Berta Sándor
Leállítja az Apple a Ping zenei közösségi hálózatot
Kevesebb, mint két év telt el a szolgáltatás bejelentése és elindítása óta, azonban az Apple vezetői úgy döntöttek: nem várnak tovább a sikerekre. Ez pedig azt jelenti, hogy megpecsételődött a Ping sorsa.
Az All Things Digital amerikai blog szivárogtatta ki azt a hírt, miszerint a zenei közösségi hálózat már csak az iTunes következő verziójának megjelenéséig lesz elérhető. A platformot még 2010 szeptemberében mutatta be Steve Jobs és már akkor 23 országban összesen több, mint 160 millió iTunes-használó csatlakozhatott hozzá, megosztva másokkal zenei tippjeit vagy akár koncertjegyeket. Mindez közvetlenül az iTunes szoftverén keresztül volt megvalósítható és természetesen az értékesített zeneszámok vagy koncertjegyek után járó bevételből az Apple is vastagon részesedett.
Az ötlet nem bizonyult sikeresnek. Ugyan a Pinget két nappal az elindítása után már egymillióan használták, de rövid időn belül spam árasztotta el és hosszú távon sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Apple nem fejlesztette a platformot, az utolsó új funkciókat 2010 végén mutatták be. A kaliforniai társaság most azt tervezi, hogy leállítja a projektet és a jövőben szorosabban együttműködik a Twitterrel, illetve a Facebookkal azért, hogy termékeit közösségi funkciókkal láthassa el.
Tim Cook legutóbb ezekkel a szavakkal kommentálta a Ping sorsának alakulását: "Megpróbáltuk ezt a dolgot és úgy gondolom, hogy a felhasználók szavaztak róla és azt mondták: nem érdemes több energiát fektetni bele." Az All Things Digital szerkesztői szerint a fő problémát az jelentheti, hogy az Apple nagyszerű munkát végez ha hardverekről vagy szoftverekről van szó, de a közösségi hálózatokkal nincsenek tapasztalatai. A Ping a kezdetektől egy olyan megoldás volt, ami túlzottan arra koncentrált, hogy a közösségi interakciók helyett a kereskedelmet helyezze előtérbe.
Az All Things Digital amerikai blog szivárogtatta ki azt a hírt, miszerint a zenei közösségi hálózat már csak az iTunes következő verziójának megjelenéséig lesz elérhető. A platformot még 2010 szeptemberében mutatta be Steve Jobs és már akkor 23 országban összesen több, mint 160 millió iTunes-használó csatlakozhatott hozzá, megosztva másokkal zenei tippjeit vagy akár koncertjegyeket. Mindez közvetlenül az iTunes szoftverén keresztül volt megvalósítható és természetesen az értékesített zeneszámok vagy koncertjegyek után járó bevételből az Apple is vastagon részesedett.
Az ötlet nem bizonyult sikeresnek. Ugyan a Pinget két nappal az elindítása után már egymillióan használták, de rövid időn belül spam árasztotta el és hosszú távon sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Apple nem fejlesztette a platformot, az utolsó új funkciókat 2010 végén mutatták be. A kaliforniai társaság most azt tervezi, hogy leállítja a projektet és a jövőben szorosabban együttműködik a Twitterrel, illetve a Facebookkal azért, hogy termékeit közösségi funkciókkal láthassa el.
Tim Cook legutóbb ezekkel a szavakkal kommentálta a Ping sorsának alakulását: "Megpróbáltuk ezt a dolgot és úgy gondolom, hogy a felhasználók szavaztak róla és azt mondták: nem érdemes több energiát fektetni bele." Az All Things Digital szerkesztői szerint a fő problémát az jelentheti, hogy az Apple nagyszerű munkát végez ha hardverekről vagy szoftverekről van szó, de a közösségi hálózatokkal nincsenek tapasztalatai. A Ping a kezdetektől egy olyan megoldás volt, ami túlzottan arra koncentrált, hogy a közösségi interakciók helyett a kereskedelmet helyezze előtérbe.