Berta Sándor
Zavarják az autómosók a vezetőket segítő rendszereket
A félig önállóan közlekedő gépkocsiknak komoly problémát jelentenek a mindennapi szituációk.
A vezetőket segítő rendszerek, például a sávváltási és a vészfékezési asszisztensek vagy a hátrafelé haladást támogató megoldások célja pont az lenne, hogy növeljék a biztonságot, de ez nem minden esetben valósul meg és ezáltal komoly gondot okoznak. A BestRide.com nevű amerikai oldal egy összehasonlító tesztet készített és ebben megállapította, hogy a sofőröket segítő rendszerek komoly gondban vannak, amikor a járművek betérnek egy autómosóba.
Általában az a probléma, hogy az asszisztensrendszerek megpróbálják megakadályozni a lehetséges baleseteket, de eközben gyakran pont ők okoznak problémát. A legtöbb gépkocsi próbál például kitérőmanővereket tenni, aminek köszönhetően nekiütköztek a mögöttük lévő járműnek. A legtöbb autómosó jelenleg az egyik oldalról rögzíti a beérkező gépkocsikat és azokat így tolja át a teljes rendszeren, ezért a kéziféket sem kell behúzni. Amely létesítmények olyan megoldást alkalmaztak, amelynél a jármű mind a négy kereke a szállítószalagon volt, azoknál nem merült fel semmilyen probléma.
További gondot jelent, hogy az asszisztensrendszerek kikapcsolásával kapcsolatban nem létezik irányelv. A szakemberek úgy vélték, hogy ennek kidolgozására jelenleg nem is lenne lehetséges. Eric Wulf, a Nemzetközi Autómosó Szövetség vezérigazgatója elmondta, hogy nincs szabvány arra, hogy miként működjenek az önálló és az automatikus fékezőrendszerek, illetve arra sem, hogy azokat hogyan lehetne kikapcsolni. A teszt során összesen 14 különböző gyártó fejlesztéseivel kapcsolatban derültek ki hiányosságok. A cégek között volt a Fiat, a BMW, a Volvo, a Mercedes Benz és a Tesla. A szervezet mindenesetre most nyilvánosságra hozott egy útmutatót azzal kapcsolatban, hogyan lehet kikapcsolni a vezetőket segítő rendszereket, hogy el lehessen kerülni az ilyen jellegű problémákat.
A vezetőket segítő rendszerek, például a sávváltási és a vészfékezési asszisztensek vagy a hátrafelé haladást támogató megoldások célja pont az lenne, hogy növeljék a biztonságot, de ez nem minden esetben valósul meg és ezáltal komoly gondot okoznak. A BestRide.com nevű amerikai oldal egy összehasonlító tesztet készített és ebben megállapította, hogy a sofőröket segítő rendszerek komoly gondban vannak, amikor a járművek betérnek egy autómosóba.
Általában az a probléma, hogy az asszisztensrendszerek megpróbálják megakadályozni a lehetséges baleseteket, de eközben gyakran pont ők okoznak problémát. A legtöbb gépkocsi próbál például kitérőmanővereket tenni, aminek köszönhetően nekiütköztek a mögöttük lévő járműnek. A legtöbb autómosó jelenleg az egyik oldalról rögzíti a beérkező gépkocsikat és azokat így tolja át a teljes rendszeren, ezért a kéziféket sem kell behúzni. Amely létesítmények olyan megoldást alkalmaztak, amelynél a jármű mind a négy kereke a szállítószalagon volt, azoknál nem merült fel semmilyen probléma.
További gondot jelent, hogy az asszisztensrendszerek kikapcsolásával kapcsolatban nem létezik irányelv. A szakemberek úgy vélték, hogy ennek kidolgozására jelenleg nem is lenne lehetséges. Eric Wulf, a Nemzetközi Autómosó Szövetség vezérigazgatója elmondta, hogy nincs szabvány arra, hogy miként működjenek az önálló és az automatikus fékezőrendszerek, illetve arra sem, hogy azokat hogyan lehetne kikapcsolni. A teszt során összesen 14 különböző gyártó fejlesztéseivel kapcsolatban derültek ki hiányosságok. A cégek között volt a Fiat, a BMW, a Volvo, a Mercedes Benz és a Tesla. A szervezet mindenesetre most nyilvánosságra hozott egy útmutatót azzal kapcsolatban, hogyan lehet kikapcsolni a vezetőket segítő rendszereket, hogy el lehessen kerülni az ilyen jellegű problémákat.