Berta Sándor
Ujjlenyomattal indulhat az autó
A Continental több megoldást is kifejlesztett, többek között a hozzáféréseket biztosító és motorindító Passive Start and Entry (PASE) nevű rendszert ötvözte biometriai elemekkel.
A hozzáféréseket biztosító innovatív rendszerek sokkal többet is tudnak annál, mint lezárni a járműajtókat vagy beindítani a motort. Az autóipari beszállító a 2017-es Consumer Electronics Show (CES) keretében akarja bemutatni több fejlesztését. Andreas Wolf, a Continental Body & Security részlegének vezetője kijelentette, hogy a hozzáférést biztosító megoldásuk ötvözése más intelligens rendszerekkel lehetővé teszi, hogy a sofőrök még nagyobb kényelemben és biztonságban lehessenek. A rendszer biztosítja, hogy az alkotóelemeket célzottan lehessen vezérelni, pontosan akkor, amikor arra szükség van, így nem kell folyamatosan működniük, ezzel pedig energia takarítható meg és növelhető a hatékonyság.
A rendszer konfigurációjától függően az autógyártók egy további biztonsági szinttel vértezhetik fel a járműveiket. Így többek között nem lesz elegendő a slusszkulcs használata, hanem a gépkocsi csak azután fog elindulni, ha az illető azonosította magát a biometriai jellemzői segítségével. Ezáltal jelentős mértékben növelhető lesz a biztonság és megakadályozhatóvá válik a járművek ellopása. A biometriai adatok biztosítják a belső tér személyre szabhatóságát is. A belső kamera képes beszkennelni a sofőr arcát, feljegyezhető és módosítható az adott ülés- és tükörpozíció, továbbá eltárolható a hallgatott zene, a beállított hőmérséklet és a navigáció is egyénre szabható. A Continental intelligens üvege is integrálható a rendszerbe, így minden autón belüli üveg egyetlen gombnyomásra fokozatosan elsötétíthető. Amennyiben viszont az autós közeledik a gépkocsijához, akkor az üvegek automatikusan kivilágosodnak. A megalkotott biometriai rendszer bármely intelligens rendszerbe integrálható.
A Continental bejelentette azt is, hogy stratégiai partneri kapcsolatot alakított ki DigiLens Inc. nevű céggel, ami holografikus vetítésekhez alkalmazható technológiákat fejleszt ki autó- és a szórakoztatóipari felhasználásra. A két fél ultravékony szem elé vetített kijelzőket (HUD) akar megalkotni, hogy lehetővé tegye a technológia további piaci térhódítását.
Helmut Matschi, a Continental elnökségi tagja elmondta, hogy ezzel a stratégiai partnerséggel az a céljuk, hogy a kiterjesztett valóság technológia jobban elterjedjen az autóiparban. A Continental és a DigiLens technológiája segítségével egyre több vezető számára válik lehetővé, hogy minden fontos közlekedési információ közvetlenül a szemük előtt jelenjen meg, ezzel közelebb lehet kerülni a balesetmentes vezetés víziójához. A Continental és a DigiLens szem elé vetített kijelzője háromszor kisebb a többi rendszernél, de az eddigi megoldásokénál mégis nagyobb képet tud megjeleníteni. A DigiLens székhelye a Szilícium-völgyben van.
Jonathan Waldern, a vállalat alapítója és vezérigazgatója kiemelte, hogy a kiterjesztett valóságnak köszönhetően minden megjelenített fontos információ közvetlenül a sofőr szemei előtt helyezhető el. A kooperáció miatt az utcák biztonságosabbak lehetnek és felgyorsítható a HUD készülékek használatának elterjedése a járművekben. A technológia emellett hozzájárulhat az automatizált közlekedés elfogadásához is. Az önállóan közlekedő gépkocsikhoz szükség lesz egy egységes ember-gép interfészre, ami a vezetést biztonságossá és intuitívvá teszi, másrészt pedig gondoskodik az új felhasználói élményekről. A kiterjesztett valóságnak köszönhetően a vezető az eddiginél sokkal jobban tudni fogja, hogy mit tud és lát az autója, ezáltal pedig nőhet a bizalom az automatizált vezetési technológia iránt.
A hozzáféréseket biztosító innovatív rendszerek sokkal többet is tudnak annál, mint lezárni a járműajtókat vagy beindítani a motort. Az autóipari beszállító a 2017-es Consumer Electronics Show (CES) keretében akarja bemutatni több fejlesztését. Andreas Wolf, a Continental Body & Security részlegének vezetője kijelentette, hogy a hozzáférést biztosító megoldásuk ötvözése más intelligens rendszerekkel lehetővé teszi, hogy a sofőrök még nagyobb kényelemben és biztonságban lehessenek. A rendszer biztosítja, hogy az alkotóelemeket célzottan lehessen vezérelni, pontosan akkor, amikor arra szükség van, így nem kell folyamatosan működniük, ezzel pedig energia takarítható meg és növelhető a hatékonyság.
A rendszer konfigurációjától függően az autógyártók egy további biztonsági szinttel vértezhetik fel a járműveiket. Így többek között nem lesz elegendő a slusszkulcs használata, hanem a gépkocsi csak azután fog elindulni, ha az illető azonosította magát a biometriai jellemzői segítségével. Ezáltal jelentős mértékben növelhető lesz a biztonság és megakadályozhatóvá válik a járművek ellopása. A biometriai adatok biztosítják a belső tér személyre szabhatóságát is. A belső kamera képes beszkennelni a sofőr arcát, feljegyezhető és módosítható az adott ülés- és tükörpozíció, továbbá eltárolható a hallgatott zene, a beállított hőmérséklet és a navigáció is egyénre szabható. A Continental intelligens üvege is integrálható a rendszerbe, így minden autón belüli üveg egyetlen gombnyomásra fokozatosan elsötétíthető. Amennyiben viszont az autós közeledik a gépkocsijához, akkor az üvegek automatikusan kivilágosodnak. A megalkotott biometriai rendszer bármely intelligens rendszerbe integrálható.
A Continental bejelentette azt is, hogy stratégiai partneri kapcsolatot alakított ki DigiLens Inc. nevű céggel, ami holografikus vetítésekhez alkalmazható technológiákat fejleszt ki autó- és a szórakoztatóipari felhasználásra. A két fél ultravékony szem elé vetített kijelzőket (HUD) akar megalkotni, hogy lehetővé tegye a technológia további piaci térhódítását.
Helmut Matschi, a Continental elnökségi tagja elmondta, hogy ezzel a stratégiai partnerséggel az a céljuk, hogy a kiterjesztett valóság technológia jobban elterjedjen az autóiparban. A Continental és a DigiLens technológiája segítségével egyre több vezető számára válik lehetővé, hogy minden fontos közlekedési információ közvetlenül a szemük előtt jelenjen meg, ezzel közelebb lehet kerülni a balesetmentes vezetés víziójához. A Continental és a DigiLens szem elé vetített kijelzője háromszor kisebb a többi rendszernél, de az eddigi megoldásokénál mégis nagyobb képet tud megjeleníteni. A DigiLens székhelye a Szilícium-völgyben van.
Jonathan Waldern, a vállalat alapítója és vezérigazgatója kiemelte, hogy a kiterjesztett valóságnak köszönhetően minden megjelenített fontos információ közvetlenül a sofőr szemei előtt helyezhető el. A kooperáció miatt az utcák biztonságosabbak lehetnek és felgyorsítható a HUD készülékek használatának elterjedése a járművekben. A technológia emellett hozzájárulhat az automatizált közlekedés elfogadásához is. Az önállóan közlekedő gépkocsikhoz szükség lesz egy egységes ember-gép interfészre, ami a vezetést biztonságossá és intuitívvá teszi, másrészt pedig gondoskodik az új felhasználói élményekről. A kiterjesztett valóságnak köszönhetően a vezető az eddiginél sokkal jobban tudni fogja, hogy mit tud és lát az autója, ezáltal pedig nőhet a bizalom az automatizált vezetési technológia iránt.