Berta Sándor
Steve Jobs már 2008-ban Apple-autón gondolkozott
A kaliforniai konszern járműépítési ötlete közel tíz évvel ezelőttről származik.
Tony Fadell, a Nest vezérigazgatója elmondta, hogy Steve Jobs régóta azt tervezte, hogy a társaság saját gépkocsit fejleszt ki és dob piacra. Az Apple karizmatikus egykori vezetője már 2008-ban arról beszélt, hogy az új modellnek hogyan kell kinéznie és működnie. Ugyanakkor közbeszólt két dolog: egyrészt az óriáscég az iPhone megalkotására és piacra dobására összpontosított, másrészt az amerikai autóipar akkor krízisben volt, ezért Jobs végül elvetette a projektet.
Fadell közölte, hogy több beszélgetést is folytatott a vállalat társalapítójával azzal kapcsolatban, hogy miként kellene megépíteni egy közúti járművet, hogyan kellene kinéznie a műszerfalának, miként kellene megtervezni az üléseket és milyen motort kellene alkalmazni. A menedzser úgy vélte, hogy az Apple igenis képes lehet megépíteni egy közúti járművet. Az okostelefonok és a gépkocsik nem különböznek annyira egymástól. Ezek a termékek egyaránt rendelkeznek akkumulátorokkal, számítógéppel, motorral és mechanikus struktúrával. Ami bonyolult, az az autók hálózatba való összekötése és egy megbízható robotpilóta kifejlesztése.
Az Apple járműfejlesztési projektje a Titan kódnevet viseli és egy évvel ezelőtt Tim Cook, az Apple vezérigazgatója indította el. Később ismertté vált, hogy az óriáscég már számos beszállítóval, köztük a Magna International leányvállalatával, az osztrák Magna Steyr társasággal is felvette a kapcsolatot és további autóipari szakértőket toborzott. A konszern augusztusban tesztpályákat keresett és másfél hónapja kiderült, hogy az elektromos autó 2019-től jöhet.
Tony Fadell, a Nest vezérigazgatója elmondta, hogy Steve Jobs régóta azt tervezte, hogy a társaság saját gépkocsit fejleszt ki és dob piacra. Az Apple karizmatikus egykori vezetője már 2008-ban arról beszélt, hogy az új modellnek hogyan kell kinéznie és működnie. Ugyanakkor közbeszólt két dolog: egyrészt az óriáscég az iPhone megalkotására és piacra dobására összpontosított, másrészt az amerikai autóipar akkor krízisben volt, ezért Jobs végül elvetette a projektet.
Fadell közölte, hogy több beszélgetést is folytatott a vállalat társalapítójával azzal kapcsolatban, hogy miként kellene megépíteni egy közúti járművet, hogyan kellene kinéznie a műszerfalának, miként kellene megtervezni az üléseket és milyen motort kellene alkalmazni. A menedzser úgy vélte, hogy az Apple igenis képes lehet megépíteni egy közúti járművet. Az okostelefonok és a gépkocsik nem különböznek annyira egymástól. Ezek a termékek egyaránt rendelkeznek akkumulátorokkal, számítógéppel, motorral és mechanikus struktúrával. Ami bonyolult, az az autók hálózatba való összekötése és egy megbízható robotpilóta kifejlesztése.
Az Apple járműfejlesztési projektje a Titan kódnevet viseli és egy évvel ezelőtt Tim Cook, az Apple vezérigazgatója indította el. Később ismertté vált, hogy az óriáscég már számos beszállítóval, köztük a Magna International leányvállalatával, az osztrák Magna Steyr társasággal is felvette a kapcsolatot és további autóipari szakértőket toborzott. A konszern augusztusban tesztpályákat keresett és másfél hónapja kiderült, hogy az elektromos autó 2019-től jöhet.