Berta Sándor
Járása alapján azonosítaná az autótulajdonost az új slusszkulcs
Egy új technikával tenné biztonságosabbá a slusszkulcsot két vállalat.
A Volkswagen és az NXP hamburgi fejlesztőközpontja egy olyan megoldáson dolgozik, amely a járása alapján ismeri fel a gépkocsi tulajdonosát. A slusszkulcs ugyanis az okostelefonnal együtt elemzi majd ki a felhasználó tipikus járásmintáját és a jármű ajtaja csak akkor fog automatikusan kinyílni, ha a járásminta megegyezik az eltárolt mintával. A járás elemzéséhez felhasználják többek között az okostelefonok gyorsulásmérőjét és giroszkópját.
A fejlesztés az ultra-szélessávú technológiának köszönhetően valósulhat meg. Az ipar tavasszal már elfogadta a kapcsolódó szabványt és a használt rádiótechnika lehetővé teszi az adó helyzetének sokkal pontosabb meghatározását, mint például a Bluetooth segítségével.
Bernd Ette, a Volkswagen fejlesztője megalkotott egy olyan koncepciómodellt, amelynél az ajtók akkor is kinyílnak, ha valakinek ellopták a slusszkulcsát. A szakember közölte, hogy 12 tesztszemély próbálta ki több mint ezer alkalommal a technikát és az esetek 95 százalékában működött az eljárás. Nehézségeket az okozott, ha például egy nő lapos sarkú cipőről magassarkú cipőre váltott át, mert ilyenkor megváltozott a járása. A felismerés egyre pontosabb, mert a technika öntanuló.
Érdekesség, hogy további funkciók is integrálhatók a folyamatba, például a felhasználók egyedi gesztusokat is meghatározhatnak, amelyeknek meg kell előzniük az ajtó kinyitását.
Az elmúlt években számos ötlet került szóba a slusszkulcs kiváltására. Így felmerült, hogy az eszközt a szelfi is helyettesítheti, továbbá az, hogy ujjlenyomattal is indulhatnának az autók, valamint az, hogy a mobiltelefon, illetve az iPhone szintén kiválthatja a slusszkulcsot.
A Volkswagen és az NXP hamburgi fejlesztőközpontja egy olyan megoldáson dolgozik, amely a járása alapján ismeri fel a gépkocsi tulajdonosát. A slusszkulcs ugyanis az okostelefonnal együtt elemzi majd ki a felhasználó tipikus járásmintáját és a jármű ajtaja csak akkor fog automatikusan kinyílni, ha a járásminta megegyezik az eltárolt mintával. A járás elemzéséhez felhasználják többek között az okostelefonok gyorsulásmérőjét és giroszkópját.
A fejlesztés az ultra-szélessávú technológiának köszönhetően valósulhat meg. Az ipar tavasszal már elfogadta a kapcsolódó szabványt és a használt rádiótechnika lehetővé teszi az adó helyzetének sokkal pontosabb meghatározását, mint például a Bluetooth segítségével.
Bernd Ette, a Volkswagen fejlesztője megalkotott egy olyan koncepciómodellt, amelynél az ajtók akkor is kinyílnak, ha valakinek ellopták a slusszkulcsát. A szakember közölte, hogy 12 tesztszemély próbálta ki több mint ezer alkalommal a technikát és az esetek 95 százalékában működött az eljárás. Nehézségeket az okozott, ha például egy nő lapos sarkú cipőről magassarkú cipőre váltott át, mert ilyenkor megváltozott a járása. A felismerés egyre pontosabb, mert a technika öntanuló.
Érdekesség, hogy további funkciók is integrálhatók a folyamatba, például a felhasználók egyedi gesztusokat is meghatározhatnak, amelyeknek meg kell előzniük az ajtó kinyitását.
Az elmúlt években számos ötlet került szóba a slusszkulcs kiváltására. Így felmerült, hogy az eszközt a szelfi is helyettesítheti, továbbá az, hogy ujjlenyomattal is indulhatnának az autók, valamint az, hogy a mobiltelefon, illetve az iPhone szintén kiválthatja a slusszkulcsot.