Berta Sándor

A Google csak a járműveket hódítaná meg

A holding számára nem az autók gyártása, hanem a benne töltött idő a fontos, melyet vezetés helyett internetezésre is lehet használni.

Elmar Degenhart, a Continental első embere nem hiszi, hogy a Google autókat akar készíteni. Szerinte sokkal valószínűbb, hogy a társaságnak más elképzelései vannak, főként megpróbál új területeken terjeszkedni, már csak azért is, mert további növekedési potenciált kell felmutatnia. A Google-t az érdekli, hogy az autót további információs és adatforrásként használhassa fel. Az internethasználat kapcsán ugyanis a jelenlegi legnagyobb fehér foltot a közúti járművek jelentik és az óriáscég erre a területre szeretne bejutni.

Degenhart hozzátette, hogy jelenleg világszerte körülbelül 3 milliárd internetező van, akik naponta átlagosan három órán át szörfölnek a világhálón, ez pedig egy multimilliárdos piacot jelent. Szintén ilyen hatalmas piacnak számít az az egymilliárd személygépkocsi is, amelyek átlagosan naponta 1 órán át közlekednek. A Google ezért akar több automatikus vezetési funkciót kifejleszteni, amit egyébként nagyon ügyesen valósít meg.

Degenhart végül leszögezte, hogy a robotautók a jövő zenéi: a következő 10 vagy 15 évben nem lesznek kormány és pedálok nélküli robottaxik New Yorkban. Az ottani közlekedés az ilyen rendszerek bevezetéséhez és alkalmazásához túl bonyolult és kiszámíthatatlan.

Korábban Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijaikkal nem akarnak az autógyártók vetélytársává válni. Ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek, partneri kapcsolatokat alakítsanak ki és a beszállítóikká váljanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #3
    Mondják most, aztán jön a google nexus kocsi ahol a legoptimálisabb a felhasználói élmény ugyebár :)
  • M2 #2
    Na mesélj, mi volt? :-)
    Ültél benne azt egyszercsak irány az árok?
  • NEXUS6 #1
    Amikor pl. egy Tesla-S egy tök belátható úton egyszercsak az árokba akar vinni, akkor valóban úgy tűnik, hogy még jó messzire vagyunk a mindenhol, minden időjárási körülmények között bevethető robotkocsiktól. De még a korlátozottan, tempomat+ ként használhatóktól is.