Berta Sándor

A Ford megvédené az autósokat a zavaró dolgoktól

Az autógyártó egy egyszerű megoldással, egy ne zavarj gombbal szerelné fel a legújabb modelljeit, hogy így védje meg a vezetőket a telefonhívásoktól és az SMS-ektől.

A járműtulajdonosoknak lehetőségük lenne arra is, hogy a vezetés közben bizonyos kommunikációs szolgáltatásokat teljesen vagy részlegesen kikapcsoljanak, illetve, hogy a fedélzeti rendszereket kizárólag szóbeli utasításokkal működtessék. A cég a jövőre debütáló modelljeit szereli fel a Ford Sync nevű fedélzeti rendszer továbbfejlesztett változatával. A jelentősen átdolgozott kommunikációs és szórakoztató megoldás már képes lesz együttműködni a Bluetooth Message Access Profile (MAP) segítségével a mobiltelefonokkal, ennek köszönhetően az autósok nem kaphatnak majd SMS-eket és zavaró telefonhívásokat. Ugyanakkor az megoldható lesz, hogy a vezetés közben kapott rövid szöveges üzeneteket a rendszer felolvassa.

A jelenlegi Ford Sync hátránya, hogy az üzenetek felolvasását csak nagyon kevés mobiltelefon esetében teszi lehetővé. Az új verzió képességeinek teljes körű kihasználásához azonban az is kell, hogy a telefongyártók módosítsák termékeiket és azok a Bluetooth SIG által is ajánlott MAP protokollbővítéssel is kompatibilisek legyenek. A MAP szabályozza, hogy miként lehet megosztani két készülék között az e-maileket, az SMS-eket és az MMS-eket, valamint kifejezetten az autókba beépített hangszórókkal és az okostelefonokkal való együttműködésre fejlesztették ki.


A Ford mindenesetre már megegyezett első partnerével, a Research in Motion (RIM) céggel. A RIM bejelentette, hogy mind a MAP-ot, mind pedig az új Sync-verziót támogatni fogják a Blackberry okostelefonjai. Érthető, hogy az autógyártó azt szeretné, hogy a RIM példáját a többi gyártó is kövesse. A Sync új változatának egyik érdekessége, hogy ellátható egy ne zavarj gombbal. Ez először az Edge és a Lincoln MKX modellekben debütál majd 2011-ben. Amennyiben a funkció aktiválva van, úgy a program minden hívást és SMS-t fogad, illetve eltárol, de az utóbbiakat nem jeleníti meg, csak felolvasni hajlandó. A vezető ugyanakkor bármikor kezdeményezhet segélyhívást.

Azonban vannak más újdonságok is. A 2011-ben a piacra kerülő autókban minden olyan menüpontot és funkciót blokkolni fog a fedélzeti rendszer, amelyek nem létfontosságúak a jármű vezetéséhez vagy amelyek elvonhatják a vezetőt figyelmét. Így például nem lesznek megjelenítve az un. érdekes helyek (Point of Interest), a sporthírek, a moziprogramok vagy a sízéshez kapcsolódó időjárás-jelentések sem. Szintén kikapcsolódik a manuális szövegbeviteli lehetőség, így nem lehet információkat rögzíteni vagy telefonszámokat beírni a mobil címjegyzékébe. Végül, de nem utolsó sorban lehetetlen lesz a vezetés közbeni böngészés, a fotó- és videomegjelenítés. Az autósok munkáját ugyanakkor új funkciókat könnyítik majd meg, így a beszédvezérlés mellett megjelennek az érintőképernyők is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • DeviloftheHell #3
    és árulják már el mi a busfasznak kell képeket és egyebeket nézegetni vezetés közben a hivásra meg már minden mobilhoz mellékelnek egy headsetet javasolt használni idioták...
  • tttttom #2
    De van. Csak azt úgy kell csinálni, hogy becsukod a szemed... :)
  • Merces #1
    ....de ki is kapcsolhatják a mobiljukat......, olyan nincs ami az idióta plakátoktol véd meg vezetés közben?