Berta Sándor
Ötmillió okos órát értékesíthetnek jövőre
A piackutatók azzal számolnak, hogy hamarosan áttörés következhet be az okos órák piacán. Az egyik piackutató cég azt prognosztizálta, hogy jövőre ötmillió ilyen eszközt adhatnak el.
A Canalys elemzői szerint ahhoz, hogy az eladási adatok teljesüljenek az kell, hogy több nagy IT-konszern, például az Apple is elkészítse és piacra dobja a saját termékét. Eddig egyetlen olyan eszköz sem jelent meg, amely több kibővített funkcióval rendelkezett volna és ezzel felkeltette volna a vásárlók érdeklődését. Az elmúlt években a különböző gyártók világszerte 330 000 okos órát adtak el, a legtöbb értékesített termék a Sony és a Motorola nevéhez fűződött. Az elemzők azt várják, hogy az első új modellek megjelenésével idén ez a szám 500 000-re fog nőni. Az igazi áttörés viszont csak jövőre következhet be, akkor lesznek ugyanis elérhetők az Apple, a Google, a Microsoft és a Samsung által fejlesztett különböző új készülékek.
"Az okos órák a legfontosabb új termékkategóriát jelentik majd a szórakoztatópiacon azóta, hogy az iPad meghatározza a táblagépek piacát" - jelentette ki Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője. A szakember abból indult ki, hogy ezeknek az eszközöknek a jelentősége nem az alapvető funkcióban lesz, hanem abban, hogy a szoftverfejlesztők számára egy új platformot fognak kínálni, amelyre alkalmazásokat készíthetnek és értékesíthetnek. Különösen az ARM új fejlesztései gondoskodhatnak arról, hogy az okos órák a hardverplatform tekintetében is olyan új lehetőségeket nyissanak, amik eddig nem voltak elképzelhetők. Ugyan a programok ökorendszerét aligha lehet majd összehasonlítani az okostelefonokra vagy a táblákra fejlesztett szoftverekével, de az olyan területeken, mint az egészségügy vagy a sport érdekes fejlesztésekre lehet majd számítani.
Az elmúlt hónapokban több befektető és technológiai vállalkozás kapcsán vált ismertté, hogy okos órát akar kifejleszteni, majd piacra dobni. Az Apple iWatch még az idén jöhet, a Samsung is jelezte, hogy ilyen projekten dolgozik. A sorból a Google, a Sony és az LG Electronics, valamint a Microsoft sem maradhatott ki. A Lenovo műszaki és európai vezetője ugyanakkor haszontalan játékszereknek nevezték az okos órákat.
A Canalys elemzői szerint ahhoz, hogy az eladási adatok teljesüljenek az kell, hogy több nagy IT-konszern, például az Apple is elkészítse és piacra dobja a saját termékét. Eddig egyetlen olyan eszköz sem jelent meg, amely több kibővített funkcióval rendelkezett volna és ezzel felkeltette volna a vásárlók érdeklődését. Az elmúlt években a különböző gyártók világszerte 330 000 okos órát adtak el, a legtöbb értékesített termék a Sony és a Motorola nevéhez fűződött. Az elemzők azt várják, hogy az első új modellek megjelenésével idén ez a szám 500 000-re fog nőni. Az igazi áttörés viszont csak jövőre következhet be, akkor lesznek ugyanis elérhetők az Apple, a Google, a Microsoft és a Samsung által fejlesztett különböző új készülékek.
"Az okos órák a legfontosabb új termékkategóriát jelentik majd a szórakoztatópiacon azóta, hogy az iPad meghatározza a táblagépek piacát" - jelentette ki Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője. A szakember abból indult ki, hogy ezeknek az eszközöknek a jelentősége nem az alapvető funkcióban lesz, hanem abban, hogy a szoftverfejlesztők számára egy új platformot fognak kínálni, amelyre alkalmazásokat készíthetnek és értékesíthetnek. Különösen az ARM új fejlesztései gondoskodhatnak arról, hogy az okos órák a hardverplatform tekintetében is olyan új lehetőségeket nyissanak, amik eddig nem voltak elképzelhetők. Ugyan a programok ökorendszerét aligha lehet majd összehasonlítani az okostelefonokra vagy a táblákra fejlesztett szoftverekével, de az olyan területeken, mint az egészségügy vagy a sport érdekes fejlesztésekre lehet majd számítani.
Az elmúlt hónapokban több befektető és technológiai vállalkozás kapcsán vált ismertté, hogy okos órát akar kifejleszteni, majd piacra dobni. Az Apple iWatch még az idén jöhet, a Samsung is jelezte, hogy ilyen projekten dolgozik. A sorból a Google, a Sony és az LG Electronics, valamint a Microsoft sem maradhatott ki. A Lenovo műszaki és európai vezetője ugyanakkor haszontalan játékszereknek nevezték az okos órákat.