Berta Sándor
Az autó figyeli a közlekedési lámpa váltását
Az Audi azt szeretné, ha a vezetők tudnák, hogy mennyi ideig kell várakozniuk a közlekedési lámpáknál.
A jövőben a gyártó bizonyos modelljeinél egy új funkcióval egészül majd ki a műszerfal: egy másodpercszámlálóval fogja jelezni azt az időt, ami a piros lámpák zöldre váltásáig még hátra van. A találmányt az év végéig beépíthetik az Audi legtöbb új amerikai modelljébe. A jövőben, amint egy bizonyos Audi (például Q7, A4) jelzőlámpás kereszteződéshez érkezik, a műszerfalon azonnal megjelenik majd az elektronikus kijelzőn a számláló és a lámpa. Ahogy a lámpa zöldre vált, a jelölések eltűnnek. A funkció része az Audi Connect szoftvernek, amit az USA-ban havi 25 dollárért kínál a társaság. A csomag része további biztonsági, navigációs és információs, szórakoztató szolgáltatás is.
Pom Malhotra, az Audi hálózatba kötött autók részlegének vezetője kijelentette, hogy elég csak végiggondolni, hogy egy városon való áthaladáskor milyen sok lámpát érintenek a járművek és mennyi stresszt okozhat mindez. Ezek után nyilvánvalóvá válik, hogy ezek az információk és ez a megoldás könnyebbé teheti a vezetők életét. A felszabaduló időben az édesanyák egy pillantást vethetnek a hátul ülő gyermekeikre; aki zenét szeretne hallgatni, kereshet egy megfelelő rádiót, míg az adott településen nem otthonosan mozgók tájékozódhatnak. A társaság senki sem bátorít a vezetés közbeni telefonálásra, de ha valamikor, ilyen esetekben használni lehet majd a kihangosított okostelefonokat.
A funkciót egy éven át tesztelték Palo Altóban, Las Vegasban és Washington D.C.-ben. Az USA-ban a 300 000 közlekedési lámpa nagy része össze van kötve az internettel és az Audi egy céggel közösen már dolgozik azon, hogy a lámpák adatai megjeleníthetők legyenek a műszerfalon. Az új funkció bevezetéséig ugyanakkor sok idő fog eltelni, mert minden egyes nagyvárossal külön meg kell állapodni, hogy biztosítsanak hozzáférést a közlekedési irányítórendszerekhez. Az év végéig azonban így is hét amerikai város lesz ilyen szempontból is online, míg 2017-re az amerikai metropoliszok fele lehet összeköttetésben az Audi megoldásával.
Malhotra számára azonban a számláló csak az első kis lépés a hálózatba kötött gépkocsik funkcióihoz vezető úton. A legnagyobb áttörést az fogja jelenteni, ha a legtöbb jármű már online lesz és a jövőbeli navigációs rendszerek jobban felismerik majd a dugókat és képesek lesznek a legjobb útvonalak kiszámolására.
A jövőben a gyártó bizonyos modelljeinél egy új funkcióval egészül majd ki a műszerfal: egy másodpercszámlálóval fogja jelezni azt az időt, ami a piros lámpák zöldre váltásáig még hátra van. A találmányt az év végéig beépíthetik az Audi legtöbb új amerikai modelljébe. A jövőben, amint egy bizonyos Audi (például Q7, A4) jelzőlámpás kereszteződéshez érkezik, a műszerfalon azonnal megjelenik majd az elektronikus kijelzőn a számláló és a lámpa. Ahogy a lámpa zöldre vált, a jelölések eltűnnek. A funkció része az Audi Connect szoftvernek, amit az USA-ban havi 25 dollárért kínál a társaság. A csomag része további biztonsági, navigációs és információs, szórakoztató szolgáltatás is.
Pom Malhotra, az Audi hálózatba kötött autók részlegének vezetője kijelentette, hogy elég csak végiggondolni, hogy egy városon való áthaladáskor milyen sok lámpát érintenek a járművek és mennyi stresszt okozhat mindez. Ezek után nyilvánvalóvá válik, hogy ezek az információk és ez a megoldás könnyebbé teheti a vezetők életét. A felszabaduló időben az édesanyák egy pillantást vethetnek a hátul ülő gyermekeikre; aki zenét szeretne hallgatni, kereshet egy megfelelő rádiót, míg az adott településen nem otthonosan mozgók tájékozódhatnak. A társaság senki sem bátorít a vezetés közbeni telefonálásra, de ha valamikor, ilyen esetekben használni lehet majd a kihangosított okostelefonokat.
A funkciót egy éven át tesztelték Palo Altóban, Las Vegasban és Washington D.C.-ben. Az USA-ban a 300 000 közlekedési lámpa nagy része össze van kötve az internettel és az Audi egy céggel közösen már dolgozik azon, hogy a lámpák adatai megjeleníthetők legyenek a műszerfalon. Az új funkció bevezetéséig ugyanakkor sok idő fog eltelni, mert minden egyes nagyvárossal külön meg kell állapodni, hogy biztosítsanak hozzáférést a közlekedési irányítórendszerekhez. Az év végéig azonban így is hét amerikai város lesz ilyen szempontból is online, míg 2017-re az amerikai metropoliszok fele lehet összeköttetésben az Audi megoldásával.
Malhotra számára azonban a számláló csak az első kis lépés a hálózatba kötött gépkocsik funkcióihoz vezető úton. A legnagyobb áttörést az fogja jelenteni, ha a legtöbb jármű már online lesz és a jövőbeli navigációs rendszerek jobban felismerik majd a dugókat és képesek lesznek a legjobb útvonalak kiszámolására.