SG.hu

A Volkswagen autói ChatGPT-t használva fognak beszélgetni a járművezetőkkel

A Volkswagen autóiba integrált ChatGPT hangasszisztens az év közepétől képes lesz oda-vissza párbeszédet folytatni a felhasználókkal - közölte az autógyártó Las Vegasban.

A Volkswagen a CES elektronikai szakkiállításon mutatta be a ChatGPT-vel felszerelt első járműveit, amelyek az idei második negyedév elejétől lesznek elérhetőek az észak-amerikai és európai ügyfelek számára. A Volkswagen és a partnereként a technológiában együttműködő Cerence vezetői szerint a mesterséges intelligencia a "Fázom" hallatán megemelik majd a hőmérsékletet, míg a "vajas csirkét akarok" mondatra megmutatják a legközelebbi indiai éttermet. Az ügyfelek mostantól gombnyomás nélkül állíthatnak be funkciókat a járművükből - mondta Kai Gruenitz, a Volkswagen márka műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tagja. "Az ügyfeleink nem akarják kézzel beállítani az üléseiket, beszéddialógus rendszereket akarnak használni" - mondta.

A kritikusok szerint a generatív mesterséges intelligencia járművekben való alkalmazása bár előrelépés a ma lehetséges interakciókhoz képest, messze elmarad a néhány évvel ezelőtt várt mesterséges intelligencia-ugrástól, különösen a teljesen autonóm járművek esetében. Az autógyártók ezzel nem értenek egyet. "Az Apple CarPlay vagy az nem tudja beállítani a funkciókat a járművön belül. Ez a következő lépés" - mondta Gruenitz. "Azt hiszem, amit az ügyfeleink igazán keresnek, az az autójuk zökkenőmentes, intuitív használata."


A Volkswagen az első tömeggyártó, amely a kompakt szegmensbe tartozó autóiban alapfelszereltséggé teszi a technológiát. A General Motors tavaly márciusban közölte, hogy a ChatGPT mögött álló mesterséges intelligenciamodellek felhasználásával virtuális személyi asszisztensen dolgozik. A Mercedes-Benz tavaly júniusban tesztprogramot indított, amely lehetővé tette, hogy az autógyártó "MBUX" rendszerével felszerelt mintegy 900 000 járművébe letölthető legyen a ChatGPT, azzal a céllal, hogy a felhasználók végül a volán mögül is képesek legyenek olyan feladatokat elvégezni, mint a mozi- vagy étteremfoglalás.

Az OpenAI chatbot a VW 2023-ban induló Ida hangvezérelt asszisztensén keresztül lesz elérhető. Az Ida a Volkswagen ID.7, ID.4, ID.5 és ID.3 teljesen elektromos járgányaihoz, valamint a legújabb Tiguan, Passat és Golf modellekhez jár. Az Ida-val felszerelt jármű automatikusan képes lesz a ChatGPT használatára, nem kell fiókot nyitni, alkalmazást telepíteni vagy regisztrálni. Az Ida már most is tud válaszolni néhány természetes nyelven elhangzó kérdésre az időjárással, tőzsdei árfolyamokkal, sporteseményekkel és hasonlókkal kapcsolatban. A kormánykeréken lévő gomb megnyomásával vagy "Hello Ida" ébresztéssel aktiválható.

Ida kitalálja, hogy a járművünkre jellemző műveletet kérünk-e tőle - például a légkondicionáló beállítását, vagy egy úticél megkeresését. Ha a feladatot maga is el tudja végezni, akkor megteszi. Ha nem, akkor kapcsolatba lép a Cerence szervereivel, amelyek a jövőben felkérhetik a ChatGPT-t a probléma megoldására és a válasz generálására. A Cerence 2019-ben vált ki az immár a Microsoft tulajdonában lévő Nuance-ból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frekvency #9
    nekem már sok ez a világ....
  • manypet #8
    "Francokat."
    Ha te felhatalmazást adsz valakinek valamire, akkor annak a másiknak miért ne lenne joga azt tennie, amire te felhatalmazást adtál?

    "A hang alapú aktiválás meg kikacsolható és akkor csak gombról indul."
    Annyi csak a baj, hogy onnantól már nem hang alapú aktiválásnak nevezik. :-)
  • M2 #7
    "Azert van joguk, mert aki beul az adott kocsiba, az erre felhatalmazast ad. (mint tulajkent, mind utaskent)"

    Francokat.

    A hang alapú aktiválás meg kikacsolható és akkor csak gombról indul.
  • kvp #6
    "vagy "Hello Ida" ébresztéssel aktiválható."

    Ha nem aktiv folyamatosan a mikrofon, akkor nem tudja a sajat nevet se meghallani. Tehat kenytelen folyamatosan hallgatozni, folyamatosan szoveges atiratot generalni az elhangzo beszelgetesekrol, hogy meg tudja talalni az atiratban a "Hello Ida" string-et. Ez a technologia alapveto mukodesebol adodik. Es a szoftver uttoro becsuletszora megigeri, hogy nem ment el semmilyen tul erzekeny adatot. Azaz a ceg pont az ellenkezojet igeri meg az auto vegfelhasznaloi szerzodeseben es teljes adathozzaferesi jogot ker. Ennek visszautasitasa az auto hasznalatanak visszautasitasat jelenti. Nemreg birosagi perben mondtak ki a fentieket, az autogyartoknak joguk van minden adatot begyujteni es azt helyben vagy a neten tetszoleges ideig tarolni. Azert van joguk, mert aki beul az adott kocsiba, az erre felhatalmazast ad. (mint tulajkent, mind utaskent)
  • Bruce_Willis #5
    Jelezném egy agyhalottnak hogy a hiszékenység nem erény.
    Gombnyomásra csak a parancs fogadását aktiválod, de folyamatosan tud felvételt rögzíteni.
    Ezek a dolgok a bizalmon múlnak, semmi máson. Te hiszel a farkasnak, én viszont egyik lábát sem engedném be.
    Akik hangalapú asszisztenst fejlesztenek, előbb-utóbb farkassá válnak. Az adatkereskedelem a legjövedelmezőbb manapság. Fizetnek érte a hirdetők, az adatokkal kereskedő cégek, és az amerikai kormány (amit valószínűleg összeesküvés elméletnek gondolsz, a tájékozatlanságod és a hiszékenységed miatt).
  • M2 #4
    Jelezném pár agyhalottnak:
    "A kormánykeréken lévő gomb megnyomásával vagy "Hello Ida" ébresztéssel aktiválható."
  • Bruce_Willis #2
    Bravó!
    4 keréken guruló lehallgató készülék.
    Csodálatos jövő elé nézünk.

    Persze manapság nem látunk bele a készülékekbe, és bármelyik lehet potenciális lehallgató készülék, mint erre már láttunk példát.
    Lassan már minden készülék wifis, így nagyon egyszerű dolguk van az adatokkal kereskedő vállalatoknak.

    Én mondjuk a tv-vel sem kapcsolódok az internetre, így bízom benne hogy még tovább is fog működni a készülék és nem fogják szoftveresen szétcseszni.
  • kvp #1
    Egyertelmu, hogy egy jarmufedelzeti asszisztens programnak feltetlenul egy kenyszeres hazudozo szoftvert kell hasznalnia. Aztan majd csodalkoznak, amikor a chatgpt javaslatat kovetve meghal valaki.

    Most arrol eleve nem is beszelve, hogy a hangvezerles miatt folyamatosan futnia kell a hangrogzitesnek a jarmuben es minden elhangzott modatot amit nem ert a helyi szoftver feltoltenek a netre. Azaz mind audioban, mind szoveges atiratban megvan a neten minden a jarmuben elhangzott mondat, legyen az orvosi, banki vagy egyeb erzekeny adat. Es ezt a szolgaltatast se lekapcsolni nem lehet, se a begyujtott adatokat torolni. (az adattorlessel kapcsolatban most vesztettek csoportos pert az USA-ban, ahol a gyarto kozolte, hogy nem biztosit torlesi lehetoseget az auto altal osszegyujtott adatokhoz, csak a fedelzeti rendszer gyari helyreallitasaval es a netre feltoltott adatokat meg ugy se lehet torolni)