Berta Sándor

A Ford bemutatta a világ első Twitter-autóját

A közösségi médiák iránti egyre növekvő kereslet újabb lépésre ösztönözte az autógyártókat is. A Ford lépett elsőként és bejelentette, hogy elkészült a világ első Twitter-autója, amely egy átalakított Ford Fiesta.

A járművet a vállalatnál egyszerűen csak AJ-nek nevezik. A tesztprogram célja, hogy az autógyártók felkészüljenek a fogyasztók változó igényeire és a gépkocsikban is elérhetővé váljanak az internettechnológiák, valamint hogy profitálni lehessen az ezekben rejlő lehetőségekből. "Lassan besötétedik, ideje, hogy bekapcsoljuk az elülső fényszórókat" - olvasható AJ egyik tipikus Twitter-üzenete, míg egy másik szerint: "Nincs forgalom, nem esik az eső és élvezem a kanyargós utat". Ezeket a tweeteket a prototípus magától küldi el a mikroblog-szolgáltatásnak.


A twitterezés integrálása a fedélzeti rendszerbe azonban csak az első lépés, a jövőben számos más, például úgynevezett geolokációs szolgáltatást ötvöznek a jármű rendszerével. Ezek segítségével a vezető bármikor automatikusan csatlakozhat majd online kapcsolataihoz. "AJ valóban teljesen önállóan küldi el a Twitter-üzeneteket" - hangsúlyozta Joe Rork, a Ford járműkutatási és -stratégiai csoportjának munkatársa. Ezt egy Auto-matic Blog nevű különleges szoftver teszi lehetővé, amely az út közben gyűjti és elemzi a telemetriai, valamint a sebességgel, gyorsítással és fékezéssel kapcsolatos adatokat, illetve ezeket összehasonlítja az aktuális webes információkkal.

Rork példaként említette a valós idejű közlekedési hírek összekötését, amelyek a lehetséges dugókról és a legújabb időjárási előrejelzésekről tájékoztatják a vezetőket. A szoftver ezeket az adatokat is összefésüli az AJ közlekedési viselkedésével kapcsolatos feljegyzésekkel. Így fordulhat elő, hogy AJ az egyik alkalommal a következő Twitter-üzenetet küldte: "Dugóban vagyok és a következő 50 mérföld sem lesz mulatság."

"Az AJ-vel jelenleg végzett tesztekkel azt akarjuk megmutatni, hogy mi minden lehetséges akkor, ha valakinek van az egy internettel állandó összeköttetésben lévő autója" - közölte a szakember. A twitterező prototípust kereskedelmi forgalomban is kapható hardverekből hozták létre és gyors mobilinternet-kapcsolattal, WLAN-routerrel, valamint egy Windows 7 operációs rendszer futtató Dell számítógéppel látták el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • blazsa #57
    Mindenképpen érdekes koncepció de nem hiszem, hogy erre széles körben igény lenne, egyszerűen miért érdekelné a követőimet, hogy éppen milyen fogyasztással autózok, mennyi az olajszintem, vagy melyik szélességi és hosszúsági koordinátán tartózkodom?:)

    Szerintem maga a Twittwer sem lesz olyan tartós mivel akár a facebook is kiszolgálja azt az igényt amit egy twitterező elvár. A kocsi persze baromi jó de ez a reklámon kívül semmi átütő elképzelést nem szimbolizál. De lehet ,hogy csak én nem látom tisztán a twitter csodás lehetőségeit :P
  • eszteregy #56
    Hát annak bizony én is örülnék!! :) Köszönet a linket, ki is próbálom, hogy működik ez ;)
  • JürgenKlinsmann #55
    Egészen biztos vagyok benne, hogy már korábban is megcsinálta ezt valaki. A cikk sem írja sehol, hogy ez az első, hanem ez az első olyan Ford amelynek (ha nem is még most) de később alaptartozéka lehet a Twitter integráció.
  • extrem10 #54
    ha ezt egy hozzáértö megcsinálja házilag,akkor eddig miert nem tette meg senki???:)sztem teljesen jo,hogy beletervezik az autoba...sokmindennel már ugysem tudnák izgalmassá tenni a belsö szgépes rendzsert,korral meg haladni kell,s teljesen pöpec,ha az autó segitségével is tudunk netezni,tweetelni...ha valami baj van éppen akkor elsökézböl eltudjuk kommentálni,ha éppen nincs nálunk telefon vagy ilyesmi...itt a link
    gondolom te is örülnél ha megdobnának egy Forddal:))
  • JürgenKlinsmann #53
    Szerintem nem erőfitogtatás, mert igazából semmi extra nincs benne, ezt egy átlagos mobiltelefon is tudja. Az enyémben is van GPS, szélessávú internet és van rá telepítve Twitter, Facebook, stb alkalmazás...
    Ha akarom akkor Twitteren megosztom a GPS adatait, hogy éppen hol is vagyok (bár nekem inkább a fotós geotagging miatt kell a GPS, nem ilyenekre). Az autókban már jó húsz-harminc éve elkezdték használni a számítógépes vezérlést... ami kb egy számológép méretű chipet jelent. Ez amúgy is megkapja a menetinformációkat, tehát, hogy éppen balra fordul az autó. Ezt az infót leolvasni és kiküldeni a GPS koordinátákkal összevetve Twitterre egyáltalán nem nagy dolog. 2 óra programozás és 1 óra kísérletezés és egy hozzáértő megcsinálja ezt házilag is.

    Szóval nem erőfitogtatásról van szó, inkább csak simán ez a trend, az autód is bekapcsolódik a Social Networkingbe, ahogy már nem csak a számítógéped és mobiltelefonod teszi azt. Hogy van-e értelme? Jó kérdés, nekem nincs rá szükségem, de az apámnak meg mobilra nem volt soha, most meg már azzal rohangál ő is, én meg már a Facebook-ot is el tudom olvasgatni a buszmegállóban állva.

    Ha már Facebook-ról van szó: Mi ennek a Fordos alkalmazásnak a neve? Lehet rálesek, úgyis unatkozom a melóban! :)
  • fantomas11 #52
    Hát nem tudom van-e értelme. Én is úgy gondolom, ezzel csak azt akarták megmutatni, hogy ők ilyet is tudnak. Ha elvonatkoztatunk a twittertől, akkor ez egy zseniális dolog, folyamatosan a világhálón van az autó. Nem csalódtam a Fordban, ők mindig képesek újat hozni. És nem lehet azt mondani, hogy "inkább az autót raknák rendbe ..." mert az autó közben rendben van. Minden a helyén van, minden működik és jól működik.

    Egyébként a facebookon láttam (twitterről meg fordról jutott eszembe), hogy van ott egy alkalmazás, ahol most fordokat lehet nyerni. Asszem 14 db van és egyedi festése van mindnek. Nagyon állatul néznek ki. Mondjuk ilyen Twitter cucc nincs benne, de kinek kell az. :)
  • missxy #51
    Pfff. ha lenne is igény rá, akkor sem megfizethető egy átlagos keresetből. Annyi pénzből már lehet értelmesebb extrákkal is felszerelni egy kocsit. Am., nagyon jól néz ki az autóról készült kép a cikkben. És ez az almazöld szín sem rossz.
  • sztike10 #50
    Na jó, ennek őszintén mi értelme van? Az még oké lenne, hogy az autó a neten megkeresi az útinfót, és közli velem. De miért kell neki kiraknia ezt a Twitterre? Vagy a sofőrnek kéne vezetés közben folyamatosan azt figyelni? Nem igazán értem, hogy ennek ilyen formában mi lehet a haszna...
    Bár valószínűleg ha később nagyobb mértékben forgalmazzák a technológiát, az inkább az érdemi részére koncentrál a dolgoknak, és nem ilyenekre, ez talán csak önfényezés, hogy 'Figyeljetek, ilyet is tudunk!'.

    Egyébként vajon mennyivel kerül majd többe egy ilyen autócsoda? (És hirtelen miért jutott eszembe a Knight Rider? :D)
  • JürgenKlinsmann #49
    Inkább az a probléma ezzel a szolgáltatással, hogy baromira felesleges. Oké, hogy manapság a telekommunikáció világát éljük, de nem biztos, hogy jóra vezet ha állandó jelleggel mindig, minden apró hülyeségünket is megosztjuk a nagyvilággal. Manapság már mindenki fészbúkozik, twitterezik és egyéb Social Network hálózatokon cseveg még a számítógéptől távol is. Mobilon tolják a vonaton, buszon, villamoson, de még az iskolapadban is... kérdés, hogy van-e szükség arra, hogy az autónk még azt is megossza 5 másodpercenként boldog-boldogtalannal, hogy éppen melyik kátyúba verte be magát.

    Családos emberek nem hinném, hogy ilyen autót vennének, maximum csak a fiatalok, akik imádják még a fingjuk szagát is megosztani Twitteren minden 20 percben.
  • Izgága1 #48
    Biztos lenne saját twittere az autónak, nem a felhasználóét offálná szét ;)

    De amúgy tényleg magyarországon nem igazán van rá kereslet meg így elég sok helyen. Szal egyelőre csak a megszállottak meg a "fontos" emberek vennének ilyet szerintem.
    De amúgy nem rossz ötlet és sokkal több lehetőség van benne mint amit most így bemutatnak, szóval abba gondoljatok bele, hogy már rögtön tudna esetleg hívni mentőt meg mindent (mondjuk kis feketedobozban lenne a cucc) Szóval ezzel igen nagyot lépett a Ford szerintem