Berta Sándor
Az Apple és a Google is mobil szolgáltatóvá válhat
A hálózatüzemeltetőket stratégiai tanácsokkal segítő Whitey Bluestein úgy vélte, hogy előbb az Apple, majd a keresőcég is megjelenhet szolgáltatóként a mobil piacon.
"Az Apple belátható időn belül nagykereskedelmi szerződéseket fog kötni egy vagy több mobil szolgáltatóval, így képes lesz a mobil előfizetéseket közvetlenül értékesíteni az ügyfelei felé" - jelentette ki Whitey Bluestein a barcelonai Informa MVNO konferencián. A szakértő abból indult ki, hogy a konszern először adattarifákat fog kínálni az iPad-tulajdonosok számára, a következő lépés pedig az iPhone-használóknak kínált különböző telefonálási és roamingkonstrukciók lesz. Amennyiben ezek a dolgok valóban megvalósulnak, úgy komoly hatással lehetnek a mobil piacra, hiszen figyelembe kell venni az Apple piaci erejét is. A társaság rendelkezik minden olyan fontos elemmel, amelyeknek köszönhetően a világ legnagyobb virtuális hálózatüzemeltetőjévé válhat. Ezek a cégek nem rendelkeznek saját infrastruktúrákkal, hanem kibérelik a szükséges kapacitást más üzemeltetőktől és ezt a költséget integrálják a saját áraikba.
Az Apple a megfelelő ajánlatokat minden bizonnyal nagyon sikeresen tudná értékesíteni, mivel képes lenne ezeket a termékeket célzottan az ügyfelei igényeire szabni, ami általában a hálózatüzemeltetőknek csak nagyon ritkán sikerül. Ehhez még hozzájön az is, hogy az Apple egy rendkívül erős és sikeres márka, 250 millió iTunes-fiók és világszerte 363 kiskereskedelmi bolt tartozik hozzá. Egy ilyen lépéssel alapvetően megváltozna, s még szorosabb lenne a társaság és ügyfelei viszonya. Amennyiben ez a modell beválna, úgy Bluestein szerint a Google is rá lenne kényszerülve arra, hogy rövid időn belül kövesse az Apple példáját.
"Az Apple belátható időn belül nagykereskedelmi szerződéseket fog kötni egy vagy több mobil szolgáltatóval, így képes lesz a mobil előfizetéseket közvetlenül értékesíteni az ügyfelei felé" - jelentette ki Whitey Bluestein a barcelonai Informa MVNO konferencián. A szakértő abból indult ki, hogy a konszern először adattarifákat fog kínálni az iPad-tulajdonosok számára, a következő lépés pedig az iPhone-használóknak kínált különböző telefonálási és roamingkonstrukciók lesz. Amennyiben ezek a dolgok valóban megvalósulnak, úgy komoly hatással lehetnek a mobil piacra, hiszen figyelembe kell venni az Apple piaci erejét is. A társaság rendelkezik minden olyan fontos elemmel, amelyeknek köszönhetően a világ legnagyobb virtuális hálózatüzemeltetőjévé válhat. Ezek a cégek nem rendelkeznek saját infrastruktúrákkal, hanem kibérelik a szükséges kapacitást más üzemeltetőktől és ezt a költséget integrálják a saját áraikba.
Az Apple a megfelelő ajánlatokat minden bizonnyal nagyon sikeresen tudná értékesíteni, mivel képes lenne ezeket a termékeket célzottan az ügyfelei igényeire szabni, ami általában a hálózatüzemeltetőknek csak nagyon ritkán sikerül. Ehhez még hozzájön az is, hogy az Apple egy rendkívül erős és sikeres márka, 250 millió iTunes-fiók és világszerte 363 kiskereskedelmi bolt tartozik hozzá. Egy ilyen lépéssel alapvetően megváltozna, s még szorosabb lenne a társaság és ügyfelei viszonya. Amennyiben ez a modell beválna, úgy Bluestein szerint a Google is rá lenne kényszerülve arra, hogy rövid időn belül kövesse az Apple példáját.