Berta Sándor
Biztonságosabb robotautókat szeretne az amerikai kormány
Az Obama-kabinet biztonsági ellenőrzőlistát vezetne be az önállóan közlekedő gépkocsiknál.
Barack Obama amerikai elnök a Pittsburgh Post-Gazette számára írt cikket, amelyben kifejtette, hogy a jövőben egy 15 pontos ellenőrzőlistát fognak alkalmazni a robotjárműveknél azért, hogy biztonságosabbá tegyék azok közlekedését. A kabinet azt szeretné, ha egységes szabályozás valósulna meg ezen a területen.
A listán többek között szerepel, hogy minden robotautónak rendelkeznie kell majd tartalékrendszerrel azért, ha a használt technika meghibásodna, valamint a gyártóknak az összegyűjtött adatokat hozzáférhetővé kellene tenniük. Az ellenőrzőlista alapján a gyártóknak a jövőben arról is nyilatkozniuk kell majd, hogy miként tesztelték a járműveiket és hogy azok az emberéletekről döntő balesetekben, valamint a kritikus helyzetekben hogyan viselkedtek. A további témák közé tartozik a hackertámadások elleni védelem és a felhasználók adatainak kezelése.
Obama hangsúlyozta, hogy ha egy önállóan közlekedő gépkocsin nem biztonságos, akkor joguk van azt kitiltani az utakról. Komoly problémát jelent viszont, hogy ezen a területen jelenleg minden szövetségi állam saját szabályozást alkalmaz. Így fordulhat elő, hogy amíg Nevada vagy Kalifornia már évekkel ezelőtt engedélyezte a tesztutakat és ezzel a tesztelések központjaivá vált, addig például Chicago most akarja ezeket a teszteket teljesen betiltani.
Barack Obama amerikai elnök a Pittsburgh Post-Gazette számára írt cikket, amelyben kifejtette, hogy a jövőben egy 15 pontos ellenőrzőlistát fognak alkalmazni a robotjárműveknél azért, hogy biztonságosabbá tegyék azok közlekedését. A kabinet azt szeretné, ha egységes szabályozás valósulna meg ezen a területen.
A listán többek között szerepel, hogy minden robotautónak rendelkeznie kell majd tartalékrendszerrel azért, ha a használt technika meghibásodna, valamint a gyártóknak az összegyűjtött adatokat hozzáférhetővé kellene tenniük. Az ellenőrzőlista alapján a gyártóknak a jövőben arról is nyilatkozniuk kell majd, hogy miként tesztelték a járműveiket és hogy azok az emberéletekről döntő balesetekben, valamint a kritikus helyzetekben hogyan viselkedtek. A további témák közé tartozik a hackertámadások elleni védelem és a felhasználók adatainak kezelése.
Obama hangsúlyozta, hogy ha egy önállóan közlekedő gépkocsin nem biztonságos, akkor joguk van azt kitiltani az utakról. Komoly problémát jelent viszont, hogy ezen a területen jelenleg minden szövetségi állam saját szabályozást alkalmaz. Így fordulhat elő, hogy amíg Nevada vagy Kalifornia már évekkel ezelőtt engedélyezte a tesztutakat és ezzel a tesztelések központjaivá vált, addig például Chicago most akarja ezeket a teszteket teljesen betiltani.