Gyurkity Péter
Samsung-Nokia-Apple hármas a 2012-es mobillista élén
A címben szereplő három gyártó vezeti a tavalyi év mobiltelefonos ranglistáját, ám míg az első és a harmadik helyezett jobban, a második kifejezetten rosszabbul szerepelt. A Huawei már harmadik az okostelefonoknál.
A Gartner piackutató cég most tette közzé a 2012-es év, valamint annak utolsó negyedére vonatkozó összefoglaló adatait, amelyből jól kivehető a mobiltelefonos, illetve azon belül az okostelefonos szegmens erősorrendje. Nagy meglepetés nem ér bennünket, hiszen az eddigi trend folytatódott, bár a kínai gyártó előretörése mindenképpen látványos.
Mindkét táblázaton jól látszik a Nokia gyors visszaesése, ők súlyos százalékokat veszítettek mind az éves, mind pedig a negyedéves viszonylatban. Többek között ennek, illetve a Samsung folyamatosan jó eredményének köszönhető a helycsere a két cég között, a dél-koreai gyártó immár a teljes mobiltelefonos piac 22 százalékát uralja, míg finn riválisa 23 helyett kénytelen beérni 18-19 százalékkal (az újonnan leszállított készülékeket tekintve). Az Apple a harmadik helyre futott be, ők ugyan kizárólag okostelefonokat értékesítenek, ez azonban mégis elég volt a teljes szegmens 7-9 százalékára, attól függően, hogy a teljes évet, avagy annak utolsó három hónapját nézzük. A többiek a futottak még kategóriába tartoznak, 4 százalék alatti befolyásukkal nem igazán hatnak a főbb trendekre.
A Huawei nem is tűnik fontos szereplőnek ezen adatok alapján, ám az okostelefonok területén jóval egyértelműbb a kínai versenyző felzárkózása. A tavalyi évben több mint 27 millió ilyen készüléket adtak el, ezzel csaknem megduplázták az egy évvel korábbi számot, így első alkalommal értek fel a dobogóra (annak is harmadik fokára az okosok szegmensén belül). Idén a nemzetközi piacok lesznek majd különösen fontosak számukra, annak ellenére, hogy a hazai már a méretéből adódóan is nagy lehetőségeket rejt magában.
A Nokia az olcsóbb Asha telefonok, valamint a legújabb Lumia változatok révén javított picit az utolsó negyedévben, ez azonban nem volt elég a visszaesés megállításához. Hozzájuk hasonlóan a RIM (immár BlackBerry) is sokat veszített befolyásából, ők a teljes mobilpiac alig 2 százalékát mondhatják magukénak, az operációs rendszerek terén pedig várhatóan a Windows Phone platformmal lesznek versenyben a harmadik helyért, 3-4 százalék körüli részesedéssel. Az Android itt már 70 százaléknál tart, míg az iOS 20 százalék körüli eredményével a második.
A Gartner piackutató cég most tette közzé a 2012-es év, valamint annak utolsó negyedére vonatkozó összefoglaló adatait, amelyből jól kivehető a mobiltelefonos, illetve azon belül az okostelefonos szegmens erősorrendje. Nagy meglepetés nem ér bennünket, hiszen az eddigi trend folytatódott, bár a kínai gyártó előretörése mindenképpen látványos.
Mindkét táblázaton jól látszik a Nokia gyors visszaesése, ők súlyos százalékokat veszítettek mind az éves, mind pedig a negyedéves viszonylatban. Többek között ennek, illetve a Samsung folyamatosan jó eredményének köszönhető a helycsere a két cég között, a dél-koreai gyártó immár a teljes mobiltelefonos piac 22 százalékát uralja, míg finn riválisa 23 helyett kénytelen beérni 18-19 százalékkal (az újonnan leszállított készülékeket tekintve). Az Apple a harmadik helyre futott be, ők ugyan kizárólag okostelefonokat értékesítenek, ez azonban mégis elég volt a teljes szegmens 7-9 százalékára, attól függően, hogy a teljes évet, avagy annak utolsó három hónapját nézzük. A többiek a futottak még kategóriába tartoznak, 4 százalék alatti befolyásukkal nem igazán hatnak a főbb trendekre.
A Huawei nem is tűnik fontos szereplőnek ezen adatok alapján, ám az okostelefonok területén jóval egyértelműbb a kínai versenyző felzárkózása. A tavalyi évben több mint 27 millió ilyen készüléket adtak el, ezzel csaknem megduplázták az egy évvel korábbi számot, így első alkalommal értek fel a dobogóra (annak is harmadik fokára az okosok szegmensén belül). Idén a nemzetközi piacok lesznek majd különösen fontosak számukra, annak ellenére, hogy a hazai már a méretéből adódóan is nagy lehetőségeket rejt magában.
A Nokia az olcsóbb Asha telefonok, valamint a legújabb Lumia változatok révén javított picit az utolsó negyedévben, ez azonban nem volt elég a visszaesés megállításához. Hozzájuk hasonlóan a RIM (immár BlackBerry) is sokat veszített befolyásából, ők a teljes mobilpiac alig 2 százalékát mondhatják magukénak, az operációs rendszerek terén pedig várhatóan a Windows Phone platformmal lesznek versenyben a harmadik helyért, 3-4 százalék körüli részesedéssel. Az Android itt már 70 százaléknál tart, míg az iOS 20 százalék körüli eredményével a második.