Berta Sándor
Még idén megjelenhetnek az olcsó kínai gyártók 4K tévéi
A következő hónapokban az előzetesen vártnál sokkal több 4K televíziót gyártanak az üzemekben. A készülékeket Ultra HD jelöléssel látják el és dobják piacra a vállalatok.
A nagy gyártók által az elmúlt hónapokban kiszállított termékek még borzasztóan drágák voltak, és továbbra sincsenek megfelelő tartalmak, ennek ellenére jelentős mértékben nő a 4K megjelenítést támogató, 4096 x 2304 képpontos felbontású panelek száma. A DisplaySearch elemzése szerint tavaly 63 000 darab 4K-panelt gyártottak, ezek többségét prototípusokba, míg egy részüket a csúcskategóriás televíziókba építették be.
A 4K×2K LCD TV panelek idén várható szállítása méret szerint csoportosítva
Az idén ezzel szemben az előrejelzések alapján 2,6 millió 4K-panelt fognak készíteni, ami 40-szeres növekedésnek felel meg. A piackutatók szerint az 50-65 collos (tehát a 127 és 165 centiméter közötti képátlójú) készülékek egyeduralma várható, az ennél kisebb vagy nagyobb panelek iránti igény ugyanis marginálisra tehető. Az AUO 55 és 65; az Innolux Corp. 39, 50, 58, 65 és 85; az LG Display 55, 65 és 84; a Samsung 65, 75 és 85; míg a Sharp 60 és 70 collos paneleket szállít. A partnerek között megtalálható a Sony, a Toshiba, a Panasonic, a Skyworth, a Hisense, az AOC/Philips, a Changhong, a Haier, a Vizio, a TCL, a Sharp, a Funai, a Konka, az LGE és a Samsung.
Egy 4K tévén négyszer annyi képpont van, mint egy Full HD kijelzőn: 3840 × 2160 pixeles, azaz egy 8 megapixeles fotót tud natívan megjeleníteni
Amíg a Sony és az LG a drágább eszközökre összpontosít, addig a kisebb kínai gyártók különböző kategóriákba osztották be a televíziókat. Mindez azt eredményezheti, hogy belátható időn belül ezek a társaságok is megjelennek a nemzetközi piacon és komoly árverseny alakulhat ki, ezáltal a piac további felhasználói csoportok előtt nyílhat meg. Erre szükség van azért is, hogy újabb tartalomszolgáltatók fedezzék fel maguknak ezt a szegmenst.
A nagy gyártók által az elmúlt hónapokban kiszállított termékek még borzasztóan drágák voltak, és továbbra sincsenek megfelelő tartalmak, ennek ellenére jelentős mértékben nő a 4K megjelenítést támogató, 4096 x 2304 képpontos felbontású panelek száma. A DisplaySearch elemzése szerint tavaly 63 000 darab 4K-panelt gyártottak, ezek többségét prototípusokba, míg egy részüket a csúcskategóriás televíziókba építették be.
A 4K×2K LCD TV panelek idén várható szállítása méret szerint csoportosítva
Az idén ezzel szemben az előrejelzések alapján 2,6 millió 4K-panelt fognak készíteni, ami 40-szeres növekedésnek felel meg. A piackutatók szerint az 50-65 collos (tehát a 127 és 165 centiméter közötti képátlójú) készülékek egyeduralma várható, az ennél kisebb vagy nagyobb panelek iránti igény ugyanis marginálisra tehető. Az AUO 55 és 65; az Innolux Corp. 39, 50, 58, 65 és 85; az LG Display 55, 65 és 84; a Samsung 65, 75 és 85; míg a Sharp 60 és 70 collos paneleket szállít. A partnerek között megtalálható a Sony, a Toshiba, a Panasonic, a Skyworth, a Hisense, az AOC/Philips, a Changhong, a Haier, a Vizio, a TCL, a Sharp, a Funai, a Konka, az LGE és a Samsung.
Egy 4K tévén négyszer annyi képpont van, mint egy Full HD kijelzőn: 3840 × 2160 pixeles, azaz egy 8 megapixeles fotót tud natívan megjeleníteni
Amíg a Sony és az LG a drágább eszközökre összpontosít, addig a kisebb kínai gyártók különböző kategóriákba osztották be a televíziókat. Mindez azt eredményezheti, hogy belátható időn belül ezek a társaságok is megjelennek a nemzetközi piacon és komoly árverseny alakulhat ki, ezáltal a piac további felhasználói csoportok előtt nyílhat meg. Erre szükség van azért is, hogy újabb tartalomszolgáltatók fedezzék fel maguknak ezt a szegmenst.