end3#14
A TV a tömegek szórakozása, így a reklámok hatása is őket érinti elsősorban. A TV-reklám, ha sokan elkapcsolják is, mindíg működik. Az értékesítésel foglalkozók tudnának erről mesélni. (A reklámokat legtöbbször már csak akkor kapcsolják el, ha már "elégszer" megnézték.) Az iskolázottabb, ígényesebb része a társadalomnak mindíg a szűkebb csoport. A TV helyett az internet elsősorban az ő választásuk. (A DVD, Blu-Ray házimozi, a letöltögetés is.) Persze amikor ezt, vagy azt a filmet letöltötték a statisztikák szerint egy-két millióan világszerte, akkor az viszonylag nagy szám, de messze van a világon a TV-közvetítés alatti nézők (a reklámokkal könnyen befolyásolható nézők!) számától. Az emberek azon része, aki nem szereti, ha bármikor félbeszakítják reklámokkal a filmjeit, internetes oldalait, ha megmodják mit kell gondolnia valamiről, vagy ha folyamatosan a "nemiszervénekhosszát" méricskélik, (lsd. Google, Facebook, stb.) a nagy világhálón keresztül, - azaz más szóval, akár "antiszociálisközösségi" viselkedésűek, - nos.., szerintem Ők vannak kevesebben!!! Apple Store közösség működése valószínűleg nagyon szűken a megvásárolt zeneszámok kontrolljáról és az újabb és újabb vásárlásokról szólt. Persze, hogy nem lehetett különösebben sikeres. Az emberek amióta a világ-világ csereberélnek, (ma "ingyenmegosztanak"). Nos ez már nem fért bele az Apple Store-s közösségi szerzői jogvédelembe. Vásárolni szabad, akkor is ha rövidesen kiderül, hogy használhatatlan amit megvettél, (akár háromszor is újra megveheted egymás után.- persze különböző készülékeken!) Ingyen hozzáférni, élvezni valamit = lopás! Ha nem maximalizálható valahol a haszon, a "lehúzás", akkor azt egyértelműen be kell zárni.