Berta Sándor

A házakkal is kommuni­kálhatnak a jövő autói

Amennyiben minden a tervek alapján alakul, a gépkocsik új szintre léphetnek.

A VDA autóipari szövetség is csatlakozott az EEBus kezdeményezéshez, amely különböző okostelefon-megoldásokat akar integrálni, így a jövőben a közúti járművek akár a házakkal vagy a lakásokkal is kommunikálhatnak majd. Emellett az elektromos autók guruló energiatárolókká válhatnak: az intelligens hálózatok részeként egyúttal tehermentesíthetnék azokat és tárolhatnák a felesleges energiát.

Matthias Wissmann, a VDA elnöke közölte, hogy a jövő közúti járműveiben a vezetők időpontokat egyeztethetnek a navigációs rendszerekkel és akár már hazafelé tartva szabályozhatják például a lakásban a fűtést. A fejlesztések és az együttműködések célja az, hogy a különböző szabványokat és kommunikációs rendszereket (Z-Wave, Zigbee, KNX, Enocean, BLE, 6LoWPAN, M-Bus) egyesítsék. A kezdeményezés tagja többek között az ABB, a Bosch, a Diehl, az E.ON, az EnBW, az Intel, a Miele, a Schneider Electric, a Telekom, a TÜV Rheinland, a Vaillant és a Viessmann.

A kezdeményezés megpróbálja a nagy konszerneket és azok projektjeit ellensúlyozni. Peter Kellendonk, az EEBus vezetője nem nevezte meg név szerint az Apple-t és a Google-t, de az mindenképpen utalás volt rájuk, hogy a kezdeményezés keretében a vállalatok demokratikusan döntenek arról, hogy mely adatokat használják fel. Mindez megakadályozza azt, hogy a felhasználói információk szükségtelenül az adatgyűjtőkhöz vándoroljanak és a multinacionális konszernek veszélyeztessék a cégek saját üzleti modelljeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #2
    Mesélj kérlek, hogy milyen "okos ház" eszközök vannak, mert én pl itt rágom a kefét, hogy nem tudok egy 4 relés 220V-os kütyüt venni, amit távolról tudnék IP-n fel-le kapcsolgatni.
    Szimpla 220-as aljzatos reléből is főleg csak rádiós van. Még a Powerline (220V-ethernet) termékeket gyártó D-Link sem gondolt még rá, hogy jéééééé, van énnékem Powerline termékem, meg buta rádiós 1 aljzatos relém, mi lenne ha kombinálnám a kettőt és 220-on érkezne a parancs is (akár 3-800m kábelhosszig szemben rádiós 20m és 2 falon át már nem megy), hogy menjen, vagy nem menjen aljzatból áram.
    Amíg ilyen egyszerű amatőr dolgokra nincsenek felkészülve, addig szerintem az "okos ház" meg "okos jármű" marhaságot ott felejtsék el, ahol van.
  • kvp #1
    Ez gyakorlatilag ujabb probalkozas az upnp szabvanynal is hasznalt xml alapu kommunikacioval, ami mostanra talan mar annyira beerett technologia, hogy valaki esetleg hasznalni is fogja egy termek fejlesztesenel. Gyakorlatilag vegre sikerul a sima internetes ip/tcp/xmlrpc alapu rendszerek fele elmenni a mindenfele hazibarkacs protokollok helyett. Raadasul meg a biztonsagos hozzaferesre is van mar letezo technologia, csak hasznalni kellene.