Berta Sándor
Izraelben teszteli új közlekedési szoftverét a Google
A Google által korábban felvásárolt Waze egy új telekocsi alkalmazást próbál ki a közel-keleti államban.
A navigációs szolgáltatás RideWith nevű új programja segítségével összefoghatnának az egy irányba közlekedők, így mérsékelhető lenne a forgalom és egyúttal az autósok költségei is csökkenhetnének, miközben a légszennyezettség is visszaszoríthatóvá válna. A RideWith összeköti az egy útvonalon munkába menőket, illetve az onnan jövőket. A Waze a szoftvert először Tel-Aviv, Herzlija és Raanana utcáin teszteli, s ezekben a városokban vezeti be, később azonban globálisan is elérhetővé tenné.
A RideWith bevonásával megtett személyenkénti utak számát egyelőre napi kettőre korlátozták. Minden partner vezetőnek regisztrálnia kell magát és meg kell adnia a lakcímét, az utazási célpontját és azt, hogy mikor közlekedik. Ezeket az információkat összehasonlítják a lehetséges partnerek adataival, így viszonylag kevés eltérés van az útvonalakban. Mindig a csatlakozó személy fizet egy díjat, amely viszont sokkal kevesebb az adott útvonalra érvényes taxiköltségnél. Az alkalmazás egyelőre az Androidot futtató készülékekre érhető el és meghatároz egy maximális árat is, amely a szolgáltatásért elkérhető. Ezeknél a szolgáltatásoknál általában az az elterjedt gyakorlat, hogy a tarifa nem haladhatja meg az üzemeltetési költségeket.
A webes konszern tavaly júniusban vásárolta meg 1 milliárd dollárért az izraeli céget, amelynek megoldásával a felhasználók kölcsönösen tájékoztathatják egymást a közlekedési helyzetről. A Bloomberg már februárban arról írt, hogy a Google egy ilyen jellegű programot fejleszt és arról is szó volt, hogy belső szoftver készülhet kifejezetten a munkatársak számára.
A navigációs szolgáltatás RideWith nevű új programja segítségével összefoghatnának az egy irányba közlekedők, így mérsékelhető lenne a forgalom és egyúttal az autósok költségei is csökkenhetnének, miközben a légszennyezettség is visszaszoríthatóvá válna. A RideWith összeköti az egy útvonalon munkába menőket, illetve az onnan jövőket. A Waze a szoftvert először Tel-Aviv, Herzlija és Raanana utcáin teszteli, s ezekben a városokban vezeti be, később azonban globálisan is elérhetővé tenné.
A RideWith bevonásával megtett személyenkénti utak számát egyelőre napi kettőre korlátozták. Minden partner vezetőnek regisztrálnia kell magát és meg kell adnia a lakcímét, az utazási célpontját és azt, hogy mikor közlekedik. Ezeket az információkat összehasonlítják a lehetséges partnerek adataival, így viszonylag kevés eltérés van az útvonalakban. Mindig a csatlakozó személy fizet egy díjat, amely viszont sokkal kevesebb az adott útvonalra érvényes taxiköltségnél. Az alkalmazás egyelőre az Androidot futtató készülékekre érhető el és meghatároz egy maximális árat is, amely a szolgáltatásért elkérhető. Ezeknél a szolgáltatásoknál általában az az elterjedt gyakorlat, hogy a tarifa nem haladhatja meg az üzemeltetési költségeket.
A webes konszern tavaly júniusban vásárolta meg 1 milliárd dollárért az izraeli céget, amelynek megoldásával a felhasználók kölcsönösen tájékoztathatják egymást a közlekedési helyzetről. A Bloomberg már februárban arról írt, hogy a Google egy ilyen jellegű programot fejleszt és arról is szó volt, hogy belső szoftver készülhet kifejezetten a munkatársak számára.