Berta Sándor

Önállóan közlekedő járművet készít a Siemens is

Az európai uniós projekt keretében elsősorban az elektronikus vezérlésen van a hangsúly.

A SafeAdapt Electric/Elektronic (E/E) rendszere képes lesz arra, hogy önállóan felismerje és kompenzálja a gépkocsik működése során fellépő rendellenességeket. Az új szoftverarchitektúra a vezérlőrendszer kiesése esetén képes lesz az autót biztonságos állapotba hozni. Az új rendszert egy sportkocsin próbálják majd ki, amelyet a Siemens a RACE nevű E/E rendszerrel fog felszerelni. A koncepció keretében kidolgoznák az AUTOSAR szabványt is. A projekt partnerei így akarják biztosítani, hogy a SafeAdapt gyártó- és technológiafüggetlen megoldás lesz.

A SafeAdapt nevű EU-programban a Siemens mellett a Fraunhofer Társaság, a CEA LIST, a Delphi, a DuraCar, a Fico Mirrors, a Tecnalia Research & Innovation, a Pininfarina és a TTTech Computertechnik vesz részt. A fejlesztések célja egy közlekedési szimulátor és egy tesztautó, valamint egy alkalmazkodóképes új szoftverarchitektúra megalkotása kifejezetten elektromos meghajtású gépkocsik számára. Az elképzelések alapján 2016 közepére a szimulátornak és a tesztjárműnek is el kell készülnie.

A Dynacar-szimulátort szintén kibővítik a SafeAdapt-technológiákkal, hogy bemutathassák a rendszer energiahatékonyságát. Amennyiben például egy bizonyos útszakasz megtétele után már csupán kevés akkumulátorkapacitás áll rendelkezésre, akkor a rendszer bizonyos - nem biztonságkritikus - funkciókat magától lekapcsolhat. A szimulátor segítségével tanulmányozzák azt is, hogy az adaptív biztonsági mechanizmusok miként hatnak a vezetési tulajdonságokra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #4
    Emberölésben évente 120-140 ember hal meg Magyarországon, míg halálos közúti balesetben ennek nyolcszorosa.
  • e98ff #3
    Szerintem ezt a www.konteo.hu oldalon olvashattad... :)

    Amúgy nem értem az összefüggést. A gazdagok/rocsildék nem tudnak autót vezetni, azért kell az automata autó?
    Utoljára szerkesztette: e98ff, 2015.12.17. 08:43:02
  • kvp #2
    Egyszeruen ezek az eladhato technologiak. Egyebkent az automata szemelyauto pont olyan funkcionalitast valt ki, amihez a tulajon kivul nem kell senki, tehat a hasznalata nem csokkenti az emberi eroforrasigenyeket. Viszont eppen ezt lehet a mai technologiakkal kifejleszteni es van ra kereslet is. A teherfuvarozas teren mar mas a helyzet, ott tenyleg olcsobb tud lenni ha a gep vezet.

    A lakossagcsokkentesi osszeeskuveselmeletekkel az a baj, hogy pont a nyugati vilagban csokken a lakossag, ahol a tokes rendszer fenntartasahoz szukseges kepzett es liberalis emberek elnek, mig mindenhol mashol no, ahol nemhogy auto, de meg ivoviz sincs, raadasul mindenki kepzetlen es erosen antiliberalis es antikapitalista (=pl. vallasos muzulman). Szoval ha ez osszeeskuves, akkor a nagytokesek maguk alatt vagjak a fejszet...