Berta Sándor
2019-től jöhet az Apple elektromos autója
A gépkocsi nem lesz alkalmas önálló közlekedésre, és azt a társaság egy külső gyártó bevonásával készítené el.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a kaliforniai társaság 2019-ben dobná piacra az elektromos járművét. A cél eléréséhez engedélyezték a jelenlegi fejlesztői csapata létszámának megemelését akár 1800 főre is, ami a mostani létszám háromszorosa lenne. A projekt neve továbbra is Titan - ez és a fejlesztési terv már februárban kiderült. A programot egy évvel ezelőtt Tim Cook, az Apple vezérigazgatója indította el és az a Steve Zadesky irányítja, aki részt vett az iPod és az iPhone létrehozásában, s a Ford autógyárnál is dolgozott. Később ismertté vált, hogy az óriáscég már számos beszállítóval, köztük a Magna International leányvállalatával, az osztrák Magna Steyr társasággal is felvette a kapcsolatot és további autóipari szakértőket toborzott.
Az viszont új információnak számít, hogy a társaság nem robotjárművön dolgozik, annak kifejlesztése csak hosszú távú cél. Kérdéses viszont, hogy melyik autógyártó lehet az Apple partnere a projektben. Tim Cook például az elmúlt hónapokban találkozott a BMW, a Mercedes Benz és a Fiat Chrysler képviselőivel is.
Az AppleInsider azt írta, hogy az Apple megkísérelt mérnököket toborozni a Tesla csapatából is, de Elon Musk, a cég vezetője közölte, hogy eddig csak nagyon kevés munkatársuk fordított hátat nekik.
A terv komolyságát mutatja, hogy a vállalat már augusztusban tesztpályákat keresett az új gépkocsijainak. Az Apple munkatársai találkoztak a kaliforniai GoMentum Station üzemeltetőivel és a meglévő pályák lehetséges használatával kapcsolatban érdeklődtek náluk. A GoMentum Station a világ jelenlegi legnagyobb és legbiztonságosabb robotautó-tesztterepének számít. A rendszeres használók között van a Mercedes Benz és Honda.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a kaliforniai társaság 2019-ben dobná piacra az elektromos járművét. A cél eléréséhez engedélyezték a jelenlegi fejlesztői csapata létszámának megemelését akár 1800 főre is, ami a mostani létszám háromszorosa lenne. A projekt neve továbbra is Titan - ez és a fejlesztési terv már februárban kiderült. A programot egy évvel ezelőtt Tim Cook, az Apple vezérigazgatója indította el és az a Steve Zadesky irányítja, aki részt vett az iPod és az iPhone létrehozásában, s a Ford autógyárnál is dolgozott. Később ismertté vált, hogy az óriáscég már számos beszállítóval, köztük a Magna International leányvállalatával, az osztrák Magna Steyr társasággal is felvette a kapcsolatot és további autóipari szakértőket toborzott.
Az viszont új információnak számít, hogy a társaság nem robotjárművön dolgozik, annak kifejlesztése csak hosszú távú cél. Kérdéses viszont, hogy melyik autógyártó lehet az Apple partnere a projektben. Tim Cook például az elmúlt hónapokban találkozott a BMW, a Mercedes Benz és a Fiat Chrysler képviselőivel is.
Az AppleInsider azt írta, hogy az Apple megkísérelt mérnököket toborozni a Tesla csapatából is, de Elon Musk, a cég vezetője közölte, hogy eddig csak nagyon kevés munkatársuk fordított hátat nekik.
A terv komolyságát mutatja, hogy a vállalat már augusztusban tesztpályákat keresett az új gépkocsijainak. Az Apple munkatársai találkoztak a kaliforniai GoMentum Station üzemeltetőivel és a meglévő pályák lehetséges használatával kapcsolatban érdeklődtek náluk. A GoMentum Station a világ jelenlegi legnagyobb és legbiztonságosabb robotautó-tesztterepének számít. A rendszeres használók között van a Mercedes Benz és Honda.