Berta Sándor
Átugorható reklámokkal robbantana az Apple TV
Jessica Lessin amerikai újságíró információi alapján a kaliforniai társaság egy olyan funkciót akar elhelyezni a televíziós szolgáltatásában, amellyel lehetővé válik a reklámblokkok átugrása.
Az Apple több mint egy éve tárgyal az amerikai kábelszolgáltatókkal az új rendszer bevezetéséről, ami lehetővé tenné az élő és az On-Demand tévéműsorok megtekintését egy beltéri egység vagy egy kompatibilis készülék segítségével. A legutóbbi tárgyalások során a társaság azt javasolta, hogy elérhetővé teszi szolgáltatása prémiumváltozatát is, amelynél az előfizetők elkerülhetik a hirdetéseket. A televízióadókat és a szolgáltatókat a kieső reklámbevételekért cserébe kárpótolná a cég.
Az egyelőre nem derült ki, hogy az Apple reklámátugró technológiája miben különbözne a jelenlegi megoldásoktól. Az elképzelést természetesen nem fogadták kitörő örömmel a műsorszolgáltatók, mivel a hirdetési bevételeik drasztikusan csökkenhetnek. Néhány piaci szereplő korábban már beperelte a Dish Network nevű vállalatot, amely tavaly hasonló technikát vezetett be. Az Apple által kínált kompenzáció viszont az álláspontjuk megváltoztatására késztetheti a társaságokat. Ennek oka, hogy az amerikai előfizetők egy része már most is alkalmaz olyan készülékeket, amelyek segítségével átugorhatják a reklámblokkokat és tőlük semmilyen kártérítést nem kérhetnek a televízióadók.
A múlt héten Tim Cook, az Apple elnök-vezérigazgatója és Eddy Cue, a vállalat alelnöke az Allen & Co. befektetési bank által szervezett konferencián már egyeztetett néhány médiacég képviselőjével. Ezek a tárgyalások a legnagyobb titokban zajlottak, csak annyi szivárgott ki, hogy a megbeszéléseken részt vett Phil Schiller, az Apple marketingügyekért felelős vezetője is.
Az Apple több mint egy éve tárgyal az amerikai kábelszolgáltatókkal az új rendszer bevezetéséről, ami lehetővé tenné az élő és az On-Demand tévéműsorok megtekintését egy beltéri egység vagy egy kompatibilis készülék segítségével. A legutóbbi tárgyalások során a társaság azt javasolta, hogy elérhetővé teszi szolgáltatása prémiumváltozatát is, amelynél az előfizetők elkerülhetik a hirdetéseket. A televízióadókat és a szolgáltatókat a kieső reklámbevételekért cserébe kárpótolná a cég.
Az egyelőre nem derült ki, hogy az Apple reklámátugró technológiája miben különbözne a jelenlegi megoldásoktól. Az elképzelést természetesen nem fogadták kitörő örömmel a műsorszolgáltatók, mivel a hirdetési bevételeik drasztikusan csökkenhetnek. Néhány piaci szereplő korábban már beperelte a Dish Network nevű vállalatot, amely tavaly hasonló technikát vezetett be. Az Apple által kínált kompenzáció viszont az álláspontjuk megváltoztatására késztetheti a társaságokat. Ennek oka, hogy az amerikai előfizetők egy része már most is alkalmaz olyan készülékeket, amelyek segítségével átugorhatják a reklámblokkokat és tőlük semmilyen kártérítést nem kérhetnek a televízióadók.
A múlt héten Tim Cook, az Apple elnök-vezérigazgatója és Eddy Cue, a vállalat alelnöke az Allen & Co. befektetési bank által szervezett konferencián már egyeztetett néhány médiacég képviselőjével. Ezek a tárgyalások a legnagyobb titokban zajlottak, csak annyi szivárgott ki, hogy a megbeszéléseken részt vett Phil Schiller, az Apple marketingügyekért felelős vezetője is.