Berta Sándor

Nem világos mit kezd a HP a Palmmal

Bár a Palm megvásárlása óta közel három hónap telt el, a mai napig nem sokat lehet tudni a Hewlett-Packard tábla-PC stratégiájáról.

Az óriáscég az év elején jelentett be egy Windows 7-est futtató eszközt, amelyet elvileg az idei esztendő utolsó negyedévében egy Android operációs rendszert használó tábla PC-nek kellett volna követnie. A HP később úgy döntött: az év végére halasztja az utóbbi készülék megjelentetését. Sok jel utal arra, hogy a vállalat egy teljes rendszert akar kiépíteni a Palm kapcsán a tulajdonába került webOS operációs rendszer köré.

"Ha a Hewlett-Packard ki akar hasítani egy szeletet a tábla PC tortából, akkor igyekeznie kell. Most gyorsan kell döntenie jövőbeli mobil stratégiájáról" - nyilatkozta Saverio Romeo, a Frost & Sullivan technológiai elemzője. A szakember úgy vélte: a fő kérdés az, hogy a cég felépít-e az Apple rendszerére hasonlító platformot vagy az Android- és Windows platformok által csak közvetetten akar profitálni a tábla PC-k iránti növekvő keresletből?

Mivel a HP jelentős mértékben visszafogta a Windows 7, illetve Android operációs rendszereket használó tábla PC-inek a fejlesztését, így a piaci elemzők inkább az első verziót tartják valószínűnek. Ezt támasztja alá az is, hogy a társaság megszerezte nem csak a technikailag kiforrott webOS operációs rendszert, hanem a létező fejlesztőközösséget és alkalmazásgyűjteményt is. Az Apple példáját azonban eddig gyakorlatilag egyetlen konkurense sem tudta követni. Az ok egyszerű: a vonzó hardverek mellett szoftvereket is kínálni kell a felhasználók számára, valamint nem szabad megfeledkezni az eszközökön elérhető tartalmakról sem.

"Az Apple az iPod és az iTunes bevezetése óta egy nagyon lineáris stratégiát követ, amely az ügyfeleket a vállalat ökorendszeréhez köti" - közölte Romeo. A fogyasztókkal való közvetlen kapcsolat kialakításához és fenntartásához viszont egy erős márkára van szükség, amely ráadásul összeköthető az életstílussal és az innovációval is. Az elemző szerint az Apple ebben verhetetlen. Hiszen melyik gyártónak sikerül rendszeresen kígyózó sorokat produkálnia üzletei előtt? A Hewlett-Packard azonban kivételt jelenthet, hiszen elsősorban technológiai vállalkozásként és nem márkaként tekintenek rá az emberek.

A HP április végén 1,2 milliárd dollárért vásárolta meg az egykor szebb napokat megélt Palm céget. Mark Hurd, a társaság vezetője kijelentette, hogy a felvásárlással a céljuk nem az volt, hogy a konszern megjelenjen az okostelefonok piacán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!