Berta Sándor

Nagyobb szabadságot kapnak az amerikai autóhackerek

Eddig még a jóindulatú tesztelés is jogellenes volt. A módosított szabályozás biztonságosabbá teheti a közúti járműveket.

Az autóhackerek az Amerikai Egyesült Államokban eddig jogilag szürke zónában tevékenykedtek, hiszen a fedélzeti szoftverek forráskódjai üzleti titoknak minősültek és a Digital Millennium Copyright Act alapján tilos volt mind a kód manipulációja, mind pedig a biztonsági mechanizmusok megkerülése. Most nyilvánosságra hozták a DMCA különleges rendelkezéseit, amelyek lehetővé teszik, hogy a biztonsági kutatók - bizonyos feltételek teljesülése esetén - tesztelhessék a gépkocsikat. A változtatások egy év múlva lépnek hatályba.

Az Amerikai Egyesült Államok Kongresszusi Könyvtára és az Amerikai Egyesült Államok Szerzői Jogi Irodája három évente gyűjti össze a DMCA-kivételekkel kapcsolatos legújabb javaslatokat. A mostani elképzelés az Electronic Frontier Foundation (EFF), a Public Knowledge és számos más polgárjogi szervezet nevéhez fűződik. A változtatásra már csak azért is szükség volt, mert eddig a másolásvédelmek és a titkosítási eljárások megkerülése is büntetendő volt, azonban a szervezetek azzal érveltek, hogy a biztonsági kutatók miatt változtatni kell a helyzeten. A forráskódok tesztelésére kizárólag a személyszállító, a szolgálati és a mechanikus mezőgazdasági járművek esetében lesz lehetőség.

Július végén vált ismertté, hogy hackerek átvették az ellenőrzést a Chrysler rendszere felett. Charlie Miller és Chris Valasek a DEF CON konferencia előtt némi ízelítőt adott abból, hogy mennyire sebezhetőek a mai autók. Augusztusban pedig a Kaliforniai Egyetem kutatói SMS-üzenetek elküldésével aktiválták és blokkolták egy 2013-as Corvette fékjeit, majd ugyanezzel a módszerrel bekapcsolták az ablaktörlőket is. Mindez nem a gépkocsi, hanem a biztosítótársaság által abba beépített SIM-kártyás eszköz hiányosságai miatt következhetett be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #4
    "Eddig még a jóindulatú tesztelés is jogellenes volt"

    Grat.
  • Skylake #3
    Nem kívánok olyan gépkocsit használni, ahol a menetbiztonsághoz szükséges bármilyen rendszer informatikai hálózatba kapcsolt, és ezen keresztül / ez által látja el funkcióját!
  • Cat #2
    Nem olyan bonyolult kideríteni kinek van igaza, és ahogy nézem, itt speciel nem a totalcarnak. Eddig tilos volt belenyúlni, ezentúl nem.

    "We are pleased that analysts will now be able to examine the software in the cars we drive without facing legal threats from car manufacturers"

    http://arstechnica.com/tech-policy/2015/10/us-regulators-grant-dmca-exemption-legalizing-vehicle-software-tinkering/
    Utoljára szerkesztette: Cat, 2015.11.02. 22:08:09
  • RelakS #1
    Már késő van, és lehet, hogy ezért nem értem, de a Totalcar nem pont azt írja, hogy eddig a vezérlő szoftverekkel gyakorlatilag azt csináltak, amit akartak, és ez ellen kampányolnak az autógyárak? Mert hogy a médialejátszó szoftverét viszont védi a törvény.
    Vagy ez az autó szoftverének más része?
    Utoljára szerkesztette: RelakS, 2015.11.02. 21:52:35