Berta Sándor

Németországban engedélyeznék a vezető nélküli parkolást

Egy törvénytervezetben olyan szabályok szerepelnek, amelyek hozzájárulhatnak az autonóm vezetés elterjedéséhez.

A dokumentumot Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter nyújtotta be. A szabályok egyike, hogy a jövőben a robotautók számára lehetővé tennék, hogy sofőr nélkül parkoljanak le. A vezető és az utasok a folyamat elindulása előtt kiszállhatnak majd és a gépkocsi alacsony sebességgel fogja megközelíteni a parkolóhelyet, majd az adott szabad helyen leáll.

A tervezet része az is, hogy a robotjárműveket vezetők a közlekedési helyzetek és az irányítás bizonyos szakaszai során elfordulhatnak a kormánytól, de továbbra is készenlétben kell maradniuk, hogy bármikor visszavehessék az irányítást. A dokumentumban javasolt előírások között szerepel továbbá, hogy minden robotautót fel kellene szerelni feketedobozzal, így láthatóvá válna, hogy mikor irányította a gépkocsit ember és mikor a fedélzeti számítógép. Az adatokhoz az ellenőrzések esetén - részlegesen - hozzáférhetne a rendőrség, így kiderülhetne, hogy ki okozott például balesetet. A tárolt információkat 3 év után törölnék.


A technológia évek óta készen van

Amennyiben a rendszer okoz balesetet, akkor nem az embert fogják felelősségre vonni, de a tulajdonos biztosítója lesz köteles megtéríteni az okozott kárt. Sören Bartol, az SPD frakcióvezető-helyettese azt mondta, hogy világosan szabályozni kell, hogy ha valaki leveszi majd a kezét a kormányról, akkor mikortól számít ő a felelősnek a bekövetkező eseményekért. A technika most még korlátozott képességű, ezért az autósoknak mindig készen kell állniuk arra, hogy kritikus helyzetekben beavatkozzanak.

Ulrich Lange, a CSU közlekedéspolitikai szóvivője hozzátette, hogy az innovációk mindig hozzájárultak a nagyobb biztonsághoz, ugyanis a balesetek bekövetkezéséért jelentős részben az emberek voltak a felelősek. Az automatizált parkolás egyébként rengeteg problémát oldana meg, ezek a helyzetek idegesítik a sofőröket és a baleseti károk 40 százalékáért felelősek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zoliii #2
    Mi van ha meghackelik az autót, vagy az alkalmazást, és így könnyebben ellopják az autót? Tolvajtempó filmben a riasztó frekvenciáját szerezték meg.
  • NEXUS6 #1
    Helyes. Végre elkezdték a területet szabályozni és nem csak hülyemódon megy a technológiák tesztelése az embereken. Amúgy ilyen feketedoboz évtizedek óta van a kocsikban valamilyen szinten, csak ahhoz jobbára a gyártók férnek hozzá.