Berta Sándor
Elektromos autók a 3D nyomtatóból
Amennyiben minden a gyártó tervei szerint alakul, úgy jövőre elérhetővé válhatnak az első olyan gépkocsik, amelyek 3D-nyomtatóval készülnek.
Az új járműveket a Local Motors gyártaná és várhatóan 18 000 és 30 000 dollár közötti összegbe kerülnek majd. A kívánt járműkonfiguráció közvetlenül képernyőn keresztül kiválasztható és alig két nappal később már el is készül az új autó - legalábbis ezt állítja a Local Motors.
Az amerikai gyártó koncepciója egyedülálló. Nem foglalkozik alternatív dizájnokkal és nem összpontosít új üzleti modellekre. Platformján 30 000 tervező és mérnök osztja meg a koncepcióit. A legtehetségesebbeket bevonják a prototípusok fejlesztésébe, míg az autóipar a platformon toborozza az új szakembereket. A projektre és a gyártóra még Barack Obama amerikai elnök is felfigyelt, amikor Jay Rogers, a Local Motors vezetője 2011 nyarán bemutatta neki az XC2V katonai járművet.
A 3D nyomtatóval készített elektromos autónál a megrendelő meghatározhatja a gépkocsi színét és azt is, hogy a jármű milyen rendszerekkel legyen felszerelve. Az alkatrészeket egy automatizált egység készíti el szénszál erősítésű műanyagból, majd összeilleszti azokat. Bizonyos kábelek elhelyezésekor és az elektronika beépítésére viszont szükség van szakemberekre. Amíg az egyes utcai autók akár 25 000 vagy még több alkatrészből is állhatnak, addig a Local Motors modelljei csupán 50 alkatrészből.
Az első termék egy két üléses sportkocsi, ami a Starti nevet kapta. Jay Rogers kiemelte, hogy a jármű teljes egészében újrahasznosítható, feltéve, ha nem lakkozták le újra. Elvileg lehetőség van arra is, hogy a teljes autót szétszedjék és a felhasznált anyagokat por alakúra alakítsák át, így a tulajdonosok minimális költséggel válthatnak később egy másik dizájnú modellre, ha egy új termékcsalád jelenik meg a piacon. A Local Motors hosszú távú tervei között szerepel, hogy a következő 10 évben 100 minigyárat létesít az Amerikai Egyesült Államok területén.
Az új járműveket a Local Motors gyártaná és várhatóan 18 000 és 30 000 dollár közötti összegbe kerülnek majd. A kívánt járműkonfiguráció közvetlenül képernyőn keresztül kiválasztható és alig két nappal később már el is készül az új autó - legalábbis ezt állítja a Local Motors.
Az amerikai gyártó koncepciója egyedülálló. Nem foglalkozik alternatív dizájnokkal és nem összpontosít új üzleti modellekre. Platformján 30 000 tervező és mérnök osztja meg a koncepcióit. A legtehetségesebbeket bevonják a prototípusok fejlesztésébe, míg az autóipar a platformon toborozza az új szakembereket. A projektre és a gyártóra még Barack Obama amerikai elnök is felfigyelt, amikor Jay Rogers, a Local Motors vezetője 2011 nyarán bemutatta neki az XC2V katonai járművet.
A 3D nyomtatóval készített elektromos autónál a megrendelő meghatározhatja a gépkocsi színét és azt is, hogy a jármű milyen rendszerekkel legyen felszerelve. Az alkatrészeket egy automatizált egység készíti el szénszál erősítésű műanyagból, majd összeilleszti azokat. Bizonyos kábelek elhelyezésekor és az elektronika beépítésére viszont szükség van szakemberekre. Amíg az egyes utcai autók akár 25 000 vagy még több alkatrészből is állhatnak, addig a Local Motors modelljei csupán 50 alkatrészből.
Az első termék egy két üléses sportkocsi, ami a Starti nevet kapta. Jay Rogers kiemelte, hogy a jármű teljes egészében újrahasznosítható, feltéve, ha nem lakkozták le újra. Elvileg lehetőség van arra is, hogy a teljes autót szétszedjék és a felhasznált anyagokat por alakúra alakítsák át, így a tulajdonosok minimális költséggel válthatnak később egy másik dizájnú modellre, ha egy új termékcsalád jelenik meg a piacon. A Local Motors hosszú távú tervei között szerepel, hogy a következő 10 évben 100 minigyárat létesít az Amerikai Egyesült Államok területén.