Berta Sándor

Zavarják az autómosók a vezetőket segítő rendszereket

A félig önállóan közlekedő gépkocsiknak komoly problémát jelentenek a mindennapi szituációk.

A vezetőket segítő rendszerek, például a sávváltási és a vészfékezési asszisztensek vagy a hátrafelé haladást támogató megoldások célja pont az lenne, hogy növeljék a biztonságot, de ez nem minden esetben valósul meg és ezáltal komoly gondot okoznak. A BestRide.com nevű amerikai oldal egy összehasonlító tesztet készített és ebben megállapította, hogy a sofőröket segítő rendszerek komoly gondban vannak, amikor a járművek betérnek egy autómosóba.

Általában az a probléma, hogy az asszisztensrendszerek megpróbálják megakadályozni a lehetséges baleseteket, de eközben gyakran pont ők okoznak problémát. A legtöbb gépkocsi próbál például kitérőmanővereket tenni, aminek köszönhetően nekiütköztek a mögöttük lévő járműnek. A legtöbb autómosó jelenleg az egyik oldalról rögzíti a beérkező gépkocsikat és azokat így tolja át a teljes rendszeren, ezért a kéziféket sem kell behúzni. Amely létesítmények olyan megoldást alkalmaztak, amelynél a jármű mind a négy kereke a szállítószalagon volt, azoknál nem merült fel semmilyen probléma.

További gondot jelent, hogy az asszisztensrendszerek kikapcsolásával kapcsolatban nem létezik irányelv. A szakemberek úgy vélték, hogy ennek kidolgozására jelenleg nem is lenne lehetséges. Eric Wulf, a Nemzetközi Autómosó Szövetség vezérigazgatója elmondta, hogy nincs szabvány arra, hogy miként működjenek az önálló és az automatikus fékezőrendszerek, illetve arra sem, hogy azokat hogyan lehetne kikapcsolni. A teszt során összesen 14 különböző gyártó fejlesztéseivel kapcsolatban derültek ki hiányosságok. A cégek között volt a Fiat, a BMW, a Volvo, a Mercedes Benz és a Tesla. A szervezet mindenesetre most nyilvánosságra hozott egy útmutatót azzal kapcsolatban, hogyan lehet kikapcsolni a vezetőket segítő rendszereket, hogy el lehessen kerülni az ilyen jellegű problémákat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #9
    Igen, egyetértek. Ez van. Egy autón minden elektronika meghibásodik idővel, még az olyan egyszerűek is, mint központi zár, tükörmelegítő, akkor egy olyan bonyolult cucc, mint az önvezető mechanizmus miért lenne mindenható és örökös? És hab a tortán, hogy az olyan aktív védelmi rendszerek (melyekről ebben a cikkben is szó van), ami az önvezető mechanizmus alapja, képtelen megbírkózni ilyen triviális szituációkkal. Hiába a sokmillió km-nyi teszt egyenes, kisforgalmú, napfényes utakon, annak semmi köze a hétköznapi valósághoz...

    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.10.31. 19:10:08
  • Meridian #8
    Bazzd... és meddig tartana egy gombot (menü pontot) elhelyezni, hogy autómosó mód (ami mondjuk plusz feltételként figyelembe veszi, hogy ez a mód legfeljebb 10 km/h haladási sebesség alatt lehet aktív - meg plusz megerősítést is kérjen, hogy tényleg akarod-e ezt a módot?)
    Ez nem lehet bonyolultabb, mint az okostelefonokon a repülőgépen vagyok mód... komolyan, bazd ez akkora nagy probléma?! Ha igen, akkor hogy a fenébe lehet egyáltalán az ilyen rendszerek biztonságában megbízni, ha az alkotói még erre sem képesek?!
  • Ender Wiggin #7
    Azért van bekapcsolva, mert a modern autók jó része, amint leveszed a gyújtást, automatikusan parkoló állásba teszi a váltót és behúzza a kéziféket! Viszont a problémás mosó-típus az autó bal oldali kerekeibe kapaszkodva húzza a járművet, tehát nem fékeződhet be a kerék (de amikor közeledik a nagy kefe, az autó azt hiszi, hogy egy veszélyes tárgy közeledik és a vészfék-rendszer aktiválódik és keresztbe áll a mosóban az autó). A mosó, ami leváltja ezt a régi rendszer vagy a kefementes, vagy a kefés, ami mindkét oldali kerek alatt viszi tovább az autót és így nem zavarja a számítógépet. Ebből van a gond. Nem értem, hogy mit nem értetek...
  • passatgt #6
    Nálunk van kefementes automata mosó. Nem lesz olyan szép, de legalább nem karcolja össze a fényezést és abba tuti be lehet állni egy teslával is, mert kb egy üres garázs amíg nem indul el a mosás:)
    Utoljára szerkesztette: passatgt, 2016.10.30. 18:14:15
  • 1519 #5
    Szerintem is hülyeség, hogy egy autómosó megbolondíthatja, akkor egy rumlisabb garázsba sem engedne beállni....
    Én sem értem, hogy az autómosóban miért is van a gyújtás bekacsolva? Mert csak akkor zavarhatja bármi is....
  • Ender Wiggin #4
    Azt most hagyjuk, hogy te azt mondod, ez hülyeség, ettől még rengetegszer megtörtént, hogy az autó olyan hirtelen aktiválta a vészfékrendszert, hogy a bal oldalon húzó lánc miatt egyszerűen leugrott a vivőpadról. Ha mindkét oldalon van futószalag, tehát nem forognak a jobb oldali kerekek, akkor semmi gond. Illetve kefe nélküli, csak vízzel mosók sem aktiválják a rendszert. De egyes márkáknál, manuálisan ki lehet kapcsolni (a használati utasítás felsorolja, hogy mi aktválhatja), pl. mosásnál is.
    +1: a parkolás nem ugyanaz, mint a mosás az autó érzékelői szempontjából.
  • Cobra. #3
    Bocs, de ez hülyeség. Ha nem tudnál beállni a mosóhoz, akkor parkolni se tudnál az autóval. És mint előbb írtam, ha le van véve a gyújtás, akkor marhára nem érdekli az autót mi történik körülötte.
  • Ender Wiggin #2
    A probléma ott kezdődik, hogy ezekkel az autókkal NEM tudsz beállni a mosóba, mert az aktív rendszerek látják a közeli nagy keféket, meg az egész masinériát és azonnal befékeznek és nem hagyják, hogy előre menjen az autó. De amerikában sok mosó van, ami az autót mozgatja, az igazi probléma azokkal van. Az európai mozgó kefés rendszer nem zavarja az autókat.
    Itt egy példa: lánc mozgatja az autót előre a fix mosóegységek között.
    https://www.youtube.com/watch?v=aCephEQhzH4
  • Cobra. #1
    Amerikában nem szokás leállítani az autót, amikor bemegy a mosóba? Ezzel ugyanis megoldódna minden probléma...