• end3
    #16
    A mobiltechnológia egy ideig-óráig elviszi a céget. De ezt egy-két évente meg kell venni. Jönnek új "istenek" és az embertömeg "átvásárol" máshova. Mindég voltak zseniális "marketing" termékek. Jelenleg az Apple még őrzi a "mindenekfelettállóság" nimbuszát. Nem támadják a vírusok, látszólag nem könnyen hallgat bele a rendszerébe a fél világ. Az Apple "megvédi" a rá áldozókat. Felruházza őket a többiektől való "megkülönböztethetőség érzésével". Azért veszélyes dolog az, ha "egytípusú" divattermék a fő "haszonhozó." Szerintem hosszabbtávon, már a több lábon álló, saját technológiákkal rendelkező Samsung-gal szemben is esélytelen. De ahogy az Intel procik mellett labdába rugott az ARM, úgy a mobilvilágban is vannak, lesznek újabb kihívók. Szerintem sokan, (Úgy kb. 1,2-3 milliárd szorgos kis "hangyára" gondolok... :-) )

    És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy technológiát tekintve egy Intel hol van egy Apple-hez képest. "dizájnercég" modta itt korábban Valaki..., a divat múló dolog!

    A marketingesek nagyot hibáznak, amikor kidobnak egy ilyen "nagyszerű", közösségformáló lehetőséget. Csak le kellett volna mondani némi aprópénzről, ti. valóban lehessen szabadabban megosztani az egyszer már valaki által kifizetett zenéket. Ilyen korlátok, - ha egyáltalán felmerülnek, - mindenhol a "közösségelleneséget", ezáltal a konkrét közösségi oldal leépülését jelentheti.

    Ahol az "Apple-fan"-okat kell-lehet "tápolni", abban van (lett volna,) az Apple "jövőévi" kiosztható osztaléka. Ha jól csinálják a portált, a marketing ott szinte kézzelfoghatóan, nap-mint-nap nekik dolgozik. (Mert a jó termék életet lehel a portálba, a portál meg további keresletett támaszt a termék iránt. Ráadásul a fan-oknak sztárra is szükségük van, (Jobs) és azt újra fel kellene építeni, a portál ebben is sokat segíthetne. Persze ahol a részvényesek vizsgálják a költségeket, ott egy veszteséges szolgáltatásnak nem sokáig lehet tere. Ők a "jelenlét" költségeit inkább egy kívülállóval fizettetnék meg. (Facebook) De ott minden az "egyenkékről" szól. Az hosszabbtávon nem a "fan"-ok univerzuma. De például a jelenleg sok működő iPhon-ra, iTab-ra miért nem lehet egy csaknem "nélkülözhetetlen" hálózati szolgáltatás-csomagot kitalálni? (Persze nem egy "cloud"-ra gondoltam. - Vagy meg kell venni a Facebook-ot, és tovább fejleszteni, Apple-síteni.)

    (A BlackBerry is, a Nokia is mekkora "ágyú" volt néhány évvel ezelőtt, és ma mulandóság mindkettő...! Elfelejtették, hogy a vevőik jelentik a holnapi "betevőt". Eltávolodtak tőlük.

    Nem szeretnék korán károgni, de.., ja..., most már az értékállóság miatt..., nem vennék Apple részvényt.
    (Kivéve, ha véletlenül beruháznának mondjuk a Facebookba!)