Berta Sándor

Berlinben nyomtatja autóit a Local Motors

Egy amerikai startup Detroit helyett a német fővárosban épít gépkocsikat, mert sokkal képzettebb szakembergárdára tud támaszkodni.

A 2007-ben Phoenixben alapított Local Motors kapcsán tavaly novemberben írtunk arról, hogy ha minden a gyártó tervei szerint alakul, úgy elérhetővé válhatnak az első olyan közúti járművek, amelyek 3D-nyomtatóval készülnek. A Local Motors időközben piacra dobta a Rally Fighter nevű modelljét, amelyet a tengerentúli piacon jól fogadtak és a tervezésbe immár több mint 50 000 független fejlesztőt is bevontak. Most pedig ismertté vált, hogy a társaság a következő gyártóközpontját Berlinben hozza létre. A döntést azzal indokolta, hogy Németországban vannak a legjobb mérnökök.

Berlin mellett sokáig London is versenyben volt, de az alacsony költségek és a jó infrastruktúra további érvek voltak a német főváros mellett. A Local Motors nem költ dollármilliókat drága szerszámokra és műhelyekre, hanem a fő elemeket 3D-nyomtatóval állítja elő. A berendezések működését, a teljes gyártási folyamatot egy szoftver felügyeli. A költségek csökkentése miatt más gyártók alkatrészeit is felhasználják. A megrendelők igényeinek megfelelően lehetőség van terepjárók, elektromos meghajtású városi autók és akár limuzinok készítésére is. Észak-Amerikában már három ilyen mikrogyár létezik, tíz éven belül globális viszonylatban száz lehet. Európában az elsőt Berlinben hozzák létre.


Jay Rogers, a Local Motors alapítója korábban azt nyilatkozta, hogy a világnak nincs szüksége több Detroitra. Ezzel a kijelentéssel utalt rá, hogy ők teljesen más módon képzelik el a gépkocsik gyártását és az új munkamódszerekkel egyaránt csökkentenék a készítési, valamint a fejlesztési időt.

A menedzserek és a külső kreatív szakemberek közötti átlagos munkafolyamat egy online dizájnpályázat meghirdetésével indul, amelynél a központi mérnökök a meghajtásra, az üléskonfigurációra, az ügyfélprofilra és az eladási régióra összpontosítanak. Ezután válik fontossá a gyors megvalósítás. Különösen sok a kelet-európai és az ázsiai tervező. A külső szakemberek benyújtják az ötleteiket, amelyeket egy szakmai zsűri elbírál.

A Local Motors első sikere a Rally Fighter nevű terepjáró, amely egy öszvér megoldás. A saját gyártású karosszériát ötvözték egy Chevrolet Corvette 436 lóerős motorjával és a Honda Accord hátsó lámpáival. A gépkocsi gyártása már 82 modell eladása után kifizetődővé vált. A jövőbeli cél a környezetbarát járművek építése, az első németországi autó egy önállóan közlekedő minibusz lesz. A Berlinót kifejezetten a német főváros közlekedési igényeire szabták és okostelefonos alkalmazáson keresztül lehet majd megrendelni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kiborg #2
    Egyedi autó az szép és jó.
    Vajon csináltak törésteszteket is vagy legalább szimuláltak egyet is?
  • SupraMKIII #1
    Ez egyébként egy érdekes elképzelés! Lennének gyárak, amelyek szabványos alvázt, lennének akik motort meg hajtásláncot gyártanak - és sok kis üzem ,ami egyedi felépítményt :-)

    Ez a teherautóknál már működik :-)

    Szerintem ez baró, csak az autó gyártók fel fognak lépni ellenük...