Berta Sándor
Lenovo: az okos órák és szemüvegek csak haszontalan játékszerek
A Lenovo műszaki és európai vezetője egyaránt kétségbe vonta, hogy az okos szemüvegek koncepciója sikeres és a következő években meghatározó lehet.
A Google Glass a tavaly áprilisi bemutatása óta foglalkoztatja a felhasználókat és a szakembereket, sőt, az IT-cégeket is. Az első különleges szemüvegeket már leszállították a fejlesztőknek és a tesztelőknek, de a Lenovo vezetőit egyáltalán nem nyűgözte le a koncepció. Gianfranco Lanci, a Lenovo európai vezetője úgy vélte: a Google Glass ugyan jópofa, de egyelőre tisztázatlan a felhasználási területe és az is, hogy milyen Androidos szoftverrel fog működni. Szerinte a termék a következő években nem tölt majd be meghatározó szerepet. A menedzser azzal számol, hogy ezek az eszközök csupán néhány év múlva terjednek el és csak ezután érdemes komolyan foglalkozni ezzel a témával. A Lenovo biztosan nem készít termékeket csak a technika miatt, kizárólag akkor jelennek meg ezen a területen, ha azt látják, hogy ezek a termékek valóban hasznosak a fogyasztók számára.
Georg He, a Lenovo műszaki igazgatója ugyanezt az álláspontot képviseli: az okos szemüvegek és órák nagyon különleges termékek, amelyeknek viszont még nincs gyakorlati hasznuk az emberek szempontjából. Szerinte az egyik legnagyobb problémát a dizájn jelenti, ugyanis egy szemüveg viselése mindig stílus- és divat kérdése. Amennyiben csupán néhány modell lesz elérhető, akkor senki sem fogja hordani. További hátrány, hogy nem tud többet egy okostelefonnál. He szerint a felhasználók lassan belefáradnak a különböző kütyükbe; az okostelefonok ma már annyit tudnak, hogy sokan nem is akarnak más készüléket. Mindez szerinte egyértelművé teszi, hogy nincs szükség a Glass megvásárlására.
A Lenovo műszaki igazgatója emellett kifejtette: semmi értelme nincs annak, hogy a csuklónkon lássuk azt az értesítést, hogy e-mailt kaptunk, hiszen ugyanilyen gyorsan az okostelefonunkon keresztül is értesülhetünk az új üzenetről. Az óráktól általában azt várjuk el, hogy akár egy esztendőn keresztül is működjön egyetlen elemmel, és ez az okos órák esetében jelenleg nem lehetséges. Amennyiben naponta vagy hetente fel kell tölteni ezeket a modelleket, akkor esély nincs az elterjedésükre. Összességében a vásárlóknak túl sok kompromisszumot kellene kötniük, ezért az okos órák most csupán haszontalan játékszerek.
Az elmúlt hónapokban több befektető és technológiai vállalkozás kapcsán vált ismertté, hogy hasonló készüléket akar kifejleszteni, majd piacra dobni. Az Apple iWatch még az idén jöhet, a Samsung is jelezte, hogy ilyen projekten dolgozik. A sorból a Google, a Sony és az LG Electronics sem maradhatott ki, legutóbb pedig a Microsoft jelentette be, hogy okos órán dolgozik. Ezek az eszközök átvennék az okostelefonok bizonyos funkcióit, hajlékony kijelzővel érve el a kompromisszumot a nagyobb kijelző és a kényelem között. Már van hasonló termék, hiszen a Pebble elkészítette saját megoldását, és a Plastic Logic is készített saját e-ink kijelzővel ellátott prototípust.
A Google Glass a tavaly áprilisi bemutatása óta foglalkoztatja a felhasználókat és a szakembereket, sőt, az IT-cégeket is. Az első különleges szemüvegeket már leszállították a fejlesztőknek és a tesztelőknek, de a Lenovo vezetőit egyáltalán nem nyűgözte le a koncepció. Gianfranco Lanci, a Lenovo európai vezetője úgy vélte: a Google Glass ugyan jópofa, de egyelőre tisztázatlan a felhasználási területe és az is, hogy milyen Androidos szoftverrel fog működni. Szerinte a termék a következő években nem tölt majd be meghatározó szerepet. A menedzser azzal számol, hogy ezek az eszközök csupán néhány év múlva terjednek el és csak ezután érdemes komolyan foglalkozni ezzel a témával. A Lenovo biztosan nem készít termékeket csak a technika miatt, kizárólag akkor jelennek meg ezen a területen, ha azt látják, hogy ezek a termékek valóban hasznosak a fogyasztók számára.
Georg He, a Lenovo műszaki igazgatója ugyanezt az álláspontot képviseli: az okos szemüvegek és órák nagyon különleges termékek, amelyeknek viszont még nincs gyakorlati hasznuk az emberek szempontjából. Szerinte az egyik legnagyobb problémát a dizájn jelenti, ugyanis egy szemüveg viselése mindig stílus- és divat kérdése. Amennyiben csupán néhány modell lesz elérhető, akkor senki sem fogja hordani. További hátrány, hogy nem tud többet egy okostelefonnál. He szerint a felhasználók lassan belefáradnak a különböző kütyükbe; az okostelefonok ma már annyit tudnak, hogy sokan nem is akarnak más készüléket. Mindez szerinte egyértelművé teszi, hogy nincs szükség a Glass megvásárlására.
A Lenovo műszaki igazgatója emellett kifejtette: semmi értelme nincs annak, hogy a csuklónkon lássuk azt az értesítést, hogy e-mailt kaptunk, hiszen ugyanilyen gyorsan az okostelefonunkon keresztül is értesülhetünk az új üzenetről. Az óráktól általában azt várjuk el, hogy akár egy esztendőn keresztül is működjön egyetlen elemmel, és ez az okos órák esetében jelenleg nem lehetséges. Amennyiben naponta vagy hetente fel kell tölteni ezeket a modelleket, akkor esély nincs az elterjedésükre. Összességében a vásárlóknak túl sok kompromisszumot kellene kötniük, ezért az okos órák most csupán haszontalan játékszerek.
Az elmúlt hónapokban több befektető és technológiai vállalkozás kapcsán vált ismertté, hogy hasonló készüléket akar kifejleszteni, majd piacra dobni. Az Apple iWatch még az idén jöhet, a Samsung is jelezte, hogy ilyen projekten dolgozik. A sorból a Google, a Sony és az LG Electronics sem maradhatott ki, legutóbb pedig a Microsoft jelentette be, hogy okos órán dolgozik. Ezek az eszközök átvennék az okostelefonok bizonyos funkcióit, hajlékony kijelzővel érve el a kompromisszumot a nagyobb kijelző és a kényelem között. Már van hasonló termék, hiszen a Pebble elkészítette saját megoldását, és a Plastic Logic is készített saját e-ink kijelzővel ellátott prototípust.