Berta Sándor
A Google csak a járműveket hódítaná meg
A holding számára nem az autók gyártása, hanem a benne töltött idő a fontos, melyet vezetés helyett internetezésre is lehet használni.
Elmar Degenhart, a Continental első embere nem hiszi, hogy a Google autókat akar készíteni. Szerinte sokkal valószínűbb, hogy a társaságnak más elképzelései vannak, főként megpróbál új területeken terjeszkedni, már csak azért is, mert további növekedési potenciált kell felmutatnia. A Google-t az érdekli, hogy az autót további információs és adatforrásként használhassa fel. Az internethasználat kapcsán ugyanis a jelenlegi legnagyobb fehér foltot a közúti járművek jelentik és az óriáscég erre a területre szeretne bejutni.
Degenhart hozzátette, hogy jelenleg világszerte körülbelül 3 milliárd internetező van, akik naponta átlagosan három órán át szörfölnek a világhálón, ez pedig egy multimilliárdos piacot jelent. Szintén ilyen hatalmas piacnak számít az az egymilliárd személygépkocsi is, amelyek átlagosan naponta 1 órán át közlekednek. A Google ezért akar több automatikus vezetési funkciót kifejleszteni, amit egyébként nagyon ügyesen valósít meg.
Degenhart végül leszögezte, hogy a robotautók a jövő zenéi: a következő 10 vagy 15 évben nem lesznek kormány és pedálok nélküli robottaxik New Yorkban. Az ottani közlekedés az ilyen rendszerek bevezetéséhez és alkalmazásához túl bonyolult és kiszámíthatatlan.
Korábban Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijaikkal nem akarnak az autógyártók vetélytársává válni. Ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek, partneri kapcsolatokat alakítsanak ki és a beszállítóikká váljanak.
Elmar Degenhart, a Continental első embere nem hiszi, hogy a Google autókat akar készíteni. Szerinte sokkal valószínűbb, hogy a társaságnak más elképzelései vannak, főként megpróbál új területeken terjeszkedni, már csak azért is, mert további növekedési potenciált kell felmutatnia. A Google-t az érdekli, hogy az autót további információs és adatforrásként használhassa fel. Az internethasználat kapcsán ugyanis a jelenlegi legnagyobb fehér foltot a közúti járművek jelentik és az óriáscég erre a területre szeretne bejutni.
Degenhart hozzátette, hogy jelenleg világszerte körülbelül 3 milliárd internetező van, akik naponta átlagosan három órán át szörfölnek a világhálón, ez pedig egy multimilliárdos piacot jelent. Szintén ilyen hatalmas piacnak számít az az egymilliárd személygépkocsi is, amelyek átlagosan naponta 1 órán át közlekednek. A Google ezért akar több automatikus vezetési funkciót kifejleszteni, amit egyébként nagyon ügyesen valósít meg.
Degenhart végül leszögezte, hogy a robotautók a jövő zenéi: a következő 10 vagy 15 évben nem lesznek kormány és pedálok nélküli robottaxik New Yorkban. Az ottani közlekedés az ilyen rendszerek bevezetéséhez és alkalmazásához túl bonyolult és kiszámíthatatlan.
Korábban Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijaikkal nem akarnak az autógyártók vetélytársává válni. Ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek, partneri kapcsolatokat alakítsanak ki és a beszállítóikká váljanak.