Berta Sándor
Önállóan közlekedő járművet készít a Siemens is
Az európai uniós projekt keretében elsősorban az elektronikus vezérlésen van a hangsúly.
A SafeAdapt Electric/Elektronic (E/E) rendszere képes lesz arra, hogy önállóan felismerje és kompenzálja a gépkocsik működése során fellépő rendellenességeket. Az új szoftverarchitektúra a vezérlőrendszer kiesése esetén képes lesz az autót biztonságos állapotba hozni. Az új rendszert egy sportkocsin próbálják majd ki, amelyet a Siemens a RACE nevű E/E rendszerrel fog felszerelni. A koncepció keretében kidolgoznák az AUTOSAR szabványt is. A projekt partnerei így akarják biztosítani, hogy a SafeAdapt gyártó- és technológiafüggetlen megoldás lesz.
A SafeAdapt nevű EU-programban a Siemens mellett a Fraunhofer Társaság, a CEA LIST, a Delphi, a DuraCar, a Fico Mirrors, a Tecnalia Research & Innovation, a Pininfarina és a TTTech Computertechnik vesz részt. A fejlesztések célja egy közlekedési szimulátor és egy tesztautó, valamint egy alkalmazkodóképes új szoftverarchitektúra megalkotása kifejezetten elektromos meghajtású gépkocsik számára. Az elképzelések alapján 2016 közepére a szimulátornak és a tesztjárműnek is el kell készülnie.
A Dynacar-szimulátort szintén kibővítik a SafeAdapt-technológiákkal, hogy bemutathassák a rendszer energiahatékonyságát. Amennyiben például egy bizonyos útszakasz megtétele után már csupán kevés akkumulátorkapacitás áll rendelkezésre, akkor a rendszer bizonyos - nem biztonságkritikus - funkciókat magától lekapcsolhat. A szimulátor segítségével tanulmányozzák azt is, hogy az adaptív biztonsági mechanizmusok miként hatnak a vezetési tulajdonságokra.
A SafeAdapt Electric/Elektronic (E/E) rendszere képes lesz arra, hogy önállóan felismerje és kompenzálja a gépkocsik működése során fellépő rendellenességeket. Az új szoftverarchitektúra a vezérlőrendszer kiesése esetén képes lesz az autót biztonságos állapotba hozni. Az új rendszert egy sportkocsin próbálják majd ki, amelyet a Siemens a RACE nevű E/E rendszerrel fog felszerelni. A koncepció keretében kidolgoznák az AUTOSAR szabványt is. A projekt partnerei így akarják biztosítani, hogy a SafeAdapt gyártó- és technológiafüggetlen megoldás lesz.
A SafeAdapt nevű EU-programban a Siemens mellett a Fraunhofer Társaság, a CEA LIST, a Delphi, a DuraCar, a Fico Mirrors, a Tecnalia Research & Innovation, a Pininfarina és a TTTech Computertechnik vesz részt. A fejlesztések célja egy közlekedési szimulátor és egy tesztautó, valamint egy alkalmazkodóképes új szoftverarchitektúra megalkotása kifejezetten elektromos meghajtású gépkocsik számára. Az elképzelések alapján 2016 közepére a szimulátornak és a tesztjárműnek is el kell készülnie.
A Dynacar-szimulátort szintén kibővítik a SafeAdapt-technológiákkal, hogy bemutathassák a rendszer energiahatékonyságát. Amennyiben például egy bizonyos útszakasz megtétele után már csupán kevés akkumulátorkapacitás áll rendelkezésre, akkor a rendszer bizonyos - nem biztonságkritikus - funkciókat magától lekapcsolhat. A szimulátor segítségével tanulmányozzák azt is, hogy az adaptív biztonsági mechanizmusok miként hatnak a vezetési tulajdonságokra.