Berta Sándor
Receptek egy sikeres Microsoft tábla PC-hez
Ugyan a jelenlegi legsikeresebb tábla-PC az Apple műhelyéből származik, de a redmondi cég is hasonló eredményt érhetne el, ha Steve Ballmerék néhány dologra odafigyelnének.
A Microsoftról sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ne lenne ambíciózus vállalat. A társaság vezetői általában pénzt nem kímélve valósítják meg terveiket, vegyük példának csak az Xbox esetét. Steve Ballmer pedig megirigyelte az Apple és az iPad sikereit, így csak idő kérdése, hogy az óriáscég mikor jelentkezik egy saját tábla PC-vel. A szakember egy konferencián maga ismerte el, hogy egy olyan szoftverplatformon dolgoznak, amelyen a hordozható érintőképernyős számítógépekhez lehet majd alkalmazásokat kínálni, emellett pedig a hardvergyártókkal közösen új készülékkoncepciókat is vizsgálnak.
A tábla PC-k piaca rendkívül komoly növekedési lehetőségeket kínál a vállalat számára és az is a Microsoft malmára hajtja a vizet, hogy az iPadnek még nincs komoly konkurense. Az Apple pozíciója azonban közel sem megrendíthetetlen, ezt támasztja alá az Android sikere is. A Google mobil operációs rendszere csak 2008 októberében, másfél évvel az iPhone megjelenése után jelent meg a piacon, de az idei esztendő második negyedévében már több Androidot futtató készüléket adtak el, mint iPhone-t. Szintén a redmondiak helyzetét könnyítheti, hogy az elemzők nem veszik komolyan a terveiket és nem számolnak az óriáscéggel, mint tábla PC gyártóval.
A Financial Times elemzője szerint a Microsoftnak csupán néhány dologra kell ügyelnie. Az első és legfontosabb, hogy termékét ne az IT-szakemberek, hanem a felhasználók szemszögéből tervezze meg. A fő hangsúlynak az intuitív és egyszerű kezelésen kell lennie, független attól, hogy internetezésről, e-mailezésről, közösségi hálózatokról, helyhez kötött szolgáltatásokról vagy alkalmazásokról van szó.
Minden programnak egyszerűnek kell lennie, a készüléknek pedig jól összerakottnak és csinosnak kell lennie. Utóbbi fontos szempont, hiszen egyre több nő vásárol műszaki eszközöket. Továbbá el kell felejteni azt a dogmát, hogy minden készülékhez elegendő ugyanaz az operációs rendszer. Egy tábla PC-nél nincs szükség a Windows 7-re, mivel senki sem akar rajta adatbázisokat programozni vagy fotókat szerkeszteni. Ezekre a feladatokra ott vannak a laptopok és a PC-k.
A fejlesztést célszerű lenne egy külön részlegbe kiszervezni, mivel a Windows Mobile és Zune példája bebizonyította, hogy a Microsoft nem képes elég gyorsan és bátran innovatív termékeket megalkotni. Fontos az is, hogy kialakítsanak egy jól működő alkalmazásplatformot. Nem feltétlenül van szükség 200 000 szoftverre, elég, ha csak 200 van, de azok zökkenőmentesen működjenek és biztosítsák a készülékben rejlő lehetőségek teljes kiaknázását. Ezenkívül a Microsoftnak ügyelnie kell arra is, hogy az új eszköz ne legyen túl drága. Miért fizetne valaki 700 eurót egy iPhone-ért, ha 250 euróért kaphat egy hasonló funkciókkal ellátott készüléket?
Nem elegendő ugyanakkor csak SD-memóriakártyahellyel, USB-portokkal és cserélhető akkumulátorokkal ellátni a terméket, hanem egyedivé kell tenni és biztosítani kell az embereknek, hogy tetszőlegesen választhassák meg a méretét, a felszereltségét, az anyagát és a színét. Az egyediséghez hozzájárulhat az Outlook integrálása az új rendszerbe. Egy biztonságos és stabil Outlook sok felhasználó számára vonzóvá teheti az új platformot. Ugyanez a helyzet az Xbox-játékok integrálásával is, ezzel szintén további ügyfeleket lehetne megnyerni. Mennyire egyszerű lenne, ha egy Xboxon elkezdett játékot bárki az új készüléken folytathatna? A legfontosabb tehát, hogy a Microsoft könnyen egy iPad-gyilkos eszközt alkothat, ha odafigyel a részletekre is.
A Microsoftról sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ne lenne ambíciózus vállalat. A társaság vezetői általában pénzt nem kímélve valósítják meg terveiket, vegyük példának csak az Xbox esetét. Steve Ballmer pedig megirigyelte az Apple és az iPad sikereit, így csak idő kérdése, hogy az óriáscég mikor jelentkezik egy saját tábla PC-vel. A szakember egy konferencián maga ismerte el, hogy egy olyan szoftverplatformon dolgoznak, amelyen a hordozható érintőképernyős számítógépekhez lehet majd alkalmazásokat kínálni, emellett pedig a hardvergyártókkal közösen új készülékkoncepciókat is vizsgálnak.
A tábla PC-k piaca rendkívül komoly növekedési lehetőségeket kínál a vállalat számára és az is a Microsoft malmára hajtja a vizet, hogy az iPadnek még nincs komoly konkurense. Az Apple pozíciója azonban közel sem megrendíthetetlen, ezt támasztja alá az Android sikere is. A Google mobil operációs rendszere csak 2008 októberében, másfél évvel az iPhone megjelenése után jelent meg a piacon, de az idei esztendő második negyedévében már több Androidot futtató készüléket adtak el, mint iPhone-t. Szintén a redmondiak helyzetét könnyítheti, hogy az elemzők nem veszik komolyan a terveiket és nem számolnak az óriáscéggel, mint tábla PC gyártóval.
A Financial Times elemzője szerint a Microsoftnak csupán néhány dologra kell ügyelnie. Az első és legfontosabb, hogy termékét ne az IT-szakemberek, hanem a felhasználók szemszögéből tervezze meg. A fő hangsúlynak az intuitív és egyszerű kezelésen kell lennie, független attól, hogy internetezésről, e-mailezésről, közösségi hálózatokról, helyhez kötött szolgáltatásokról vagy alkalmazásokról van szó.
Minden programnak egyszerűnek kell lennie, a készüléknek pedig jól összerakottnak és csinosnak kell lennie. Utóbbi fontos szempont, hiszen egyre több nő vásárol műszaki eszközöket. Továbbá el kell felejteni azt a dogmát, hogy minden készülékhez elegendő ugyanaz az operációs rendszer. Egy tábla PC-nél nincs szükség a Windows 7-re, mivel senki sem akar rajta adatbázisokat programozni vagy fotókat szerkeszteni. Ezekre a feladatokra ott vannak a laptopok és a PC-k.
A fejlesztést célszerű lenne egy külön részlegbe kiszervezni, mivel a Windows Mobile és Zune példája bebizonyította, hogy a Microsoft nem képes elég gyorsan és bátran innovatív termékeket megalkotni. Fontos az is, hogy kialakítsanak egy jól működő alkalmazásplatformot. Nem feltétlenül van szükség 200 000 szoftverre, elég, ha csak 200 van, de azok zökkenőmentesen működjenek és biztosítsák a készülékben rejlő lehetőségek teljes kiaknázását. Ezenkívül a Microsoftnak ügyelnie kell arra is, hogy az új eszköz ne legyen túl drága. Miért fizetne valaki 700 eurót egy iPhone-ért, ha 250 euróért kaphat egy hasonló funkciókkal ellátott készüléket?
Nem elegendő ugyanakkor csak SD-memóriakártyahellyel, USB-portokkal és cserélhető akkumulátorokkal ellátni a terméket, hanem egyedivé kell tenni és biztosítani kell az embereknek, hogy tetszőlegesen választhassák meg a méretét, a felszereltségét, az anyagát és a színét. Az egyediséghez hozzájárulhat az Outlook integrálása az új rendszerbe. Egy biztonságos és stabil Outlook sok felhasználó számára vonzóvá teheti az új platformot. Ugyanez a helyzet az Xbox-játékok integrálásával is, ezzel szintén további ügyfeleket lehetne megnyerni. Mennyire egyszerű lenne, ha egy Xboxon elkezdett játékot bárki az új készüléken folytathatna? A legfontosabb tehát, hogy a Microsoft könnyen egy iPad-gyilkos eszközt alkothat, ha odafigyel a részletekre is.