvezető rendszereknek drasztikus mértékben tovább kell csökkenteniük a balesetek számát. Ehhez azonban rendkívül robusztusaknak kell lenniük.
A Volkswagen április óta teljesen automatizált e-Golf típusú gépkocsikat tesztel Hamburgban. Ez az első alkalom, hogy a vállalat 4-es szintű automatizált járműveket próbál ki valódi körülmények között egy nagyvárosban. Az egyes autókat lézerszkennerekkel, kamerákkal, ultrahullámú szenzorokkal és radarokkal szerelték fel.
A társaság által megalapított Volkswagen Autonomy (VWAT) GmbH kompetenciaközpontként fog működni a jövőben, a vezetője Alexander Hitzinger, a gyártó autonóm közlekedésért felelős alelnöke lesz. A tervek alapján az új társaságnak Münchenben, Wolfsburgban, a Szilícium-völgyben és Kínában lesz kirendeltsége. A Szilícium-völgyben és Kínában külön leányvállalatokat hoz létre az óriáscég, az utóbbi 2021-től működik majd. A VWAT elsősorban a mérnöki és az ipari megoldásokra fog összpontosítani, s a cél egy olyan önjáró rendszer megalkotása, amelyet szabványos modulként a konszern összes márkája alkalmazhat majd.
Hitzinger elmondta, hogy a Volkswagen Autonomy GmbH esetében egy olyan globális technológiai társaságot akarnak létrehozni, amelynél ötvözni tudják az autóipari és a technológiai ipar kompetenciáit azért, hogy kombinálhassák az agilis és kreatív munkát a folyamatorientációval és a skálázhatósággal. Azáltal, hogy a fejlesztéseket minden márkával használni fogják, csökkenthetik az önállóan közlekedő gépkocsikkal, a nagy teljesítményű számítógépekkel és a szenzorokkal kapcsolatos költségeket. Körülbelül a következő évtized közepén el akarják kezdeni az autonóm vezetés nagy léptékű kommercializálását.
A Volkswagen különleges rendeltetésű járműveket, például robottaxikat akar készíteni és az önálló közlekedéssel kapcsolatos erőforrásokat az év végéig átcsoportosítja a VWAT GmbH-ba. Ahogy Hitzinger fogalmazott, az autonóm vezetés az egész ágazatot nagy kihívások elé állítja: magasak a fejlesztési költségek és komoly elvárások vannak a szenzorokkal szemben, miközben hiányzik a megfelelő szabályozás és a regionális szabványok heterogének. A feladatok közül a biztonság biztosítása az elsődleges. Bár már napjainkban is már számos korszerű asszisztens- és biztonsági rendszer jellemzi a korszerű autókat, de az önvezető rendszereknek drasztikus mértékben tovább kell csökkenteniük a balesetek számát. Ehhez azonban rendkívül robusztusaknak kell lenniük.
A Volkswagen április óta teljesen automatizált e-Golf típusú gépkocsikat tesztel Hamburgban. Ez az első alkalom, hogy a vállalat 4-es szintű automatizált járműveket próbál ki valódi körülmények között egy nagyvárosban. Az egyes autókat lézerszkennerekkel, kamerákkal, ultrahullámú szenzorokkal és radarokkal szerelték fel.