Berta Sándor
Automata teherautók szállítják a vasércet Ausztráliában
Az új rendszert már több bányában is alkalmazzák.
A Rio Tinto nevű brit-ausztrál konszern a Yandicoogina és a Nammuldi nevű bányában egyaránt önállóan közlekedő tehergépkocsik segítségével szállítja el a kitermelt vasércet. Mindez a hagyományos sofőrös szállításnál biztonságosabb, olcsóbb és a járműveknek még szünetet sem kell tartaniuk. A bányadömpereket egy 1200 kilométerre lévő vezérlőközpontból irányítják.
A társaság reményei szerint ez a szállítási módszer sokkal hatékonyabb lesz a hagyományosnál. Josh Bennett, az óriáscég képviselője közölte, hogy ha a vezetők elfáradnak, akkor pihenniük kell, így azonban kikerülhetik ezt a dolgot. Csökkenthetők az üzemeltetési költségek, ami által évente teherautónként 500 munkaóra takarítható meg. Ráadásul megspórolhatók az egyéb kiadások is, például a sofőrök bányába szállítása, elszállásolása és ellátása.
Yandicoogina és Nammuldi mellett ilyen robot bányadömperek közlekednek a Downs 4 bányában is. A Rio Tinto összesen 69 önállóan közlekedő tehergépkocsit alkalmaz, amelyek részét képezik a cég Mine of the Future nevű automatizálási koncepciójának. Ebben a robot teherautók mellett helyet kapott egy szintén önállóan üzemelő fúró is, amelyet 2008-ban teszteltek először, valamint a vezető nélküli tehervonatok, amelyek szintén a vasércet szállítják el a bányákból.
A Rio Tinto nevű brit-ausztrál konszern a Yandicoogina és a Nammuldi nevű bányában egyaránt önállóan közlekedő tehergépkocsik segítségével szállítja el a kitermelt vasércet. Mindez a hagyományos sofőrös szállításnál biztonságosabb, olcsóbb és a járműveknek még szünetet sem kell tartaniuk. A bányadömpereket egy 1200 kilométerre lévő vezérlőközpontból irányítják.
A társaság reményei szerint ez a szállítási módszer sokkal hatékonyabb lesz a hagyományosnál. Josh Bennett, az óriáscég képviselője közölte, hogy ha a vezetők elfáradnak, akkor pihenniük kell, így azonban kikerülhetik ezt a dolgot. Csökkenthetők az üzemeltetési költségek, ami által évente teherautónként 500 munkaóra takarítható meg. Ráadásul megspórolhatók az egyéb kiadások is, például a sofőrök bányába szállítása, elszállásolása és ellátása.
Yandicoogina és Nammuldi mellett ilyen robot bányadömperek közlekednek a Downs 4 bányában is. A Rio Tinto összesen 69 önállóan közlekedő tehergépkocsit alkalmaz, amelyek részét képezik a cég Mine of the Future nevű automatizálási koncepciójának. Ebben a robot teherautók mellett helyet kapott egy szintén önállóan üzemelő fúró is, amelyet 2008-ban teszteltek először, valamint a vezető nélküli tehervonatok, amelyek szintén a vasércet szállítják el a bányákból.