Berta Sándor
Együttműködik a Volkswagen és a Ford
Az irdatlan fejlesztési költségek és a a cégek lemaradása az önvezetés területén közös gondolkodásra készteti őket.
A két gyártó elsősorban a robotautók és más jövőbeli technológiák területén akar kooperálni. Herbert Diess, a Volkswagen vezetője jelezte, hogy korábban elképzelhetetlennek tartott mértékben akarnak együtt dolgozni a Forddal. A kooperáció célja az, hogy a jövőbeli technológiákkal kapcsolatos fejlesztési költségeket megosszák és azokat jelentős mértékben csökkentsék. Ez az összeg csak a Volkswagen esetében 34 milliárd eurót tesz ki. A tárgyalások előrehaladottak: Diess a közeljövőben be akarja mutatni a következő tíz évre vonatkozó befektetési tervét, amely elsősorban elektromos motorok, valamint önállóan közlekedő és hálózatba kötött gépkocsikról szól - erről számolt be - bennfentesekre hivatkozva - a Handelsblatt.
A Volkswagen 2016-ban alapította mega Moia nevű leányvállalatát és ahhoz rendelte az összes autonóm közlekedéssel kapcsolatos programját. A cég székhelyét Berlinből Hannoverbe helyezik át. A Moia segítségével a konszern akár 50 százalékos tulajdonrészt is szerezhet az augusztusban létrehozott Ford Autonomous Vehicle LLC nevű cégben, amely az amerikai társaság leányvállalata.
A német gyártó legnagyobb problémája az, hogy az önállóan közlekedő gépkocsijai egyszerűen túl kevés kilométert teljesítettek. Ebben segíthet majd a Ford és az, hogy az Amerikai Egyesült Államokban sokkal könnyebben engedélyezik az ilyen járművek tesztjeit. Bob Shanks, a Ford pénzügyi vezetője hangsúlyozta, hogy nagyon széles körű együttműködés alakulhat ki a Volkswagennel. A kooperáció kiterjedhet majd a technológiára éppúgy, mint a termékekre. Elképzelhető lesz az is, hogy az amerikai üzemekben Ford és Volkswagen modellek egyaránt készülhetnek. A segítségéért cserébe a Ford könnyebb hozzáférést remél az európai piacokhoz. A vállalat a második negyedévben 73 millió eurós, míg a harmadik negyedévben 245 millió eurós veszteséget könyvelhetett el a kontinensen.
A Volkswagen illetékesei megerősítették a Forddal való tárgyalások hírét, de hozzátették, hogy még túl korai lenne bármit közölni a részletekről.
A két gyártó elsősorban a robotautók és más jövőbeli technológiák területén akar kooperálni. Herbert Diess, a Volkswagen vezetője jelezte, hogy korábban elképzelhetetlennek tartott mértékben akarnak együtt dolgozni a Forddal. A kooperáció célja az, hogy a jövőbeli technológiákkal kapcsolatos fejlesztési költségeket megosszák és azokat jelentős mértékben csökkentsék. Ez az összeg csak a Volkswagen esetében 34 milliárd eurót tesz ki. A tárgyalások előrehaladottak: Diess a közeljövőben be akarja mutatni a következő tíz évre vonatkozó befektetési tervét, amely elsősorban elektromos motorok, valamint önállóan közlekedő és hálózatba kötött gépkocsikról szól - erről számolt be - bennfentesekre hivatkozva - a Handelsblatt.
A Volkswagen 2016-ban alapította mega Moia nevű leányvállalatát és ahhoz rendelte az összes autonóm közlekedéssel kapcsolatos programját. A cég székhelyét Berlinből Hannoverbe helyezik át. A Moia segítségével a konszern akár 50 százalékos tulajdonrészt is szerezhet az augusztusban létrehozott Ford Autonomous Vehicle LLC nevű cégben, amely az amerikai társaság leányvállalata.
A német gyártó legnagyobb problémája az, hogy az önállóan közlekedő gépkocsijai egyszerűen túl kevés kilométert teljesítettek. Ebben segíthet majd a Ford és az, hogy az Amerikai Egyesült Államokban sokkal könnyebben engedélyezik az ilyen járművek tesztjeit. Bob Shanks, a Ford pénzügyi vezetője hangsúlyozta, hogy nagyon széles körű együttműködés alakulhat ki a Volkswagennel. A kooperáció kiterjedhet majd a technológiára éppúgy, mint a termékekre. Elképzelhető lesz az is, hogy az amerikai üzemekben Ford és Volkswagen modellek egyaránt készülhetnek. A segítségéért cserébe a Ford könnyebb hozzáférést remél az európai piacokhoz. A vállalat a második negyedévben 73 millió eurós, míg a harmadik negyedévben 245 millió eurós veszteséget könyvelhetett el a kontinensen.
A Volkswagen illetékesei megerősítették a Forddal való tárgyalások hírét, de hozzátették, hogy még túl korai lenne bármit közölni a részletekről.