Berta Sándor
A házakkal is kommunikálhatnak a jövő autói
Amennyiben minden a tervek alapján alakul, a gépkocsik új szintre léphetnek.
A VDA autóipari szövetség is csatlakozott az EEBus kezdeményezéshez, amely különböző okostelefon-megoldásokat akar integrálni, így a jövőben a közúti járművek akár a házakkal vagy a lakásokkal is kommunikálhatnak majd. Emellett az elektromos autók guruló energiatárolókká válhatnak: az intelligens hálózatok részeként egyúttal tehermentesíthetnék azokat és tárolhatnák a felesleges energiát.
Matthias Wissmann, a VDA elnöke közölte, hogy a jövő közúti járműveiben a vezetők időpontokat egyeztethetnek a navigációs rendszerekkel és akár már hazafelé tartva szabályozhatják például a lakásban a fűtést. A fejlesztések és az együttműködések célja az, hogy a különböző szabványokat és kommunikációs rendszereket (Z-Wave, Zigbee, KNX, Enocean, BLE, 6LoWPAN, M-Bus) egyesítsék. A kezdeményezés tagja többek között az ABB, a Bosch, a Diehl, az E.ON, az EnBW, az Intel, a Miele, a Schneider Electric, a Telekom, a TÜV Rheinland, a Vaillant és a Viessmann.
A kezdeményezés megpróbálja a nagy konszerneket és azok projektjeit ellensúlyozni. Peter Kellendonk, az EEBus vezetője nem nevezte meg név szerint az Apple-t és a Google-t, de az mindenképpen utalás volt rájuk, hogy a kezdeményezés keretében a vállalatok demokratikusan döntenek arról, hogy mely adatokat használják fel. Mindez megakadályozza azt, hogy a felhasználói információk szükségtelenül az adatgyűjtőkhöz vándoroljanak és a multinacionális konszernek veszélyeztessék a cégek saját üzleti modelljeit.
A VDA autóipari szövetség is csatlakozott az EEBus kezdeményezéshez, amely különböző okostelefon-megoldásokat akar integrálni, így a jövőben a közúti járművek akár a házakkal vagy a lakásokkal is kommunikálhatnak majd. Emellett az elektromos autók guruló energiatárolókká válhatnak: az intelligens hálózatok részeként egyúttal tehermentesíthetnék azokat és tárolhatnák a felesleges energiát.
Matthias Wissmann, a VDA elnöke közölte, hogy a jövő közúti járműveiben a vezetők időpontokat egyeztethetnek a navigációs rendszerekkel és akár már hazafelé tartva szabályozhatják például a lakásban a fűtést. A fejlesztések és az együttműködések célja az, hogy a különböző szabványokat és kommunikációs rendszereket (Z-Wave, Zigbee, KNX, Enocean, BLE, 6LoWPAN, M-Bus) egyesítsék. A kezdeményezés tagja többek között az ABB, a Bosch, a Diehl, az E.ON, az EnBW, az Intel, a Miele, a Schneider Electric, a Telekom, a TÜV Rheinland, a Vaillant és a Viessmann.
A kezdeményezés megpróbálja a nagy konszerneket és azok projektjeit ellensúlyozni. Peter Kellendonk, az EEBus vezetője nem nevezte meg név szerint az Apple-t és a Google-t, de az mindenképpen utalás volt rájuk, hogy a kezdeményezés keretében a vállalatok demokratikusan döntenek arról, hogy mely adatokat használják fel. Mindez megakadályozza azt, hogy a felhasználói információk szükségtelenül az adatgyűjtőkhöz vándoroljanak és a multinacionális konszernek veszélyeztessék a cégek saját üzleti modelljeit.