Berta Sándor

Komoly fejlesztésekre van még szükség a robotautóknál

A gépkocsigyártóknak el kell érniük a 100 százalékos biztonságot.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport első embere a Web Summit keretében rámutatott arra, hogy - az eddigi fejlesztések ellenére - még további erőfeszítésekre és nagyon sok munkára van szükség azért, hogy a robotjárművek mindenhol biztonságosan közlekedhessenek. A menedzser kijelentette, hogy a céljuk egy olyan technológia megalkotása, amely mindenhol alkalmazható és hibamentesen működik. A 99 és a 100 százalékos megbízhatóság között nagy különbség van. További kihívást jelentenek a különböző közlekedési körülmények. Egyszerűbb például egy robotautót a tokiói forgalomban közlekedtetni, mint Kairóban.

A Renault a jövőben a Chronocam nevű céggel fog együttműködni, amely a közlekedési környezet kamerákkal való elemzéséhez fejleszt ki rendszereket. Ghosn szerint a meghatározó gépkocsigyártók a mérnökökre támaszkodnak, de ideje ezen változtatni. Több ezer szoftverfejlesztőre van szükség.

A Renault vezetője kitért a közösségi utazásmegosztó platformokra is. Úgy vélte, hogy az olyan szolgáltatók, mint az Uber a következő 10 évben biztosan nem fogják tudni háttérbe szorítani a hagyományos szereplőket. Vannak olyan nyugati nagyvárosok, például New York vagy Párizs, ahol az emberek inkább szeretnek autókat használni, mint birtokolni, de az olyan metropoliszokban és régiókban, mint Moszkva, Mumbai, Rio de Janeiro vagy Afrika a gépkocsik megvásárlása még mindig több egy pusztán racionális döntésnél.

Ghosn tavaly márciusban azt mondta, hogy az a trend, hogy egyre több technika kerül a járművekbe egyúttal azt is fogja eredményezni, hogy azok egyre drágábbak lesznek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • halgatyó #6
    Nem, NINCS szükség semmilyen fejlesztésre, menjenek a k. anyjukba a robotautókkal együtt!
  • who am I 7 #5
    a drogos ribit le kellene csukni kicsit (bár mondjuk, szerintem csak a cserbenhagyásért), az öreggel meg már nem tudunk mit csinálni. annyi szól ellene, hogy még véletlenül sem zebrán ment át, hanem random részen akart átténferegni. a gyalogosok is meg vannak bolondulva.
  • Ender Wiggin #4
    És a jelenlegi legfejlettebb rendszerek sem tudnak mit kezdeni az autó elé lépő emberekkel, állatokkal, tehát még arra sincs garancia, hogy ez elkerülhető lett volna a mai technikai színvonalon álló önvezetővel. PErsz egy ideális világban elképzelhető, hogy a piás, drogos hagyja, hogy autopilóta módban vigye majd az autó. Addig is tud inni vagy felszívni egy csíkot a műszerfalról...
  • duke #3
    Nyilvan nem lesz 100 szazalek, de meg a legrosszabb esetben is nagysagrendileg jobbak lesznek az emberi soforoknel. Biztossan nem fog olyan tortenni, mint ami ketnapja is, hogy egy drogos ribbanc, annyira sietett a mukormoshoz, hogy eszre sem vette, hogy halalra gazolt egy embert. Annyira be volt kokainozva,hogy nem vette eszre, vagy nem erdekelte.
  • Ender Wiggin #2
    Egyelőre még semmiben sem jobbak, legfelebb a száraz, tökéletesen sima és egyenes úton való sebességkorlátozás betartásában. De ha valami váratlan történik, akkor csatt.
  • fejlodes #1
    100%-os biztonság nincs. Az 'okos'~automatizált autók előbb-utóbb mindenben jobbak lesznek az emberi sofőröknél, a legnagyobb és új kockázat a kocsik meghekkeléséből fog származni.