Berta Sándor
2016-ig az új autók 80 százalékában lesz internet
Az autóipar belátható időn belül azt szeretné, ha minden gépkocsiban lenne internetelérés.
Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke kijelentette, hogy a járművek és az internet összeolvadása egy "új forradalmat" jelent ezen a területen. Azt szeretnék, ha a 2016-ig megjelenő új modellek 80 százalékában lenne internethozzáférés. Ulrich Eichhorn, a VDA ügyvezetője hozzátette, hogy jelenleg ez az arány csupán 20 százalék.
Az autógyártók a következő években 16-18 milliárd eurót akarnak befektetni ezen a területen. A fejlesztések célja az, hogy a "hálózatba kötött és integrált autó" más gépkocsikkal és internetszolgáltatásokkal is tudjon kommunikálni, ami által nagy mértékben csökkenthető lenne a balesetek és a dugók mennyisége. A közúti járművek alkalmazások segítségével összekapcsolódhatnának a tömegközlekedéssel, a taxis cégekkel és a különböző közlekedési központokkal. Az autógyártók fokozatosan "mobilitás szolgáltatókká" alakulnának át és e munka során együttműködnek az olyan IT-cégekkel, mint például a Google.
Ugyanakkor Wissmann azt is közölte, hogy még legalább 15 évnek kell eltelnie addig, amíg teljesen automata autók fognak közlekedni a közutakon. Ezzel szemben a "magas fokon automatizált vezetés", amely esetében a gépkocsi például képes a dugókban való önálló haladásra, már 2020-ra elterjedhet. A hálózatba kötött járművekhez kapcsolódó alkatrészek és szolgáltatások piaci volumene a jelenlegi évi 30 milliárd euróról 2020-ra 170 milliárd euróra növekedhet. A valós idejű dugójelző, valamint az olcsó tankolási és parkolási lehetőségeket felsoroló szolgáltatások guruló alkalmazásplatformokká változtathatják majd az autókat.
Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke kijelentette, hogy a járművek és az internet összeolvadása egy "új forradalmat" jelent ezen a területen. Azt szeretnék, ha a 2016-ig megjelenő új modellek 80 százalékában lenne internethozzáférés. Ulrich Eichhorn, a VDA ügyvezetője hozzátette, hogy jelenleg ez az arány csupán 20 százalék.
Az autógyártók a következő években 16-18 milliárd eurót akarnak befektetni ezen a területen. A fejlesztések célja az, hogy a "hálózatba kötött és integrált autó" más gépkocsikkal és internetszolgáltatásokkal is tudjon kommunikálni, ami által nagy mértékben csökkenthető lenne a balesetek és a dugók mennyisége. A közúti járművek alkalmazások segítségével összekapcsolódhatnának a tömegközlekedéssel, a taxis cégekkel és a különböző közlekedési központokkal. Az autógyártók fokozatosan "mobilitás szolgáltatókká" alakulnának át és e munka során együttműködnek az olyan IT-cégekkel, mint például a Google.
Ugyanakkor Wissmann azt is közölte, hogy még legalább 15 évnek kell eltelnie addig, amíg teljesen automata autók fognak közlekedni a közutakon. Ezzel szemben a "magas fokon automatizált vezetés", amely esetében a gépkocsi például képes a dugókban való önálló haladásra, már 2020-ra elterjedhet. A hálózatba kötött járművekhez kapcsolódó alkatrészek és szolgáltatások piaci volumene a jelenlegi évi 30 milliárd euróról 2020-ra 170 milliárd euróra növekedhet. A valós idejű dugójelző, valamint az olcsó tankolási és parkolási lehetőségeket felsoroló szolgáltatások guruló alkalmazásplatformokká változtathatják majd az autókat.