Berta Sándor
A Daimler is mobil irodává változtatná az autókat
Amennyiben a cégen múlik, úgy már néhány éven belül komoly változások lehetnek a gépkocsik területén.
Dieter Zetsche, a gyártó első embere azt szeretné, ha a jövő közúti járművei nagyon sok idő takaríthatnának meg az embereknek. Az autók már jövőre képessé válhatnak arra, hogy mozgó irodává alakuljanak át és személyi asszisztenssé, valamint fitneszedzővé váljanak. A Daimler számos szolgáltatássá tenné sokoldalúbbá és kényelmesebbé a vezetést, elsősorban már a jövőre gondolva, amikor a gépkocsik önállóan fognak közlekedni és az autósoknak ez idő alatt lehetőségük lesz más dolgokat elintézni.
Az óriáscég első modellként a C-osztályt szereli majd fel az In Car Office szolgáltatással, amelynek alapja a Microsoft Exchange és amely lehetővé teszi az e-mailek fogadása mellett a telefon- vagy videokonferenciákon való részvételt is. Zetsche hozzátette, hogy a megoldás ismerni fogja a felhasználók következő tárgyalási időpontjait és automatikusan a találkozók helyszínére irányítja majd a járművet. Aki pedig képes lesz bizonyos dolgokat elintézni az autójában, az kevesebb időt fog töltenie az irodájában.
A Motion Seating miatt az állandóan változtatott üléspozíciók jótékony hatással lesznek elsősorban az utasok hátára. Ennél a fejlesztésnél a fő cél az volt, hogy a gépkocsikban utazók jobb testi és szellemi állapotban, s pihentebben szálljanak ki a járműből, mint amikor beszálltak. Az Active Comfort szolgáltatás pedig magában foglalná a zenei, a klíma-, a világítási és a gombnyomásra működő masszázsfunkciókat. A különböző megoldásokat a Mercedes Me nevű platform foglalná össze, amelyet mind az autón belülről, mind abból kiszállva irányítani lehetne egy alkalmazással. További ajánlat lenne a csomagszállítási lehetőség és a közösségi alapú parkolási szolgáltatás. Az utóbbi keretében az egyes gépkocsik jelentik a többi járműnek a szabad parkolóhelyeket.
Zetsche nem tudta megmondani, hogy mennyit kereshetnek majd az ilyen plusz ajánlatokkal, de hangsúlyozta, hogy először össze kell gyűjteniük az első tapasztalatokat és tanulniuk kell. A gyártó nem azzal kapcsolatban sem akar találgatni, hogy mikor jelennek meg az utakon az önállóan közlekedő autók. A lehető legnagyobb innovációs sebességet akarják ötvözni a lehető legnagyobb felelősséggel. Érdekesség, hogy 2014 márciusában a svájci Rinspeed bemutatta az önállóan közlekedő gépkocsik jövőjét. Már akkor arról volt szó, hogy a járművek mozgó irodává és otthonná válhatnak.
Dieter Zetsche, a gyártó első embere azt szeretné, ha a jövő közúti járművei nagyon sok idő takaríthatnának meg az embereknek. Az autók már jövőre képessé válhatnak arra, hogy mozgó irodává alakuljanak át és személyi asszisztenssé, valamint fitneszedzővé váljanak. A Daimler számos szolgáltatássá tenné sokoldalúbbá és kényelmesebbé a vezetést, elsősorban már a jövőre gondolva, amikor a gépkocsik önállóan fognak közlekedni és az autósoknak ez idő alatt lehetőségük lesz más dolgokat elintézni.
Az óriáscég első modellként a C-osztályt szereli majd fel az In Car Office szolgáltatással, amelynek alapja a Microsoft Exchange és amely lehetővé teszi az e-mailek fogadása mellett a telefon- vagy videokonferenciákon való részvételt is. Zetsche hozzátette, hogy a megoldás ismerni fogja a felhasználók következő tárgyalási időpontjait és automatikusan a találkozók helyszínére irányítja majd a járművet. Aki pedig képes lesz bizonyos dolgokat elintézni az autójában, az kevesebb időt fog töltenie az irodájában.
A Motion Seating miatt az állandóan változtatott üléspozíciók jótékony hatással lesznek elsősorban az utasok hátára. Ennél a fejlesztésnél a fő cél az volt, hogy a gépkocsikban utazók jobb testi és szellemi állapotban, s pihentebben szálljanak ki a járműből, mint amikor beszálltak. Az Active Comfort szolgáltatás pedig magában foglalná a zenei, a klíma-, a világítási és a gombnyomásra működő masszázsfunkciókat. A különböző megoldásokat a Mercedes Me nevű platform foglalná össze, amelyet mind az autón belülről, mind abból kiszállva irányítani lehetne egy alkalmazással. További ajánlat lenne a csomagszállítási lehetőség és a közösségi alapú parkolási szolgáltatás. Az utóbbi keretében az egyes gépkocsik jelentik a többi járműnek a szabad parkolóhelyeket.
Zetsche nem tudta megmondani, hogy mennyit kereshetnek majd az ilyen plusz ajánlatokkal, de hangsúlyozta, hogy először össze kell gyűjteniük az első tapasztalatokat és tanulniuk kell. A gyártó nem azzal kapcsolatban sem akar találgatni, hogy mikor jelennek meg az utakon az önállóan közlekedő autók. A lehető legnagyobb innovációs sebességet akarják ötvözni a lehető legnagyobb felelősséggel. Érdekesség, hogy 2014 márciusában a svájci Rinspeed bemutatta az önállóan közlekedő gépkocsik jövőjét. Már akkor arról volt szó, hogy a járművek mozgó irodává és otthonná válhatnak.