Felföldi Beáta

Csak 50 000 dollár lesz a Toyota hidrogénhajtású autója

A Toyota 90%-kal csökkentette le a benzin hajtású autók gyártásának költségeit az elmúlt évek során. Most a cég azt reméli, hogy 50 000 dollár környékén dobhatják piacra első hidrogénhajtású autóikat, valamikor 2015 környékén.

Az első modell egy szedán lesz, amellyel ugyanakkora táv tehető majd meg, mint egy gázolajjal működő gépjárművel, "Egy kis plusz költséggel" - nyilatkozta Yoshihiko Masuda, a Toyota fejlesztésekért felelős vezérigazgatója. De van néhány nagyobb fennálló akadály: annak ellenére, hogy a vállalat meg tudta oldani, hogy a hidrogénhajtású autók gyártásának költségeit 1 millió dollárról a töredékére csökkentette, céljaik elérése érdekében még ezt is felezniük kell. "Az autó bemutatásával még nem esünk el pénztől" - nyilatkozta Yoshihiko.


A General Motors, amely a hidrogénhajtású autók fejlesztésében vezető szerepet játszott, bevallotta, hogy még évekre van attól, hogy ilyen autókat piacra tudjon dobni. Mostanában a Honda vette át a vezető szerepet ezen a területen, míg a Toyota, amely eddig a hibrid típusokkal volt elfoglalva, nem sokat nyilatkozott hidrogén meghajtású fejlesztéseiről. A Toyota úgy próbálja a költségeket csökkenteni, hogy kevesebb platinát, az eddigi mennyiségnek csupán harmadát használnák fel, ezen felül olcsóbb alternatívát keresnek az üzemanyagcellák és a hidrogén üzemanyagtartályok bevonatához.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #9
    Ja, persze. A realitás inkább ez:
    Kőolaj/szél->erőmű->vízbontás->hirdogén
    Azért nagy marhaság ez a hidrogén verda, mert gyakorlatilag egy villanyautó. Az áramot meg a jelenlegi fogyasztás mellett is túlnyomórészt nem megújuló, foszilis energiahordozóból állítják elő. De legalább az autó előállítása egy vagyonba kerül, gondolom magasabb energia, anyag, stb igényű mint egy sima benzines/dieselé. A teljes folyamat során a sok konverzió/szállítás során rengeteg energia elveszik, így sokkal kevésbé szennyezünk egy sima benzines autóval is.

    Amik igazi alternatívák volnának:
    - relative kicsi, hálózatról is tölthető akku, elektromotor hajtja a kerekeket, és egy kicsi, könnyű, szűk fordulatszám tartományban használt belső égésű motor (range extender) termelné ehhez az áramot ha az akkuk lemerülnek. Az ilyen motorok sokkal kevesebbet fogyasztanak (állandó fordulat, nem érinti a gyorsítás, fékezés), könnyűek, egyszerűek mint a faék, a gyorsítás/fékezésnél elevesző energiát a villanymotorok generátor üzemmódban vissza tudják nyerni.
    - CNG hajtás. Földgáz még mindig sok van, és autózáshoz piszok olcsó.
    - biogáz hajtás. Totalcaron volt 1 cikk ahol egy magyar fazon valami lótrágyából csinált biogázt, és azzal működött a teherautója.
    - bioethanol: ma már lehet pozitív mérlegűként csinálni a dolgot.
    - biodiesel: ezt pláne lehet pozitív mérlegűként csinálni, ráadásul olcsóbb is mint a kőolajból előállított diesel. Mikor tescoban akciós az étolaj, simán megéri azt önteni diesel autókba. Jó, tudom, azon nincs jövedéki adó, de benzinkúton sem 5 literes csomagolásban árulják a naftát.
  • Tetsuo #8
    A napelembol nem jon annyi energia, hogy ez folyamatos legyen..
  • Tetsuo #7
    2008 vegetol a Hondanak van uzemanyagcellas autoja..
  • Chriss745 #6
    "A Toyota 90%-kal csökkentette le a benzin hajtású autók gyártásának költségeit az elmúlt évek során." - Ez nem hidrogén akar lenni a benzin helyett?
  • pixx #5
    Egy hete néztem a Top Gear-t abban volt benne, hogy valamelyik ilyen hidrogénes autót már lehet kapni, L.A.-ben. Körbe is vitték egy párszor a kocsit. Egy sima benzin kúton tankoltak hidrogént bele. Asszem egy tankkal 400 km lehetett megtenni, és valahol 140 km/h volt a vége az autónak. Jól nézet ki és csendes volt.
  • bigjoe #4
    Napfény -> Napelem -> Elektrolízis -> Hidrogén
  • mynameisbence #3
    Ez rök jó csak a hidrogén mennyibe fog kerülni és hol lehet majd tankolni?
  • oniel #2
    Honnan vagy?
    olajlobbi?
  • T0nk #1
    Kurva kíváncsi lennék, hogy oldották meg a tárolás, az átszivárgás, és az ebből adódó anyagerózió problémáját. Ja, hogy vásárlás után 3 havonta újabb 20000$ a teljes hidrogén rendszer cseréje? Bidznidz bazz...