Berta Sándor
Oculus szemüveggel reklámozza autóját a Lexus
Együttműködik a luxusautó-gyártó és a virtuális valóság szemüvegeket készítő cég.
A Lexus és az Oculus VR közösen fejlesztett ki egy szimulátort, amelynek a segítségével bárki átélheti, hogy milyen lenne vezetni a Lexus új, 2015 RC F nevű modelljét. A vállalat több kiállításra el akarja vinni a berendezést, hogy az emberek megismerhessék az új jármű által nyújtott vezetési élményt. A kooperáció megerősíti, hogy az Oculus VR nem kizárólag a számítógépes játékokban akarja felhasználni a különleges virtuális szemüvegét.
A Lexust lenyűgözték az Oculus Riftben rejlő lehetőségek, hogy a felhasználó minden irányban szétnézhet. Brian Smith, az autógyártó marketingügyekért felelős alelnöke a virtuális valóság technika használata kapcsán közölte, hogy az ember teljesen elfelejti, hogy egy szimulátorban ül. A menedzser hozzátette, hogy a Lexus az első autógyártó, amely az Oculus Rift második fejlesztői csomagját ilyen módon alkalmazza.
A szimulátorhoz egy különleges program is készült, amelyben a 2015 RC F egy versenypályán vezethető. A szoftver megalkotása körülbelül 8 hetet vett igénybe. Az érdeklődők beülnek a szimulátorba, felveszik a fejhallgatót és az Oculus Riftet, s a virtuális modellt a kormány, illetve a pedálok segítségével irányíthatják. Így teljesen valósághű vezetési élményben van részük. A Lexus 2015 RC F mintegy 70 000 amerikai dollárba kerül majd és felárért cserébe lehetőség lesz számos extra beszereltetésére.
Brendan Iribe, az Oculus VR első embere korábban azt mondta, hogy a további terjeszkedések, bővítések kapcsán az Android példáját akarják követni, s minden partner esetében nyitottak az egyeztetésre. Később Palmer Luckey, az Oculus VR alapítója kifejtette, hogy az autógyártók arra használják a virtuális valóságot, hogy megalkossák a járműveik dizájnjait és kipróbálhassanak különböző opciókat. Mindez a virtuális valóságban sokkal gyorsabban működik, mintha minden egyes alkalommal el kellene készíteni egy teljes méretű modellt.
A Lexus és az Oculus VR közösen fejlesztett ki egy szimulátort, amelynek a segítségével bárki átélheti, hogy milyen lenne vezetni a Lexus új, 2015 RC F nevű modelljét. A vállalat több kiállításra el akarja vinni a berendezést, hogy az emberek megismerhessék az új jármű által nyújtott vezetési élményt. A kooperáció megerősíti, hogy az Oculus VR nem kizárólag a számítógépes játékokban akarja felhasználni a különleges virtuális szemüvegét.
A Lexust lenyűgözték az Oculus Riftben rejlő lehetőségek, hogy a felhasználó minden irányban szétnézhet. Brian Smith, az autógyártó marketingügyekért felelős alelnöke a virtuális valóság technika használata kapcsán közölte, hogy az ember teljesen elfelejti, hogy egy szimulátorban ül. A menedzser hozzátette, hogy a Lexus az első autógyártó, amely az Oculus Rift második fejlesztői csomagját ilyen módon alkalmazza.
A szimulátorhoz egy különleges program is készült, amelyben a 2015 RC F egy versenypályán vezethető. A szoftver megalkotása körülbelül 8 hetet vett igénybe. Az érdeklődők beülnek a szimulátorba, felveszik a fejhallgatót és az Oculus Riftet, s a virtuális modellt a kormány, illetve a pedálok segítségével irányíthatják. Így teljesen valósághű vezetési élményben van részük. A Lexus 2015 RC F mintegy 70 000 amerikai dollárba kerül majd és felárért cserébe lehetőség lesz számos extra beszereltetésére.
Brendan Iribe, az Oculus VR első embere korábban azt mondta, hogy a további terjeszkedések, bővítések kapcsán az Android példáját akarják követni, s minden partner esetében nyitottak az egyeztetésre. Később Palmer Luckey, az Oculus VR alapítója kifejtette, hogy az autógyártók arra használják a virtuális valóságot, hogy megalkossák a járműveik dizájnjait és kipróbálhassanak különböző opciókat. Mindez a virtuális valóságban sokkal gyorsabban működik, mintha minden egyes alkalommal el kellene készíteni egy teljes méretű modellt.