Berta Sándor
Kalifornia lett a robotautó-tesztelés központja
A Google mellett az Audi, a Mercedes, a Tesla és a Bosch is az amerikai államban próbálja ki automata vezérlést lehetővé tévő technikáit.
A Mercedes-Benz már 1996 óta működtet irodát a Szilícium-völgyben. A fejlesztők nincsenek egyszerű helyzetben, a hó vagy a tartós eső egyaránt megzavarhatja a fedélzeti szoftvert, így az nem ismeri fel a kátyúkat és más úthibákat. De ugyanilyen hatást válthatnak ki a térképeken nem szereplő utcanevek és az útépítési területek is, a napfény pedig elvakíthatja a kamerákat. A cég a Concord haditengerészeti támaszponton teszteli a gépkocsijait. A terület olyan, mint egy hatalmas szellemváros. A nyilvánosság elől elzárt 850 hektáron utak, házak, jelzőlámpák találhatók. Axel Gem, a Mercedes önálló vezetési kutatócsoportjának vezetője azt ecsetelte, hogy néha nyaktörő helyzetekben dolgoznak.
A Bosch szintén Kaliforniában teszteli a megoldásait és a robotautóját. A német konszern 2015 elejére ígéri azt a dugókban használható digitális asszisztenst, amely biztosítja, hogy egy jármű pontosan 60 kilométer/órás sebességgel kövesse az előtte haladó gépkocsit. Készül az a rendszer is, amely lehetővé teszi a teljesen automata parkolást, úgy, hogy a vezető az autó mellett állhat és az okostelefonjával irányítja azt. Az autópályákon, nagy sebesség mellett is alkalmazható robotpilóták 2018-tól jelenhetnek meg.
A Tesla olyan modellt akar piacra dobni a következő években, amely a megtett kilométerek 90 százalékát képes önállóan megtenni. Az Audi 2012 óta tesztel Nevadában és néhány hete Floridában is. Kaliforniában két héttel ezelőtt kapott engedélyt az Audi, a Mercedes és a Google arra, hogy a közúti közlekedésben is használhassák a robotautóikat. Az Audi és a Mercedes 2-2, míg a Google és a Lexus közösen 25 gépkocsit állítottak forgalomba.
A helyi illetékes hivatal, a California Department of Motor Vehicles májusban hozta nyilvánosságra a robotautók közutakon való tesztelésével kapcsolatos irányelveket. Az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg Arizonában, Kaliforniában, Floridában és Michiganben engedélyezik az autópályákon vagy a városokban a kamerákkal, radarokkal és szenzorokkal felszerelt gépkocsik közlekedését. Csupán két előírás van: az egyik, hogy a vezetőnek vészhelyzet esetén be kell avatkoznia, míg a másik, hogy minden autót ötmillió dollárra kell biztosítani. 2015-től bárkinek eladhatók lesznek a robotpilóta funkcióval ellátott gépkocsik.
A Mercedes-Benz már 1996 óta működtet irodát a Szilícium-völgyben. A fejlesztők nincsenek egyszerű helyzetben, a hó vagy a tartós eső egyaránt megzavarhatja a fedélzeti szoftvert, így az nem ismeri fel a kátyúkat és más úthibákat. De ugyanilyen hatást válthatnak ki a térképeken nem szereplő utcanevek és az útépítési területek is, a napfény pedig elvakíthatja a kamerákat. A cég a Concord haditengerészeti támaszponton teszteli a gépkocsijait. A terület olyan, mint egy hatalmas szellemváros. A nyilvánosság elől elzárt 850 hektáron utak, házak, jelzőlámpák találhatók. Axel Gem, a Mercedes önálló vezetési kutatócsoportjának vezetője azt ecsetelte, hogy néha nyaktörő helyzetekben dolgoznak.
A Bosch szintén Kaliforniában teszteli a megoldásait és a robotautóját. A német konszern 2015 elejére ígéri azt a dugókban használható digitális asszisztenst, amely biztosítja, hogy egy jármű pontosan 60 kilométer/órás sebességgel kövesse az előtte haladó gépkocsit. Készül az a rendszer is, amely lehetővé teszi a teljesen automata parkolást, úgy, hogy a vezető az autó mellett állhat és az okostelefonjával irányítja azt. Az autópályákon, nagy sebesség mellett is alkalmazható robotpilóták 2018-tól jelenhetnek meg.
A Tesla olyan modellt akar piacra dobni a következő években, amely a megtett kilométerek 90 százalékát képes önállóan megtenni. Az Audi 2012 óta tesztel Nevadában és néhány hete Floridában is. Kaliforniában két héttel ezelőtt kapott engedélyt az Audi, a Mercedes és a Google arra, hogy a közúti közlekedésben is használhassák a robotautóikat. Az Audi és a Mercedes 2-2, míg a Google és a Lexus közösen 25 gépkocsit állítottak forgalomba.
A helyi illetékes hivatal, a California Department of Motor Vehicles májusban hozta nyilvánosságra a robotautók közutakon való tesztelésével kapcsolatos irányelveket. Az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg Arizonában, Kaliforniában, Floridában és Michiganben engedélyezik az autópályákon vagy a városokban a kamerákkal, radarokkal és szenzorokkal felszerelt gépkocsik közlekedését. Csupán két előírás van: az egyik, hogy a vezetőnek vészhelyzet esetén be kell avatkoznia, míg a másik, hogy minden autót ötmillió dollárra kell biztosítani. 2015-től bárkinek eladhatók lesznek a robotpilóta funkcióval ellátott gépkocsik.