Gyurkity Péter
Microsoft: nincs B-tervünk
A jelek szerint a szoftvercég nem készült egy alternatív tervvel arra az esetre, ha a jelenlegi stratégia nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket. Marad a Windows Phone és az egységes ökoszisztéma népszerűsítése.
A Windows Phone platform kapcsán visszatérő kérdés, hogy a redmondi cég által követett stratégia vajon mikor és mennyiben lehet végre valóban sikeres. A szoftver eddig nem hódította meg a széles tömegeket, piaci részesedése elenyésző a két nagy mellett, mi több, jó ideig a sokat eső BlackBerry rendszerrel vetélkedik majd a harmadik helyért.
A napokban azonban hivatalosan is megerősítést nyert a gyanú, miszerint a vállalatnál nem készültek alternatív tervvel, vagyis a jelenleg is látható elképzelés mellett tartanak majd ki a végsőkig. Erről maga Peter Klein, a cég pénzügyi igazgatója beszélt a Goldman Sachs Technology and Internet Conference alatt, kiemelve, hogy a megfelelő élményt nyújtva, a megfelelő árakon piacra dobott készülékekkel van esélyük a sikerre. Nagyjából így foglalható össze a jelenleg alkalmazott terv, ettől eltérő elképzelés egyelőre nem áll rendelkezésükre.
A feladat azonban valamivel összetettebb az optimálisnak tűnő árszint meghatározásánál, hiszen ez önmagában nem elegendő a tömegek meghódításához. A Windows platform előtérbe helyezése minden vonalon, a viszonylag egységes ökoszisztéma megteremtése és annak kiterjesztése az, ami rábírhatja a vásárlókat a váltásra, legalábbis ebben bíznak a cég illetékesei. A hardvergyártókkal szorosan együttműködve igyekeztek elérni, hogy minél több eltérő készüléken legyen elérhető a szoftver (a Windows 8, a Windows RT, illetve a Windows Phone), ez azonban nagyon lassan szállítja az eredményeket, amelyek eddig mindössze egy 3 százalékos piaci részesedés megszerzésére bizonyultak elegendőnek.
Amennyiben ez hosszú távon nem vezet a szoftver megerősödéséhez, nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft komoly gondban lesz.
A Windows Phone platform kapcsán visszatérő kérdés, hogy a redmondi cég által követett stratégia vajon mikor és mennyiben lehet végre valóban sikeres. A szoftver eddig nem hódította meg a széles tömegeket, piaci részesedése elenyésző a két nagy mellett, mi több, jó ideig a sokat eső BlackBerry rendszerrel vetélkedik majd a harmadik helyért.
A napokban azonban hivatalosan is megerősítést nyert a gyanú, miszerint a vállalatnál nem készültek alternatív tervvel, vagyis a jelenleg is látható elképzelés mellett tartanak majd ki a végsőkig. Erről maga Peter Klein, a cég pénzügyi igazgatója beszélt a Goldman Sachs Technology and Internet Conference alatt, kiemelve, hogy a megfelelő élményt nyújtva, a megfelelő árakon piacra dobott készülékekkel van esélyük a sikerre. Nagyjából így foglalható össze a jelenleg alkalmazott terv, ettől eltérő elképzelés egyelőre nem áll rendelkezésükre.
A feladat azonban valamivel összetettebb az optimálisnak tűnő árszint meghatározásánál, hiszen ez önmagában nem elegendő a tömegek meghódításához. A Windows platform előtérbe helyezése minden vonalon, a viszonylag egységes ökoszisztéma megteremtése és annak kiterjesztése az, ami rábírhatja a vásárlókat a váltásra, legalábbis ebben bíznak a cég illetékesei. A hardvergyártókkal szorosan együttműködve igyekeztek elérni, hogy minél több eltérő készüléken legyen elérhető a szoftver (a Windows 8, a Windows RT, illetve a Windows Phone), ez azonban nagyon lassan szállítja az eredményeket, amelyek eddig mindössze egy 3 százalékos piaci részesedés megszerzésére bizonyultak elegendőnek.
Amennyiben ez hosszú távon nem vezet a szoftver megerősödéséhez, nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoft komoly gondban lesz.