Berta Sándor
Előrejelezhető az autóalkatrészek élettartama
Egy darmstadti startup a mesterséges intelligencia segítségével prognosztizálná az egyes károk bekövetkezését.
A Compredict nevű vállalkozás abban segít a gépkocsi-tulajdonosoknak és -üzemeltetőknek, hogy megmondja: melyik alkatrész körülbelül mikor mehet tönkre. A gyártóknak az az érdekük, hogy a beszerelt egyes elemek minél tovább működjenek és a járművek 150 000-300 000 kilométer tudjanak megtenni zökkenőmentesen. Ugyanakkor minél kevesebb pénzt akarnak kifizetni az egyes alkatrészek legyártásakor.
A társaságnak már olyan ügyfelei vannak, mint az Audi, a Honda, a Magna PT, a Porsche és a Volkswagen. A kezdetekkor Stéphane Foulard és Rafael Fietzek a Darmstadti Műszaki Egyetem hallgatói voltak, majd már a doktori munkájuk során is a témával foglalkoztak, 2016-ban pedig megalapították a vállalatot. Az első támogatók és befektetők között volt a SEK Ventures és a THI Investments, idén márciusban pedig a Michelin Ventures. A cég azzal keresi a pénzét, hogy hozzáférést szerez az egyes autók beépített szenzoraihoz, ezt követően a mesterséges intelligencia segítségével kiértékeli a gyártók és a beszállítók adatait, majd elkészíti az egyes gépkocsik felhasználási profilját. Ezért az adatvédelem kiemelt fontosságú.
A szolgáltatás egyelőre nem érhető el felhasználók számára, azonban Fietzek nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy ez a jövőben megváltozhat. Egy további lehetőség a műhelyek és a biztosítótársaságok információinak a beszerzése. Mindenesetre a visszajelzések azt mutatták, hogy a kifejlesztett szoftver zökkenőmentesen működik, így az elképzelésnek egyértelműen van jövője.
A Compredict nevű vállalkozás abban segít a gépkocsi-tulajdonosoknak és -üzemeltetőknek, hogy megmondja: melyik alkatrész körülbelül mikor mehet tönkre. A gyártóknak az az érdekük, hogy a beszerelt egyes elemek minél tovább működjenek és a járművek 150 000-300 000 kilométer tudjanak megtenni zökkenőmentesen. Ugyanakkor minél kevesebb pénzt akarnak kifizetni az egyes alkatrészek legyártásakor.
A társaságnak már olyan ügyfelei vannak, mint az Audi, a Honda, a Magna PT, a Porsche és a Volkswagen. A kezdetekkor Stéphane Foulard és Rafael Fietzek a Darmstadti Műszaki Egyetem hallgatói voltak, majd már a doktori munkájuk során is a témával foglalkoztak, 2016-ban pedig megalapították a vállalatot. Az első támogatók és befektetők között volt a SEK Ventures és a THI Investments, idén márciusban pedig a Michelin Ventures. A cég azzal keresi a pénzét, hogy hozzáférést szerez az egyes autók beépített szenzoraihoz, ezt követően a mesterséges intelligencia segítségével kiértékeli a gyártók és a beszállítók adatait, majd elkészíti az egyes gépkocsik felhasználási profilját. Ezért az adatvédelem kiemelt fontosságú.
A szolgáltatás egyelőre nem érhető el felhasználók számára, azonban Fietzek nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy ez a jövőben megváltozhat. Egy további lehetőség a műhelyek és a biztosítótársaságok információinak a beszerzése. Mindenesetre a visszajelzések azt mutatták, hogy a kifejlesztett szoftver zökkenőmentesen működik, így az elképzelésnek egyértelműen van jövője.