17
  • hurkaur
    #17
    tl;dr. foleg egy huszonhatezredik anti-apple viziohoz.
  • end3
    #16
    A mobiltechnológia egy ideig-óráig elviszi a céget. De ezt egy-két évente meg kell venni. Jönnek új "istenek" és az embertömeg "átvásárol" máshova. Mindég voltak zseniális "marketing" termékek. Jelenleg az Apple még őrzi a "mindenekfelettállóság" nimbuszát. Nem támadják a vírusok, látszólag nem könnyen hallgat bele a rendszerébe a fél világ. Az Apple "megvédi" a rá áldozókat. Felruházza őket a többiektől való "megkülönböztethetőség érzésével". Azért veszélyes dolog az, ha "egytípusú" divattermék a fő "haszonhozó." Szerintem hosszabbtávon, már a több lábon álló, saját technológiákkal rendelkező Samsung-gal szemben is esélytelen. De ahogy az Intel procik mellett labdába rugott az ARM, úgy a mobilvilágban is vannak, lesznek újabb kihívók. Szerintem sokan, (Úgy kb. 1,2-3 milliárd szorgos kis "hangyára" gondolok... :-) )

    És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy technológiát tekintve egy Intel hol van egy Apple-hez képest. "dizájnercég" modta itt korábban Valaki..., a divat múló dolog!

    A marketingesek nagyot hibáznak, amikor kidobnak egy ilyen "nagyszerű", közösségformáló lehetőséget. Csak le kellett volna mondani némi aprópénzről, ti. valóban lehessen szabadabban megosztani az egyszer már valaki által kifizetett zenéket. Ilyen korlátok, - ha egyáltalán felmerülnek, - mindenhol a "közösségelleneséget", ezáltal a konkrét közösségi oldal leépülését jelentheti.

    Ahol az "Apple-fan"-okat kell-lehet "tápolni", abban van (lett volna,) az Apple "jövőévi" kiosztható osztaléka. Ha jól csinálják a portált, a marketing ott szinte kézzelfoghatóan, nap-mint-nap nekik dolgozik. (Mert a jó termék életet lehel a portálba, a portál meg további keresletett támaszt a termék iránt. Ráadásul a fan-oknak sztárra is szükségük van, (Jobs) és azt újra fel kellene építeni, a portál ebben is sokat segíthetne. Persze ahol a részvényesek vizsgálják a költségeket, ott egy veszteséges szolgáltatásnak nem sokáig lehet tere. Ők a "jelenlét" költségeit inkább egy kívülállóval fizettetnék meg. (Facebook) De ott minden az "egyenkékről" szól. Az hosszabbtávon nem a "fan"-ok univerzuma. De például a jelenleg sok működő iPhon-ra, iTab-ra miért nem lehet egy csaknem "nélkülözhetetlen" hálózati szolgáltatás-csomagot kitalálni? (Persze nem egy "cloud"-ra gondoltam. - Vagy meg kell venni a Facebook-ot, és tovább fejleszteni, Apple-síteni.)

    (A BlackBerry is, a Nokia is mekkora "ágyú" volt néhány évvel ezelőtt, és ma mulandóság mindkettő...! Elfelejtették, hogy a vevőik jelentik a holnapi "betevőt". Eltávolodtak tőlük.

    Nem szeretnék korán károgni, de.., ja..., most már az értékállóság miatt..., nem vennék Apple részvényt.
    (Kivéve, ha véletlenül beruháznának mondjuk a Facebookba!)
  • Papichulo
    #15
    Ha ebben ilyen biztos vagy, akkor: NASDAQ:AAPL short :)
  • end3
    #14
    A TV a tömegek szórakozása, így a reklámok hatása is őket érinti elsősorban. A TV-reklám, ha sokan elkapcsolják is, mindíg működik. Az értékesítésel foglalkozók tudnának erről mesélni. (A reklámokat legtöbbször már csak akkor kapcsolják el, ha már "elégszer" megnézték.) Az iskolázottabb, ígényesebb része a társadalomnak mindíg a szűkebb csoport. A TV helyett az internet elsősorban az ő választásuk. (A DVD, Blu-Ray házimozi, a letöltögetés is.) Persze amikor ezt, vagy azt a filmet letöltötték a statisztikák szerint egy-két millióan világszerte, akkor az viszonylag nagy szám, de messze van a világon a TV-közvetítés alatti nézők (a reklámokkal könnyen befolyásolható nézők!) számától. Az emberek azon része, aki nem szereti, ha bármikor félbeszakítják reklámokkal a filmjeit, internetes oldalait, ha megmodják mit kell gondolnia valamiről, vagy ha folyamatosan a "nemiszervénekhosszát" méricskélik, (lsd. Google, Facebook, stb.) a nagy világhálón keresztül, - azaz más szóval, akár "antiszociálisközösségi" viselkedésűek, - nos.., szerintem Ők vannak kevesebben!!! Apple Store közösség működése valószínűleg nagyon szűken a megvásárolt zeneszámok kontrolljáról és az újabb és újabb vásárlásokról szólt. Persze, hogy nem lehetett különösebben sikeres. Az emberek amióta a világ-világ csereberélnek, (ma "ingyenmegosztanak"). Nos ez már nem fért bele az Apple Store-s közösségi szerzői jogvédelembe. Vásárolni szabad, akkor is ha rövidesen kiderül, hogy használhatatlan amit megvettél, (akár háromszor is újra megveheted egymás után.- persze különböző készülékeken!) Ingyen hozzáférni, élvezni valamit = lopás! Ha nem maximalizálható valahol a haszon, a "lehúzás", akkor azt egyértelműen be kell zárni.
  • Bannedusermail
    #13
    Gondolom az ismerősi köröd a hippikommunás szomszédjaidból áll, esetleg egy bentlakásos harikrisna gyülekezetből.
  • Bannedusermail
    #12
    Jól veszem ki, hogy ez egy olyan "közösségi" oldal volt, ahová azért kellett volna bárkinek is regisztrálnia, hogy utána ajánlgassa az ismerőseinek az iTunson lévő zeneszámokat megvételre?

    Az indulásnál megmondtam volna, hogy ebből bukta lesz.
  • mad mind
    #11
    Te és az ismerőseid, nem statisztikai kategória. Az én ismerőseim közül egynek sincs D kategóriás jogsija, mégse mondom, hogy ezért senkinek sincs.
  • sanyicks
    #10
    ja 2008-előtt is sok jót bizonyított az ingatlanpiac növekedése :) lásd azóta is nagyon növekedik, nem volt semmi probléma :D
  • Cat #9
    Nekem és rengeteg ismerösömnek sok éve nincs tévéje. Egyszerűen felesleges. (Nem az áráról van szó, filmeket projektoron nézek.)
  • Justil
    #8
    Naja, hat en szemelyszerint adok az almanak ugy 5-10 evet, utana se hire se hamva nem lesz.
  • Macc
    #7
    Ennyit a ping-rol... Viszont hogy-hogy nem volt itt hir retinas Macbook Pro-rol? Pedig mar kikialtottak a legszerelhetetlenebb gepnek is, lenne min csamcsogni!
  • Szemjuel
    #6
    ezt bizonyítja az idei évi növekedésük is... :D
  • SNP
    #5
    Steve Jobs nélkül nemmegy az apple-nek!!!!
  • DjDano
    #4
    Szerintem te nagyon lebecsülöd a Facebook marketinghatékonyságát... A tévézésről írt elméleted meg úgy hülyeség ahogy van. A nagy kereskedelmi TV-k legfőbb közönsége pont a 18-36 éves korosztály.
  • fergusonpapa
    #3
    Miről beszélsz? Az okés hogy a fiatalok már letőltik és megnézik,akár egész évadot egyben.. de azért TV-t igen csak még néznek föleg 5-6óra után. Ehez elég csak szétnéznem és láttom az emberek szokását,annyi változotott hogy mint mondtam fiatalabb réteg inkább letölti, és hogy több tv csatorna van,nem nagyon éri meg reklámozni mert fogod és elkapcsolod..
  • Cat #2
    Mert sok cégnek csak a tömeges elérés olcsósága számít, ezért hirdetnek tévében is. Pedig ki néz manapság tévét? A munkanélküliek meg a nyugdíjasok.

    A marketingesek annyit látnak, hogy több százmillió ember van egy helyen, ezért nekik mindenképpen jelen kell itt lenniük. Azt már nem látják, hogy nem kattint senki a reklámjaikra, sőt, akár idegesíti is a látogatókat, azok blokkolják a hirdetéseket, és a látogatóbázis sem tartozik a legideálisabbak közé.
  • tom..
    #1
    Lassan már minden cég a Facebook-on akar reklámozni. Érdekes lenne megnézni ha az FB egyszercsak behalna. Mit csinálnának? Vannak cégek akiknek már az FB az elsődleges célcsoportja..