Felföldi Beáta
Csak 50 000 dollár lesz a Toyota hidrogénhajtású autója
A Toyota 90%-kal csökkentette le a benzin hajtású autók gyártásának költségeit az elmúlt évek során. Most a cég azt reméli, hogy 50 000 dollár környékén dobhatják piacra első hidrogénhajtású autóikat, valamikor 2015 környékén.
Az első modell egy szedán lesz, amellyel ugyanakkora táv tehető majd meg, mint egy gázolajjal működő gépjárművel, "Egy kis plusz költséggel" - nyilatkozta Yoshihiko Masuda, a Toyota fejlesztésekért felelős vezérigazgatója. De van néhány nagyobb fennálló akadály: annak ellenére, hogy a vállalat meg tudta oldani, hogy a hidrogénhajtású autók gyártásának költségeit 1 millió dollárról a töredékére csökkentette, céljaik elérése érdekében még ezt is felezniük kell. "Az autó bemutatásával még nem esünk el pénztől" - nyilatkozta Yoshihiko.
A General Motors, amely a hidrogénhajtású autók fejlesztésében vezető szerepet játszott, bevallotta, hogy még évekre van attól, hogy ilyen autókat piacra tudjon dobni. Mostanában a Honda vette át a vezető szerepet ezen a területen, míg a Toyota, amely eddig a hibrid típusokkal volt elfoglalva, nem sokat nyilatkozott hidrogén meghajtású fejlesztéseiről. A Toyota úgy próbálja a költségeket csökkenteni, hogy kevesebb platinát, az eddigi mennyiségnek csupán harmadát használnák fel, ezen felül olcsóbb alternatívát keresnek az üzemanyagcellák és a hidrogén üzemanyagtartályok bevonatához.
Az első modell egy szedán lesz, amellyel ugyanakkora táv tehető majd meg, mint egy gázolajjal működő gépjárművel, "Egy kis plusz költséggel" - nyilatkozta Yoshihiko Masuda, a Toyota fejlesztésekért felelős vezérigazgatója. De van néhány nagyobb fennálló akadály: annak ellenére, hogy a vállalat meg tudta oldani, hogy a hidrogénhajtású autók gyártásának költségeit 1 millió dollárról a töredékére csökkentette, céljaik elérése érdekében még ezt is felezniük kell. "Az autó bemutatásával még nem esünk el pénztől" - nyilatkozta Yoshihiko.
A General Motors, amely a hidrogénhajtású autók fejlesztésében vezető szerepet játszott, bevallotta, hogy még évekre van attól, hogy ilyen autókat piacra tudjon dobni. Mostanában a Honda vette át a vezető szerepet ezen a területen, míg a Toyota, amely eddig a hibrid típusokkal volt elfoglalva, nem sokat nyilatkozott hidrogén meghajtású fejlesztéseiről. A Toyota úgy próbálja a költségeket csökkenteni, hogy kevesebb platinát, az eddigi mennyiségnek csupán harmadát használnák fel, ezen felül olcsóbb alternatívát keresnek az üzemanyagcellák és a hidrogén üzemanyagtartályok bevonatához.