MTI

Ezer fölé nőtt a zöldrendszámos autók száma Magyarországon

Ezer fölé nőtt a zöld rendszámmal rendelkező, azaz környezetkímélő járművek száma Magyarországon, az egy évvel korábbi 300-ról - közölte a Magyar Elektromobilitás Szövetség.

A kormány ambiciózus célja, hogy 2020-ra legalább 50 ezer környezetkímélő autó közlekedjen a magyar utakon. Európában 2020-ra 8 millióra akarják növelni a részlegesen, vagy teljesen elektromos hajtással rendelkező járművek számát, ehhez Ungár János, a szervezet elnöke szerint átgondolt stratégiára és kiszámítható támogatási rendszerre és annak következetes megvalósítására van szükség. A szervezet szerint az elektromobilitás elterjedésének a környezettudatosság mellett két fő mozgatórugója van: az autó vezetésével és használatával kapcsolatos előnyök, amelyeket a kormányok és települési önkormányzatok biztosítanak, illetve a költségmegtakarítás.

Példaként említették, hogy Magyarországon egy hagyományos benzin-üzemeltetésű autó 100 kilométert - 8 literes fogyasztással és 330 forintos benzin árral számolva - 2640 forintért tesz meg, míg egy elektromos - 15 kilowattos fogyasztással és 40 forintos kilowattóra díjjal számolva - 600 forintért. Ungár János azt mondta, az e-autó vásárlás feltételeinek egy része Magyarországon is adott, hiszen illetékmentes a forgalomba helyezés, nincs regisztrációs adó és cégautó adó, valamint számos városban már bevezették a parkolási díjmentességet, de valódi áttörést a társadalmasítás hozhat, ha az érintettek meggyőződéssel és tudatosan választják a zöld megoldásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #6
    Jogos most néztem meg ismét. Jócskán benézték. Linkelés előtt nem néztem meg, láttam fél éve futólag akkor meg nem számoltam utána. Mea culpa.
  • duke #5
    Vagy pedig szo szerint kell venni azt amit irt, es valoban 16-szorosan tultoltotte az akumlatort, es igy mar, tenyleg eleg gazdasagtalan az elektromos auto. Bar azt nem irta, hogy kigyuladt volna az egesz, ami 16-szoros tultoltes eseten eleg valoszinu.
  • duke #4
    "Én nem ilyen fényes adatokat láttam. pl:"

    Igen mert abban a videoban oriasi baromsagokat mond, es ir a manus. Vagy szandekossan akarja lejaratni az elektromos autokat, vagy olyan mertekben muszaki analfabeta, amire szavak sincsennek.
    14:40- nel arrol mesel, es kesobb ki is irjak, tehat nem egy elszolasrol van szo, hogy a 30 kWh-os akkumlatorba, 500 kWh aramot toltott bele, es ennek az 500 kWh arat hasonlitja a benzin arahoz. Nem tudom kitalalni, se azt hogy jott ki neki 500 kWh, se azt, hogy miert 16 forinttal szamolja az aramot. De aki nem ismer fel, egy ilyen nyilvanvalo nagysagrendi tevedeset, az muszakilag olyan mertekben kepzetlen, es tudatlan, hogy azt is megkerdojeleznem, hogy torvenyessen kepes volt egyaltalan jogositvanyt szerezni.
    Hat vagy pedig csak siman trolkodik.

    Mert egyebbkent a 15 kWh-os fogyasztas, az egy atlagos elektromos auto fogyasztasa, a Tesla S az 20-22 kWh -ot fogyaszt, de hat az egy meretes autot.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2016.09.09. 23:39:24
  • wraithLord #3
    Ha elterjedt, akkor az elektromos autók is környezetszennyezők lesznek, ugyanis az elektromos áram és az akkumulátor nem a fán terem, és az akksival elhasználódás után nem lehet trágyázni.
    Semmi sem igazán környezetbarát milliós, milliárdos nagyságrendekben. De legalább az autó működés közben nem szennyezi a környezetet.
  • Jawarider #2
    Majd ha elterjed jön a jövedéki áram, vagy valami más sz.patás.

    MO.
  • gforce9 #1
    "Példaként említették, hogy Magyarországon egy hagyományos benzin-üzemeltetésű autó 100 kilométert - 8 literes fogyasztással és 330 forintos benzin árral számolva - 2640 forintért tesz meg, míg egy elektromos - 15 kilowattos fogyasztással és 40 forintos kilowattóra díjjal számolva - 600 forintért."

    Én nem ilyen fényes adatokat láttam. pl:
    https://www.youtube.com/watch?v=FtSOXu89spk